Hoi Maaike,
Ik heb net jou “stukje” gelezen en was “blij” iets te lezen van iemand die ook in de beginfase zit.
Wij zijn iets verder, wij hebben net de testen achter de rug. Hier is een lange tijd over heen gegaan.
Vanaf de crechetijd tot nu hebben leidsters en juffen gezegd dat C. erg druk was en zich niet kon consentreren. Thuis was hij ook erg druk. Dat er “iets” was was wel duidelijk maar niet wat..
Toen C. 5 was ben ik via de kinderarts(daar loopt C. bij voor iets anders) doorverwezen naar De Bascule.
Dit is een onderdeel van het A.M.C. maar werkt landelijk.
Ik wilde niet naar de RIAGG omdat ik bang was op een grote hoop gegooid te worden.Dit kostte mij wel moeite om de arts uit te leggen maar is me toch gelukt.
Bij de Bascule hebben diverse gesprekken plaats gevonden zowel ik alleen, C. alleen en samen, dit werd van te voren afgesproken dus heel duidelijk.
Ik heb C. wel vanaf het begin betrokken bij het hele gebeuren, en nu wij op het punt staan een maand “blind” te gaan testen, werkt dat in ieder zijn voordeel… C. begrijpt waar het over gaat en zegt daarom ook de pilletjes te gaan slikken, want hij is nieuwsgierig geworden of hij ook wat rustiger kan zijn….
Misschien komt het het allemaal heel rustig over maar geloof me, het doet ontzettend pijn en is heel moeilijk.
De testen bij C. gaven een duidelijke ADHD met gedragsproblematiek aan, niet echt een verrassing maar wel een SHOCK!!!
Al met al heeft het een klein jaartje geduurd, mede door de (korte) wachtlijst bij De Bascule.(zit in Duivendrecht) Ik werd daar zeer serieus genomen en niet als zeurende bezorgde moeder behandeld, integendeel!
Of jij je voor moet bereiden??? Ik heb mij op internet en boekjes via huisarts ed goed ingelezen zodat ik gerichte vragen kon stellen.En ik had in mijn hoofd en op papier MIJN VERHAAL EN ZORGEN voorbereid want ik wilde graag mijn verhaal kwijt!!!!
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn beknopte verhaal hebt! Als het vragen oproept…..zet het maar op het prikbord,,zal mijn best voor je doen want ook ik heb er nog heel veel aan!!!!!
Trouwens C. word over 2 weekjes alweer 6…..
>
> Ik heb erg veel gelezen op dit forum, maar mis eigenlijk het
> begin. Mijn zoon is 5 en ik twijfel of hij ADHD heeft. In
> overleg met school heb ik een afspraak gemaakt bij de
> huisarts om eventueel doorgestuurd te worden. Maar dan? Zijn
> er lange wachtlijsten (Almere)? Naar wie wordt je gestuurd?
> Nemen ze je serieus of ben je weer zo'n ouder die denkt
> dat..? Moet ik iets voorbereiden? Gaat hij mee naar een
> vervolgafspraak? (neem hem niet mee naar de huisarts). Hoe
> lang duurt het voor de diagnose volgt? Hoe ging dat bij
> jullie? Genoeg vragen dus! Ik hoop iets te horen, alvast
> bedankt!
> Maaikie