Mas (enkel en alleen voor jou)

• esther

Hoi Helga,

Nee, het is volgens mij nog nooit goed uitgelegd hier. Ik wilde echt weten waarom ónder de zes jaar niet en boven de zes wel, wat er dan anders is aan die hersentjes. Jouw antwoord is eigenlijk dat het even slecht is, en dat je er maar zo laat mogelijk aan moet beginnen om zoveel mogelijk schade te bepreken.

Daar zit natuurlijk wel wat in.

Ik zou trouwens heel graag willen weten wat jij voor schade hebt mogen meemaken op latere leeftijd.

Groeten van Esther

• esther

Bedankt! Ik had het zeker wel gelezen, met grote interesse zelfs. Ik snap goed wat de nadelige effecten zijn. Gelukkig nemen die van mij geen ritalin, want na het lezen van die ritalin-berichten van jou, zou ik buikpijn krijgen.

Ik wilde vooral weten waarom iedereen zo valt over die leeftijdsgrens, volgens mij is het vooral een gevoelskwestie. Hoe later, hoe beter, en het liefste niet. En daar kan ik me eigenlijk wel bij aansluiten.

• gerdien

Hoi Mupke

Heel herkenbaar jouw verhaal

sterkte groetjes Gerdien

• Helga

Ik ben niet degene met schade maar ik heb van dichtbij meegemaakt hoe een kind er aan onder door is gegaan, al die medicatie. Uiteindelijk is het gestorven aan een ‘vergroot hart’ op 14 jarige leeftijd, na “langdurig”?? Ritalin gebruik. Uiteraard is deze doodsoorzaak nooit bekend gemaakt.