ervaren julllie dit nou ook

• m

wat mij opvalt is vaaak dat als iemand adhd hebt je bijna altijd de reaktie krijgt o hij of zij is niet helemaal normaal , kinderen die het om die reden altijd gedaan hebben ook al lokken ze het veel uit ect…

en is adhd altijd alleen maar druk, vrolijk of komt daar ook een stukje bij van onbeheersbaarheid tijdens boosheid ect niet altijd vrolijk en meegaand maar ook geregelt dwars en koppig tegen de draads is dit ook adhd

• maggie

jep dat is ook adhd

• Greet

inderdaad,

het lijkt wel of adhd-er een zwaar mentaal gehandicapte is in de ogen van sommige mensen…

Wel, kijk vanavond rond 22.15u maar eens naar ‘De slimste mens ter wereld’ op één (Vlaamse zender op jullie kabel). De finale van deze kwis wordt gespeeld door Bart Peeters, dè beroemdste Vlaamse ADHD-er!

Greet

• mas

jaaaaaaa, dat hoort er zéker bij

mas

• petra

Met een stukje ben ik het niet eens,ze lokken het vaak zelf uit.

Groetjes Petra

• petra

Met dat stukje van zelf veel uitlokken ben ik het niet zo eens.

• m

ja ik ook niet altijd, maar mijn zoon kan best plagen of vervelende opmerkingen maken naar andere kinderen met als gevolg dat andere ouders hem een vervelend lastig jong vinden en zeggen je slaat er maar op los zodat mijn zoon gisteren bij ze keel is gegrepen door een ander jongentje wat 2 jaar ouder is en die bij hem ook op bso school zit en helemaal doordraait als hij boos is dit vind ik dus ook niet goed van die andere ouder die dat dus gezegt heeft je weet toch hoe je kind is dan ga je toch niet zeggen je trapt maar is terug ik zeg dan kom je toch bij mij als er iets is ik heb ze hier nog nooit gezien adhd als de mensen weten dat je het hebt dan ben je altijd de pispaal en dat vind ik zo intens gemeen

• amc

Ja ook ik ervaar dit met add, tis vooral bij hevige emotionele gebeurtenisen dat voor mijn gevoel alle stoppen doorslaan. Heb dit nog niet zo vaak meegemaakt maar schrik er elke keer van

• nina

Niet mee eens.

Niet adhd is de oorzaak. Adhd is gewoon een bepaald type mensen. Ik heb adhd, 2 van mn kinderen ook. We zijn niks anders. Tis gewoon dat de mensen minder tolerant zijn. Dat is het probleem!

Ik voel me als adhd'er geen pispaal. Mn zoon heeft weinig vriendjes en mn dochter komt erin om. Ik hoef ook geen sociaal leven om me heen. Ben ik nu abnormaal? Mijn zoon zonder adhd heeft ook weinig vriendjes, werd zelden uigenodigd voor een verjaardagsfeestje op school. Is dat normaal? Kun je over twisten.

Adhd is vaak een excuus! Geen reden om niet te kunnen functioneren in onze maatschappij. Wellicht is onze maatschappij overspannen en gestresst. Okee, dan kunnen adhd'ers tot problemen lijden. Wat is dan eigenlijk het probleem? En wie heeft er een probleem?

Het gedrag wat jij noemt zie ik meer bij niet-adhd'ers dan bij adhd'ers. Ouders die klagen. Lekker belangrijk zeg. Het gaat om je kind of die adhd heeft of niet doet er niet toe. Het kind is een volwaardig mens net zoals jij, ik en iedereen.

Wat normaal is is wat de norm is. De criteria wordt bepaald door de meerderheid.