Niet mee eens.
Niet adhd is de oorzaak. Adhd is gewoon een bepaald type mensen. Ik heb adhd, 2 van mn kinderen ook. We zijn niks anders. Tis gewoon dat de mensen minder tolerant zijn. Dat is het probleem!
Ik voel me als adhd'er geen pispaal. Mn zoon heeft weinig vriendjes en mn dochter komt erin om. Ik hoef ook geen sociaal leven om me heen. Ben ik nu abnormaal? Mijn zoon zonder adhd heeft ook weinig vriendjes, werd zelden uigenodigd voor een verjaardagsfeestje op school. Is dat normaal? Kun je over twisten.
Adhd is vaak een excuus! Geen reden om niet te kunnen functioneren in onze maatschappij. Wellicht is onze maatschappij overspannen en gestresst. Okee, dan kunnen adhd'ers tot problemen lijden. Wat is dan eigenlijk het probleem? En wie heeft er een probleem?
Het gedrag wat jij noemt zie ik meer bij niet-adhd'ers dan bij adhd'ers. Ouders die klagen. Lekker belangrijk zeg. Het gaat om je kind of die adhd heeft of niet doet er niet toe. Het kind is een volwaardig mens net zoals jij, ik en iedereen.
Wat normaal is is wat de norm is. De criteria wordt bepaald door de meerderheid.