wie weet het

• m

beste mee lezers, ik heb een vraag mijn zoon 9 jaar met adhd heeft op het boddeart cetrum gezeten is daar nu van af want werken met thema,s als die zijn bereikt ga je weer ook is hij op het bso school geplaatst al met al stukken verbetering maar niet genoeg tijdens vakanties weet ik geen raad met hem loopt hij doelloos rond met vaak ruzie met buurt kinderen die het ook geregelt uitlokken

nu vraag ik mij af is er nog meer want logeer huizen vind ik weer een te grote stap

daar zitten vaak nog zwaardere gevallen en hij neemt helaas ook slechte dingen over daar zit ik ook niet op te wachten maar wat is er dan nog en wie weet waar ik pgb kan aanvragen

• esther

Voorbereidingen treffen. Maak vantevoren een schema hoe de vakantieweek eruit gaat zien. Is er een dag dat hij bij oma kan zijn, welke dagen is zijn vader erbij etc.

;s Avonds maak je een gedetailleerde lijst voor hem hoe de dag eruit gaat zien.

9.00 ontbijten, 9.30 onder de douche, 9.45 op zijn kamer zetten met iets dat hem interesseert, 10.30 erop uit met hem naar de stad voor nieuwe schoenen/nemo/strand/op visite bij z'n neefje, weet ik veel wat.

Je gaat heel gedetailleerd te werk. En je spreekt af dat als de dag goed verlopen is, hij een beloning krijgt. Dit is géén speelgoed maar een extra privilege of extra aandacht.

Als buiten spelen niet goed gaat, moet je hem niet buiten laten spelen. Maak zijn wereld kleiner en duidelijker, ADHD-ers hebben grenzen nodig. En stop er een hoop aandacht en liefde in, hij heeft jouw geborgenheid nodig.

Succes met de kerstvakantie!!!

• m

ja maar het is een echt buiten kind hij wil zo graag buiten spelen maar ik kan niet altijd mee heb nog twee kleine kinderen dat van die dag dat heb ik eigenlijk altijd al maar hulp van familie heb ik niet ook nooit aan geboden gekregen dus daarom wil ik pgb aan vragen om iemand te zoeken met maatschappelijk werk van school

waar hij in de vakantie kan spelen

• nina

hoi m

Misschien is dit wat voor jullie, kan je betalen vanuit PGB. http://www.lava-team.nl

PGB kan je aanvragen via MEE of vraag bij het zorgkantoor in je regio.

Groetjes

Nina