Ooooooooo miranda, ik had een heel lang stuk terug getikt maar ineens een verkeerde knop in gedrukt en toen was alles weg! bleeeeeeeeeeeeee. Ik schrijf je later wel weer overnieuw, heb er geen zin meer in.
In ieder geval heeft O. de eerste 6jaar op het gewone basisonderwijs gezeten en groep 7 en 8 op een SBO, dat ging goed en het advies van vmbo met leerwegondersteuning, die rugzak heb ik zelf aangevraagd maar daar heb je toch niets aan dus daar ben ik klaar mee. Het heeft me meer werk gekost en nog meer ellende ben ik bang.
Afijn, wij willen ook geen zmok omdat hij geen zmokker is, en omdat iedereen dat weet vinden wij het schandalig dat de school hem daar heeft ingeschreven om maar van hem af ten zijn! Hij heeft die indicatie door die rugzak en daar maken ze misbruik van, want die ZMOK moet hem wel aannemen en andere opties is meer werk en lastiger voor school.
Hier zit de zmok in de stad, hij zit nu op een dorpsschool, ik wil niet discrimineren maar het ´stadsvolk´ is toch anders dan hier in het dorp. Op de ZMOK zitten echt die kinderen die echte zmokkers zijn laten we maar zeggen. Daar is O. helemaal NIETS bij, want die heeft dan wel een grote mond en smijt een deur dicht, die roept dan `JEZUS´ en geeft brutale blikken, maar hij mishandeld nietmand, hij bedreigd geen leerkracht, ook geen leerling, hij pest niet, hij spijbelt niet, hij loopt niet dusdanig te vloeken omdat het lollig is, hij heeft een zeer groot geweten, hij loopt emotioneel achter op leeftijdgenootjes, hij is lief voor meisjes, hij komt op voor de zwakkeren.
Maar hij kan niet tegen onconsequent gedrag, onrechtvaardigheid, docenten die hun afspraken niet nakomen, als hij oneerlijk behandeld wordt, hij straf krijgt en een ander die hetzelfde doet niet ( dat wordt ook bevestigd door de klas) hij NIETS mag en in de school zit alsof en een ketting om zijn nek hangt. Een druk meisje in de klas mag af en toe een rondje rennen in de school, hij mag niet eens in het bezemhok uitblazen!! grrrrrrrrrr ik wordt weer kwaad….
Hij kan niet tegen dat gezeurrrrrrr, dat eeuwige pedagogisch gepraat, ik WEET het wel roep hij, ik ben geen zwakzinnige. Maar de docenten luisteren niet naar hem, ze blijven toch doordrammen, steeds weer over hetzelfde, ik zelf zou er ook gek van worden.
O weet dat hij soms de zaken verkeerd opvat dan ze zijn, hij wordt dan bv gekwetst door een leerkracht, dat voelt hij zo, maar omdat hij geen verdriet wil uiten op school wil hij een time/out, die time/out krijgt hij niet, hij krijgt straf, of ze laten het zo escaleren dat hij een strafkaart moet halen. Het enige waar wij naar hebben gevraagd wat écht belangrijk is, is een plek waar hij even tot zichzelf kan komen, om vervolgens gewoon weer aan het werk te gaan en te doen of er niets aan de hand is. maar nee, ze blijven door emmeren, en geven hem die plek niet. Hij heeft al zoveel plekken zelf geopperd, en ik zelfs de bezemkast! maar dat kán niet volgens school, terwijl hij vorig jaar wel op de gang mocht zitten…
Afijn, we hebben gesproken met O. en het blijkt dat de docenten zich een de meeste afspraken die in het handelingsplan staan niet hebben gehouden, maar ze houden het handje boven elkaars hoofd en dat is ons woord tegen die van hen. Zo stond er in dat ze niet tegen hem moesten schreeuwen(ze deden niet anders), hij zou zijn mp3 mogen gebruiken (heeft niet 1 keer gemogen)
Ik ben er écht van overtuigd dat ze hem bewust gek hebben gemaakt, en daarom ben ik vol woede.
Ik ga het aanvechten, alleen al om dit gedrag van hen, want terug hoeft ie van mij niet meer…
ik ga eerst alle andere scholen proberen, en zmok als laatste, en als die zmok me echt niet bevalt, dan houd ik hem thuis, dan doe ik het anders met onderwijs, geef ik hem wel thuis ofzo, maar ik ga hem niet op een school zetten als ik 100% het gevoel heb dat hij daar écht een raddraaier gaat worden, dat doe ik niet. Maar dan moet ik eerst daar gaan kijken, ff langs het schoolplein in de pauze, door de gangen dwalen enz.
wordt vervogld
mas
ps, zolang O. zich gedraagd zoals nu hoeft hij van mij geen medicatie meer, mocht het nu echt de spuigaten uitlopen thuis dan is het enige wat overblijft Risperdal, maar ik zal hem nooit meer geven dan een half tablet per dag, ik ga ervan uit dat hij clean kan blijven.