mijn zoon B heeft na eerst zelf een klap te hebben gekregen een klasgenoot in elkaar geslagen………..
aanleiding:
in de herfstvakantie is er een darttoernooitje georganiseerd bij die jongen thuis.
B heeft zich hierbij opgegeven en netjes de kosten a 0,50 betaald.
gisteren hoorde hij van zijn vader dat die volgende week een mooie rit heeft naar noorwegen en vroeg of B met hem mee wilde.
natuurlijk leek hem dat wel wat maar ja zei hij dat darttoernooi……….
ik zei hem:'“ leg het uit aan D dat je niet komt en dan hoor je het vanzelf”.
zo gezegt zo gedaan en niks aan de hand het gaf niks en je krijgt je 0,50 cent gewoon terug.
5 minuten later staat de bewuste buurjongen (zie paar topics naar onderen) zich er vreselijk mee te bemoeien en te schreeuwen je krijgt je geld niet terug met de nodige scheld en vloekwoorden er tussen door.
D neemt dit zomaar over en begint ook opeens te schreeuwen je krijgt je geld niet terug en vloekt en scheld nog harder.
B denkt ik ben wijs en luister naar de raad van me moeder en loop weg…..
hij zegt nog wel als ik het niet krijg haal ik het wel bij je moeder op.
op dat moment komt D naar hem toegelopen en slaat hem vol in het gezicht. resultaat een bloedende lip.
B denk niet na en slaat gelijk vol terug en er ontstaat een knokparty.
B weet zich los te maken en gaat naar de leraar die het in een gesprek afdoet van we slaan hier niet en we slaan niet terug……….
om dat laatste heb ik hard gelachen, als ze jouw slaan mag jij terug slaan heb ik nu gezegt en heeft er iemand problemen mee dan moeten ze bij mij zijn.
ik heb er helemaal genoeg van, met woorden word dit schijnbaar niet opgelost dan moet het maar zo.
mijn zoon hoeft zich niet langer op zijn kop te laten zitten en mijn zegen heeft ie………
misschien denken jullie er anders over maar voor iemand met adhd moet ik zeggen dat hij zich nog vrij lang ingehouden heeft.
en dit alles om 0,50 cent……………triest……………
groet cato