beugel

• cato

vanmiddag het halfjaarlijkse tandarts uitje weer gehad.

heb het overleefd al moet ik wel terug komen voor behandeling brrrrrrrr

maar goed het “slechte” nieuws was dat b aan een beugel moet……………..

iemand van jullie ervaring met adhd-kids en een beugel?

natuurlijk is het voor iedereen anders dat weet ik wel maar ja met de adhd kan het misschien wel eens een “beroerde” periode gaan worden.

ik zei vanmiddag al ach daar komen we ook wel weer overheen en ik heb er geen erge of nare dingen over verteld ( hoeft ook niet toch?)

net gedaan of is het iets leuks…………..

ben benieuwd naar jullie ervaringen

groetjes cato

• anoniem

Hoeft niets ergs te zijn, hoor! Ik heb alle mogelijke beugels gehad, en zat er niet mee. Alleen wat lastig met eten en tandenpoetsen, dat was het.. Vond het ook wel interessant staan. Maar ik moet zeggen, 3/4e van de klas had een beugel..

De eerste keer is sowieso alleen kennis maken, misschien scheelt dat..

Ik zou zeggen, kijk eens of klasgenoten of vriendjes een beugel hebben.. Wellicht is het ook een leuk idee voor een spreekbeurt?!

• ianpieps

Mijn zoon moest 4 weken geleden naar de othodontist.

Daar aangekomen hoorden we dat hij ooit misschien nog wel een beugel meot, maar voorlopig nog niet.

Hij moet eerst van het duimzuigen af, en dan kwam het misschien nog goed.

Dat een tandarts zegt dat hij/zij een beugel moet, wil nog niet zeggen dat de orthodontist dat ook vind.

Groetjes,

sandra

• Jet

Hoi Cato,

Een beugel op zich is toch niet zo erg. Zeer veel kinderen “moeten” tegenwoordig een beugel. Wat je wel zou kunnen doen is het volgende.

Ga een keer met je zoon naar de osteopaat.

Zou je zeggen, wat heeft dat nou weer met een beugel te maken. Nou het volgende:

Ortodontististen zijn snel geneigd om de boel goed strak aan te trekken om de tanden recht te krijgen. Dit geeft heel veel druk op de schedel zeker als het voor snachts een buitenboord geval is. Op het moment dat binnen het geboorteproces van je zoon zijn fontanellen niet helemaal op zijn plek terug zijn gekomen kan dit al uit zichzelf druk geven op de schedel. (waar soms ook adhd verschijnselen vandaan komen)

Komt daar dan de druk van de beugel bij kan het soms net teveel zijn waardoor hij last van zijn ogen kan krijgen, hoofdpijnen en nog drukker gedrag.

Als hij op dit moment al gevoelig is voor hoofdpijn of snel vermoeide ogen dan is het zeker een bezoekje aan de osteopaat waard.

Hou het in je achterhoofd en mocht hij na het aanmeten van de beugel problemen krijgen dan weet je waar het aan zou kunnen liggen.

gr. Jet

• cato

jet bedankt voor je tip ik zal het zeker onthouden hoewel hier de vermoeide ogen en de hoofdpijn niet veel voorkomen tis maar af en toe.

helaas hij zou de enige van de klas worden met een beugel (moet er nu al niet aan denken gezien wat er allemaal op dit moment al speelt op school)

maar ja we hebben geen keuze en wachten alles wel weer rustig af ik probeer me er helemaal niet druk over te maken, heb op dit moment heel andere zaken aan mijn hoofd.

als het zover is dan redden we het wel weer.

ik zal hier wel laten weten hoe wij het ervaren hebben allemaal.

groetjes cato

• nina

Hoi Cato,

Mijn dochter van 9 1/2 met adhd is ook de enige in de klas met een beugel. Ze heeft die al haast 1 jaar. Geen enkel probleem en ze wordt er ook niet mee gepest. Melkkiezen die er voor getrokken werden was wel ff een probleem maar slechts van zeer korte duur. We waren duidelijk en nu weet ze van te voren of ze voor controle beugel moet :-) of voor iets anders :-(. Tis niet anders.

Groetjes

Nina

• Franca

Hey Cato,

Mijn zoon met adhd is ook nog eens geboren met een lip- en kaakspleet, waardoor hij al diverse operaties heeft moeten ondergaan. Na een bottransplantatie de afgelopen zomer, zal hij binnenkort ook aan de beugel moeten.

Na de operatie had ik geen kind aan hem, op een of andere manier had zijn lichaam denk ik zélf door dat hij zich rustig moest houden, want hij heeft het weken volgehouden. Gelukkig heb ik zelf (ná de geboorte van mijn zoon nog) een beugel gehad, waardoor ik zelf heel goed weet én kan vertellen wat het is: het valt allemaal nogal mee!

En héél strak aandraaien, onzin, de orthodontist is er niet op uit om je tanden eruit te halen! De eerste dag ( van een bijstelling) heb je meestal een “moe” gezicht en eventueel het gevoel dat je tanden wat losser staan. Maar dat is snel weer over.

Eén groot voordeel: bij de orthodontist doet niks pijn, is hooguit wat vervelend!

groetjes, en sterkte met je a.s. “beugelbekkie”

Franca