het is bevestigd wat nu??

• nicole

Om maar met de deur in huis te vallen; ik ben kapot! zit volledig stuk en ben wanhopig op zoek naar een begin…

Zal maar gewoon beginnen met vertellen … het gaat om mijn zoontje C. hij wordt over 3 weken 6 jaar. Vanaf dag 1 WIST ik dat C. anders is ondanks dat hij mijn eerste kind was.

Ik heb vorige week de uitslag gekregen van de onderzoeken die bij C. zijn gedaan.

Volgens de test staat het vast… C. heeft ADHD met gedragsproblemen.

Uiteraard was ik niet verrast, kon er eigenlijk niet meer omheen… maar hoopte toch tegen beter weten in….

Ik heb een gesprek gehad op school en het is me duidelijk geworden dat C. er veel hinder van ondervindt(ook niet echt nieuws…) en het erg zwaar heeft.

Dit vind ik natuurlijk VERSCHRIKKELIJK, ik ben zo verdrietig!!

Het voorstel was: ouder/school begeleiding en medicatie(ritalin).

En daar heb ik zo'n moeite mee! het is me niet gelukt goed te onderbouwen waarom ik er zo'n moeite mee heb,bij de behandelaars … Nu stellen ze voor om 1 maand “blind te testen”

Is er iemand die ervaring heeft en de moeite wil nemen te reageren??

Alvast ontzettend bedankt!

• anoniem

Hey Nicole,

natuurlijk is het niet fijn om te horen wat er ‘mis is’ met je kind. Maar aan de andere kant, een diagnose verandert je kind niet! Het verandert alleen jouw kijk op het gebeuren! Nu je de diagnose hebt, kun je meer bereiken, wellicht wat begrip, in elk geval wat hulp! Begeleiding op school lijkt me niet slecht, als je aangeeft sowieso het vermoeden te hebben, dat dit wat lastig ging. Ritalin, ik begrijp wel dat je daar niet zomaar aanwil.. Logisch, niemand zit daar op te wachten. Bedenk goed wat je wilt, ook al is dat lastig. Sta onbevooroordeelt tegenover meningen van anderen, en luister naar wat deskundigen te zeggen hebben, zonder je eigen ideeen uit het oog te verliezen. Ik heb er alle vertrouwen in, dat het goedkomt!

Op dit bord ben je altijd welkom, en kun je al je vragen kwijt! Er zijn hier een hoop ouders van, dus lucht je hart!

Liefs, Merel

• esther

Wat nu, dat ligt aan jou.

Het houdt niet op bij acceptatie, wel/niet ritalin en een andere benadering op school. Er is een heel breed scala aan mogelijkheden om je kind te helpen, het ligt aan jezelf hoe ver je daarin wilt gaan.

Alles start en eindigt met goede voeding en een goed slaappatroon. Daar tussen in kan je ritme, regelmaat, structuur, duidelijkheid en regels gaan stoppen.

Ga eens met een pen en papier een paar van die nanny-programma´s volgen. Daar kan je behoorlijk wat tips uithalen.

Ik heb vooral in het begin heel veel baat gehad bij een particuliere psycholoog, later hebben een bezoek aan de BSM/therapeute en de ostheopaat de puntjes op de i gezet. Daarnaast ben ik thuis de boel gaan aanpakken, zoiets als de nanny-programma´s, maar dan op een lievere en zachtere manier. Wij zijn minder gaan werken, hebben de kinderen naar een andere school gestuurd, en zorgen ervoor dat er niet zomaar meer mensen binnenvallen in ons huis.

Het was heel hard werken, een uitputtende tijd, heel wat tranen gelaten en nog meer slapeloze nachten gehad. Maar het is nu weer gezellig thuis. Alles loopt nu goed. Zo goed, dat medicijnen helemaal niet meer nodig zijn.

• nicole

Ik heb net de kinderpys. gebeld en afgesproken dat we na de herfstvakantie een maand blind gaan testen.( 3 maal daags).

Ben nog steeds verdrietig en merk nu al dat ik C. en mezelf moet “verdedigen”.

Maar eerlijk gezegd heb ik niet zo veel ruimte voor deze mensen, ik heb heel sterk het gevoel dat ik dit zelf moet doen, maar het overspoelt me.

Nou moeten jullie niet denken dat ik gebukt ga onder zelfmedelijde, het belang van mijn zoon staat voorop en daarom zal ik verregaande beslissingen moeten nemen ook (lees:juist!) in mijn privesituatie. En daar zit nu net het probleem ook ik heb ADHD. Ik ben 35 en weet het al een tijdje , heb de VERS-training gedaan en heb voor het eerst sinds ooit het gevoel dat ik stabiel ben.(geen medicatie)

Maar dit is wel heavy!!!!!

Ik weet niet of er nog meer mensen de moeite neemt om te reageren maar ik heb besloten dat ik gewoon op de site zet wat mij bezig houd. Ik sta absoluut wel open voor reacties!!!!! Graag zelfs….nicole schreef:

>

> Om maar met de deur in huis te vallen; ik ben kapot! zit

> volledig stuk en ben wanhopig op zoek naar een begin…

> Zal maar gewoon beginnen met vertellen … het gaat om mijn

> zoontje C. hij wordt over 3 weken 6 jaar. Vanaf dag 1 WIST

> ik dat C. anders is ondanks dat hij mijn eerste kind was.

> Ik heb vorige week de uitslag gekregen van de onderzoeken die

> bij C. zijn gedaan.

> Volgens de test staat het vast… C. heeft ADHD met

> gedragsproblemen.

> Uiteraard was ik niet verrast, kon er eigenlijk niet meer

> omheen… maar hoopte toch tegen beter weten in….

> Ik heb een gesprek gehad op school en het is me duidelijk

> geworden dat C. er veel hinder van ondervindt(ook niet echt

> nieuws…) en het erg zwaar heeft.

> Dit vind ik natuurlijk VERSCHRIKKELIJK, ik ben zo verdrietig!!

> Het voorstel was: ouder/school begeleiding en

> medicatie(ritalin).

> En daar heb ik zo'n moeite mee! het is me niet gelukt goed te

> onderbouwen waarom ik er zo'n moeite mee heb,bij de

> behandelaars … Nu stellen ze voor om 1 maand "blind te

> testen"

>

> Is er iemand die ervaring heeft en de moeite wil nemen te

> reageren??

> Alvast ontzettend bedankt!

• cato

hoi nicole,

ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties.

ook wij hebben hier met onze beide jongens het hele traject doorlopen en ook veel gehuilden en gevochten.

en nog steeds doen we dat want na een diagnose begint het eigenlijk pas echt.

vechten tegen de mensen die het allemaal beter weten, vrienden die je in de steek laten wat zeg ik zelfs familie!!

maar daar ben ik nu overheen, ik weet ik moet het zelf samen met mijn kinderen doen en met de hulp die ik krijg aangeboden.

voorlopig gaat het goed op wat kleine dingen na en mag ik niet klagen.

ik wens je veel sterkte en kracht in de periode die voor je ligt en je mag hier altijd je vragen of verhaal kwijt dat doe we allemaal.

groetjes cato

• ella

ze g je wacht wel ff die 3 weken he ?

ritalin mag nml niet voor het 6e jaar gegeven worden ;) (grapje )

ik wil je veel sterkte wensen

mag ik heel brutaal zijn omte vragen of je uit meppel komt ?

gr ella

• miranda

ik wil je sterkte wensen en eigenlijk kan ik je nu enkel aanraden dat het wellicht beter is om s.o te overwegen.had het liever zelf toendertijd ook anders gezien(wie niet)onze zoon liep echt stuk op reguliere school,hopelijk zou t dan voorlopig zonder medicatie kunnen zelfs.denk dat je je daar op moet richten maar is maar een mening. gr. miranda

• nicole

hoi Ella!!

Nee vind ikje niet brutaal, nee ik kom niet uit Meppel! (niet eens uit de buurt!!)