vervolg pesten

  • cato

    hoi…..

    ja det er is een protocol over pesten, in het jaarboek staat zelfs een lijstje hoe met elkaar om te gaan enw at wel en niet mag.

    - niemand buitensluiten (gebeurt nu dus wel maar je kunt niet met iedereen vrienden zijn)

    -met elkaar spelletjes doen (spelen onderling gebeurt wel)

    -luisteren naar elkaar (daar gaat het fout want luisteren doet niemand lijkt het wel)

    -elkaar nemen zoals je bent ( haha ff lachen de adhd word juist tegen hem gebruikt)

    -niet meteen met een oordeel klaar staan (dus zeggen je bent een ***** is geen oordeel hebben over iemand??!!)

    -niet iemand uitschelden ( de woordenschat is groot…)

    -van elkaars spullen afblijven (maar kapot maken mag wel??)

    -niet iemand uitlachen (pppffff)

    -niet roddelen over elkaar ( …………)

    -van elkaar afblijven ( maar een schop of mep uit het zicht van de leraar kan altijd )

    -elkaar niet bedreigen ( maar op een briefje zetten mag)

    -elkaar niet op het uiterlijk aanspreken (pech dat hij wat mager is dus)

    alle dingen die nu dus spelen komen in het jaarboek voor.en niemand die er blijkbaar iets mee doet.

    maar ik ben gister op school geweest en heb een pittig gesprek gehad met de leraar.

    er waren briefjes bij b neergelegd naar aanleiding van een boekbespreking die hij gaat houden.een klasgenoot blijkt van de zelfde schrijver als b ook een boek te hebben alleen is het een heel anderboek en titel niks aan de hand dus en dat heeft de leraar ook gezget dat het niks uitmaakt.

    op de briefjes stond “we geven je een laag cijfer” “we slaan je in elkaar” “als je het wel doet zwaait er iets voor je”

    helaas waren de briefjes in beslag genomen maar de leraar heeft er dus niet een sop gekeken!!!!!!!

    ik heb hem verteld wat er op stond maar ja of dat helpt????

    ik heb b gezegt dat hij de volgende keer geen melding meer moet maken van briefjes maar ze aan mij moet geven zodat ik iets in handen heb om te laten zien dan sta ik sterker met mijn verhaal.

    word vervolgt…………..

    groetjes cato

  • bea veenstra

    hallo cato

    zit hij op een reguliere basisschool??

    Meid ik ken t, ben ook op school geweest omdat onze adhd zoon telkens de pispaal was.

    En ja de pleinjuf/meester keek altijd net de andere kant op maar M kreeg wel atijd de schuld als er iest gebeurd

    Knap frustrerend voor zo'n kind.

    Ook dikke boekwerken over pesten hahaha nou laat me niet lachen wat een onzin

    Er werd niks maar dan ook nis mee gedaan

    Nee M heeft adhd , is dus lastig (vooroordeel!!) en tja hij staat er altijd bij als er iets gebeurd

    Ja zei ik maar hij doet niet altijd iets, kijk ik weet best dat t geen engel is maar dit klopte ook van geen kant

    Nu zit hij op het s.o, daar hangen de regels als plaatjes in school.

    Duidelijk is wat wel en niet kan, ook pesten dus

    Dat kan niet!

    Maatregelen zijn er overduidelijk, maak je iets kapot van een ander dan mag je dat zelf gaan betalen.,

    Schelden, doen we niet, doen we het wel dan praten we erover.

    Helpt dat niet, dan sancties

    Weet je wat het is de structuur mist op het reguliere onderwijs

    Simpele regels hanteren ze niet waardoor het een chaos wordt

    En wat is nu minder voor een kind met adhd op school, juist een chaos en geen regels

    Ik wens je veel sterkte en houd moed, ik weet hoe moeilijk het kan zijn

    Groeten

    Bea

  • cato

    thnxs bea,

    ik houd moed en geef me niet zo snel gewonnen hoor,wil alleen niet zo'n “zeikmoeder” worden als je begrijpt wat ik bedoel.

    steeds naar school gaan werkt vaak ook tegen het kind dus daar pas ik een beetje voor op.

    en tja het zijn nog twee jaren op deze school en dan voortgezet onderwijs ppffffff

    ben benieuwd hoe hij daar doorheen komt maar misschien veranderd er dan wel heel veel voor hem en gaat het wel beter ik hoop het maar.

    groetjes cato