hoi…..
ja det er is een protocol over pesten, in het jaarboek staat zelfs een lijstje hoe met elkaar om te gaan enw at wel en niet mag.
- niemand buitensluiten (gebeurt nu dus wel maar je kunt niet met iedereen vrienden zijn)
-met elkaar spelletjes doen (spelen onderling gebeurt wel)
-luisteren naar elkaar (daar gaat het fout want luisteren doet niemand lijkt het wel)
-elkaar nemen zoals je bent ( haha ff lachen de adhd word juist tegen hem gebruikt)
-niet meteen met een oordeel klaar staan (dus zeggen je bent een ***** is geen oordeel hebben over iemand??!!)
-niet iemand uitschelden ( de woordenschat is groot…)
-van elkaars spullen afblijven (maar kapot maken mag wel??)
-niet iemand uitlachen (pppffff)
-niet roddelen over elkaar ( …………)
-van elkaar afblijven ( maar een schop of mep uit het zicht van de leraar kan altijd )
-elkaar niet bedreigen ( maar op een briefje zetten mag)
-elkaar niet op het uiterlijk aanspreken (pech dat hij wat mager is dus)
alle dingen die nu dus spelen komen in het jaarboek voor.en niemand die er blijkbaar iets mee doet.
maar ik ben gister op school geweest en heb een pittig gesprek gehad met de leraar.
er waren briefjes bij b neergelegd naar aanleiding van een boekbespreking die hij gaat houden.een klasgenoot blijkt van de zelfde schrijver als b ook een boek te hebben alleen is het een heel anderboek en titel niks aan de hand dus en dat heeft de leraar ook gezget dat het niks uitmaakt.
op de briefjes stond “we geven je een laag cijfer” “we slaan je in elkaar” “als je het wel doet zwaait er iets voor je”
helaas waren de briefjes in beslag genomen maar de leraar heeft er dus niet een sop gekeken!!!!!!!
ik heb hem verteld wat er op stond maar ja of dat helpt????
ik heb b gezegt dat hij de volgende keer geen melding meer moet maken van briefjes maar ze aan mij moet geven zodat ik iets in handen heb om te laten zien dan sta ik sterker met mijn verhaal.
word vervolgt…………..
groetjes cato