hoi mas,ik zal je s even bijstaan in deze en vele met ons trouwens want je hebt absoluut gelijk.ryt.MAG niet op z,n jonge leeftijd wat jouw dokters ook zeggen.ik had ook t liefst mijn r. normaal zien opgroeien met vriendjes,z,n gewone school,verjaardagsfeestjes e.d.die nog niet op 1 hand te tellen zijn.ook mij hebben ze voorgesteld ryt. te proberen toen mijn zoon 5 was!!!!!! (kinderarts) nou,alles in me schreeuwde;nee nee en nog s nee.kan altijd nog als t echt niet anders kan maar niet zo jong,echt niet,dan liever zo,zelf veel leuke dingen doen met m.en zeker al wat er op alternatief gebied is uitproberen,en daar kun je heel wat kanten mee uit hoor. in ons geval is t niet gelukt omdat er meer aan de hand is dan een eenduidige adhd,maar soms lukt t wel,kan natuurlijk niet weten of je dat al gedaan hebt,maar verdiep je maar eens op medicijngebruik op jonge leeftijd,kijk , al die jaren dat je geen medicijnen geeft zijn meegenomen moet je maar denken,de hersens kunnen t niet aan,punt.en dat het zwaar is zonder weten wij echt maar al te goed hoor. ik ben er ook aan moeten beginnen,geen ryt.maar das een ander verhaal.maar enigste troost voor me is dat ik wel alles heb geprobeerd en zal blijven zoeken. de “kritiek”die jij kritiek noemt is enkel om te waarschuwen om niet alles voor lief aan te nemen van artsen.ik wilde me niet bemoeien met deze soort discussies,die draaien toch altijd op t zelfde uit maar doe toch maar ff de moeite er voor nemen. een raad aan jou:ipv mas of anderen aan te vallen,zou je beter kunnen vragen ;waarom reageer je zo ?wat weet jij dat ik niet weet,sta open voor verschillende meningen en voel je niet direkt aangevallen.tis eerder bezorgdheid om kinderen die te vroeg aan de med. gezet worden. miranda mas schreef:
>
> Tja….dit prikbord is ook voor de mensen die het niet met
> jou eens zijn, en ik houd niet mijn mond voor jou en je
> vriendinnen. Het is een feit dat het slecht is voor zeer
> jonge kinderen, verdiep je er eens in zou ik zeggen, en dat
> het werkt wil ik best geloven, maar dat wil niet zeggen dat
> het een goede keuze is om je kind zo jong die medicatie te
> geven, een goede psychiater zou dat beamen, helaas zijn er
> genoeg die alleen maar aan de centjes denken.
>
> Maar ik ben klaar met jou, ik geef een mening en vervolgens
> krijg ik heel je vriendinnenclub over me heen, ook van
> kritiek kan je leren, heel erg veel zelfs. Zo heb ik zelf
> hier op het prikbord ook veel geleerd, meer geleerd dan van
> alle artsen bij elkaar. Je zou je er toch eens in moeten
> verdiepen, in Ritalin, wat het met die hersentjes doet enzo,
> niet alleen op de arts afgaan, ook zelf op onderzoek gaan.
>
> Jammer dat je afhaakt door een kritische nood, terwijl je
> genoeg advies gekregen hebt dacht ik zo, die mensen val je
> behoorlijk af nu, en bedankt.
>
> mas