Ben ik nu helemaal gek geworden...

• Greet

of wat is dat nu met mij?

Sinds een dikke maand heeft mijn dochter een nieuwe vriend (de vorige was een regelrechte nachtmerrie maar het zaakje heeft, ondanks haar prille 17 lentes, toch bijna 3 jaar geduurd).

En… nu komt de aap uit de mouw : hij heeft, jawel : ADHD!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik weet ook wel dat het vroeg dag is en dat het helemaal niet zeker is of het wel aan blijft en wat weet ik allemaal MAARRRRRRRRRRR ik vind het dus een schat van een jongen die mijn jongste de aandacht, het respect èn de genegenheid geeft waar ze zo naar verlangt en die ze bij de vorige bonenstaak niet vond, integendeel!

Hij heeft vroeger met O in de klas gezeten en die twee samen, hohoho : ik kan het je verzekeren!

Nu wil het toeval dat z'n ma lezingen over adhd geeft èn de leerkracht Frans van m'n dochter is, en toen we 4 jaar geleden voor het eerst naar ‘zit stil’ (de Vlaamse zus van jullie Balans) trokken, kwamen we haar daar tegen en toen werd ons al meteen duidelijk waarom onze twee zonen geen goed duo vormden : ze hingen samen ‘in de gordijnen’, als je begrijpt wat ik bedoel…

Toen A-S enkele maanden geleden vertelde over V.(waar ze toen trouwens helemààààààààl nog niet in geinteresseerd was), riepen mijn man en ik in koor ‘VER VAN WEG BLIJVEN!!!!!!!!!!!!!!!!’

Maar enkele maanden later heeft hij het dus zover gekregen dat ze verkocht is, en wij met haar want eindelijk zien we die openheid, die spontaneïteit die we zo vaak beschrijven in onze kinderen maar waar anderen het vaak zo moeilijk mee hebben…

Als ik mijn dochter vraag of ze niet bang is om met zo iemand in zee te gaan (hij is tenslotte al 21), zegt ze me' Kijk, mam, ik heb steeds gezegd dat onze papa (adhd) en O.(idem dito) prachtige kerels zijn : zo'n mensen kom je zelden tegen!'

Natuurlijk speelt de verliefdheid hier een enorme rol maar toch begrijpt ze hem als geen ander (is een brusje, remember) en voor hem is dat ook een zaligheid want ook wij weten wat adhd hebben betekent en soms praat hij er met mij apart ook over. Toen ik hem vertelde dat adhd hebben ook z'n voordelen heeft, viel hij bijna van z'n stoel en toen heb ik hem het lijstje gegeven dat hier al een paar keer gepost is en inderdaad : hij herkende er veel in en was er erg mee opgetogen.

Wij worden hier verwend dat het een lieve lust is (hij stond hier binnen de kortste keren al binnen, net als m'n man indertijd bij mij thuis, hahaha, mijn ma is er nog niet goed van) :

elke maandag heb ik tot 18 u.klassenraad en sinds enkele weken tovert hij tegen dat ik thuis kom een maaltijd op tafel om U tegen te zeggen (heeft z'n studies voor burgerlijk ingenieur niet afgemaakt- hoe zou dat nu komen???;) - en werkt in een restaurant (heeft van z'n hobby z'n beroep gemaakt) datop maandag gesloten is (hoeraaaaa!)

Voor het eerst zie ik mijn eigen zoon met andere ogen : door de ogen van een moeder die ziet hoe gelukkig haar dochter nu is (moet er wel bij vertellen dat zowel O als V zuivere adhd hebben, zonder odd) en ik moet eerlijk toegeven dat hij me bevalt : lief, eerlijk, het hart op de tong maar toch beleefd…Vreemd dat je eerst iemand anders moet tegenkomen om je eigen zoon te kunnen appreciëren, snik! Trouwens, die twee kunnen het, na mekaar 13 jaar uit het oog verloren te hebben, nog steeds prima met mekaar vinden!

Daarstraks vertelde m'n man me echter dat hij, toen hij thuiskwam, V. hoorde ruzie maken met z'n ma over een auto die hij wil kopen… zucht… en waarnaar ze nu gaan kijken zijn. Dus… herkenbaar? Denk het wel hè?

Dus… nu zit ik met 3 adhd-ers in huis : ambiance verzekerd :D

Als ik mijn dochter vraag of ze niet liever zou hebben dat V medicatie neemt (neemt niks maar heeft zwarte band judo en is instructeur en kan zo z'n energie kwijt) antwoordt ze : ‘neen hoor : dan zou V. V. niet meer zijn….’

Tja, wat moet je daar dan op antwoorden?

Ziezo, ik hoop dat ook mijn verhaal het hier ‘een beetje minder saai maakte’ :)

Liefs, Greet

• mas

bestaat het toeval wel?? wat een verhaal zeg, leuk om te lezen. Leuk voor je dochter dat ze zo'n toffe vriend heeft gevonden, en jij een leuke schoonzoon. Je hébt van die families….daar is het altijd gezellig, daar is iedereen lief voor elkaar…zelfs de lovers zijn vaak de vrienden van de broer of zus. Ik ken één zo'n familie, ongelooflijk maar daar is het altijd fijn, iedereen is lief voor elkaar en grote problemen worden samen overwonnen waardoor het minder zwaar is. Jij gaat nu verdomd veel op die familie lijken ( de vader én moeder in dat gezin zijn allebei leerkrachten), prijs je gelukkig, dit hebben niet veel mensen.

liefs van mas;):)

• Janny

Ik heb GENOTEN van je relaas. En tja… het is precies wat je zegt. Ambiance verzekerd! :D

En zeg nou eerlijk. We zijn toch ook prima mensen!? :? Alleen ziet (nog) niet iedereen dat! :D:D:D Dat is een gebrek van hun… niet van ons. Toch? :?

“Men” moet dat nog eventjes doorkrijgen.

Veel plezier, geluk en alles wat nog meer wenselijk is met je huisje vol rumoer! ;)

liefs

Janny

ps;

Je zult zien. JIJ word onze échte deskundige!!! :D

• Albert

Heel boeiend Greet,

Never a dull moment zou ik zo zeggen, geniet er van.

Wordt het je een beetje te druk af en toe, dan ga je maar eens lekker kuren of zo, kun je je even afsluiten van al die drukte.

Groeten, Albert.

• esther

Ojee.. Greet.

Eén ding valt me direct op: jij bent óók een beetje verliefd!! Volgens mij gaat dit helemaal goed komen.

Het is nogal herkenbaar trouwens, mijn moeder en broer hebben ADHD. En ik was ook zeventien toen ik een ADHD-er ontmoette. Ik ben nu dubbel zo oud en hij is er nog steeds. Alleen wist ik op mijn 17e totaal nog niet wat ADHD was, en mijn man zag er heel rustig uit. Een wolf in schaapskleren dus.

Wat verwacht je dan van een brusje? Ze is niet anders gewend. Ik vind ook alle mensen zónder ADHD maar saai.

Strerkte met je nieuwe zoon, Greet, en dan hij nog vaak voor je zal koken.

• anoniem

> Voor het eerst zie ik mijn eigen zoon met andere ogen : door

> de ogen van een moeder die ziet hoe gelukkig haar dochter nu

> is (moet er wel bij vertellen dat zowel O als V zuivere

> adhd hebben, zonder odd) en ik moet eerlijk toegeven dat hij

> me bevalt : lief, eerlijk, het hart op de tong maar toch

> beleefd…Vreemd dat je eerst iemand anders moet tegenkomen

> om je eigen zoon te kunnen appreciëren, snik! >

–> Greet, super!! Is toch niet erg, je bent er toch alleen maar wijzer van geworden.. ;)

> Als ik mijn dochter vraag of ze niet liever zou hebben dat V

> medicatie neemt (neemt niks maar heeft zwarte band judo en is

> instructeur en kan zo z'n energie kwijt) antwoordt ze : 'neen

> hoor : dan zou V. V. niet meer zijn….'

> Tja, wat moet je daar dan op antwoorden?

–> Helemaal goed!! :)

Vind je post erg leuk om te lezen! :)

liefs, m

• miranda

een mooi positief verhaal.zo kan het ook,geweldig om te lezen,fijn voor je(jullie),koester het.:-) groetjes miranda