Concerta vraag (spoed)

• ~Mupke~

Dit heb ik net geprobeerd !!

Helaas pindakaas !!

Zit al vanaf half 8 te vechten

D'r is hier een flinke ruzie ontstaan !

BAH ! dat is al helemaal niet de manier om medicijnen in te nemen.

Ik heb net gebeld naar de instantie. Ik wordt teruggebeld

Ofdat er een andere manier is voor hem.

• Janny

Pillenschieter???

:?:?:?:?

die gebruiken we in de dierenkliniek ook! (dit is een grapje hoor!) Dit is vervelend voor jullie, dat realiseer ik me.

hg

Janny

• Helga

Je mag wel oppassen.Hier krijgen kinderen trauma's van. ADHD groeien ze wel overheen óf leren ze op z'n minst mee omgaan.

Zal wel weer tegen heilige huisjes schoppen nu.

• adhd ma

Probeer je vraag eens voor te leggen bij de apotheek of de arts.

Die weten meestal wel tips waarbij het wel lukt, ik weet het zo even niet.

Groetjes adhd ma

• miranda

ha,ja als ik mn bericht zo terug lees klinkt het maf. :-) :-) de moes dus enkel met de pil,jammer lees net dat t niet gelukt isJanny schreef:

>

> Níet die lepel inslikken mens! :D Ben je mal???

> Alleen de moes hoor….

> :D:D:D

• mas

Hoe oud is het kind wat dit moet slikken eigenlijk?

mas:)

• Anita

Hallo!!

Misschien een late reactie, maar de capsule moet in één keer ingenomen worden:

Aan de buitenkant ziet de capsule eruit zoals andere capsules, maar aan de binnenkant zijn er drie compartimenten die worden omgeven door een semi-permeabel membraam (een membraan waar sommige moleculen wel doorheen kunnen en andere niet). Twee compartimenten bevatten actieve medicatie en de derde is ontworpen om het geneesmiddel op het juiste moment ‘naar buiten te werken’. Water dat door het semi-permeabele membraan het systeem binnendringt, wordt door dit derde compartiment geabsorbeerd, waardoor het uitzet en de medicatie via een klein, lasergeboord gat aan het ene uiteinde van het tablet vrijkomt.

De coating (omhulsel) van de capsule bevat ook methylfenidaat waardoor al snel een eerste dosis vrijkomt.

Daarom is het niet mogelijk de capsule te breken!!

Sterkte!!