Concerta vraag (spoed)

• maggie

hahah wist ik niet, heb de centjes niet om concerta te gebruiken dus hoe het bij de ritalin. maar dan gewoon met vla.

of met iets wat hij lekker vind

oja klinkt raar maar ziet het er uit als een temazepam capsule? (dorrzichtig net een druppel)

of is het zo'n ouderwetse capsule (staafje 2 kleuren)?

want sommig capsules mogen ook rectaal gegeven worden(raar verhaal maja ook een oplossing)

• Albert

'Néé, Maggie,

Dat mag niet, dan krijg je ineens een veels te hoge dosis binnen.

Die tablet is zo gemaakt, dat die werkzame stof geleidelijk over de hele dag

wordt vrijgegeven. Als je die in een keer binnen krijgt, is onderstaande volgens mij het gevolg.

Groetjes, Albert.

• ~Mupke~

WE hebben het al geprobeerd met vla

maar helaas lukt het dan nog niet

Zijn er ook tabletjes van >??Je een keer kan halveren en dan dooslikken ?

Hij heeft nu die capsules

• Greet

Er bestaan geen andere tabletjes : het hele procedé berust op DIT soort capsules en die kàn je nu eenmaal niet halveren want ik mag niet aan de gevolgen denken : als de hele hoeveelheid methylphenidaat ineens in z'n bloedstroom terecht komt, kan je er een olifant mee vellen!

Oefenen, oefenen en oefenen dus … inderdaad met tictacjes….kunnen toch geen kwaad ;)

Waarschijnlijk hebben jullie het al geprobeerd maar mss. in z'n mond steken en dan een glas fruitsap, melk of het eender wat ‘ad fundum’ laten drinken : maak er misschien een spelletje van (bv samen met iemand anders om ter eerst een glas helemaal leegdrinken) meestal zijn adhd-ertjes wel goed in competitie en dan denkt hij er niet bij na want vanaf het moment dat je er bij nadenkt, lukt het helemààl niet meer.

Verder zou ik het ook niet weten hoor. Heeft hij anders ook last met medicijnen slikken? Zo groot vind ik die capsules namelijk helemaal niet.

Groetjes, Greet

• Greet

Neen, het is een harde, gladde capsule maar smaller dan een capsule met poeder erin : een ‘dubbele tictac’, zeg maar

• ~Mupke~

Hij heeft in het begin ook de ritalin in een capsule vorm gehad

Dit ging ook niet goed met slikken

Daarna de tablet vorm

moest steeds een halve in nemen

Dat werkte wel goed

Maar dit !! echt frustrerend is het.

Ik merk nu dat de capsules rond de klok van 18.30 uur zijn uitgewerkt

is dit bij jullie ook het geval ?

• Greet

Als de Ritalin goed werkte, waarom stappen jullie dan over op Concerta? Of bedoel je dat het slikken ervan goed lukte?

Ik denk dat Concerta ongeveer 12 u werkt, om op je andere vraag te antwoorden.

Groetjes, Greet

• ~Mupke~

Op aan raden van de arts

Ritalin wsa al een uur een 15 minuten uitgewerkt eer hij de volgende dosis mag hebben

vandaar nu concerta

thanks hij krijgt 's morgens om 08.00 een pilletje

• miranda

hoi,vroeger toen mijn zoon iets moest innemen ook grote problemen,bij medicijnen of vitamines,bij van alles eigenlijk.nu heeft hij dat probleem niet meer(is nu 12) maar weet niet of hij t lust of dat je t al geprobeerd hebt maar na van alles geprobeerd te hebben(ook vla e.d.) was bij ons appelmoes het wondermiddel. gewoon een volle desertlepel en de pil er in stoppen,moet wel zeggen dat ik t wel eerlijk zei dat het er in zat en dat het op die manier zeker zou lukken en dat hij niets merkte ervan. het hielp echt!!!!!! het glijd erg makkelijk mee naar binnen,wel ineens die lepel doorslikken. wie weet helpt t bij jou ook. succes gr. miranda

• Janny

Níet die lepel inslikken mens! :D Ben je mal???

Alleen de moes hoor….

:D:D:D