Concerta vraag (spoed)

• ~Mupke~

Nick heeft sinds vanmorgen concerta medicijnen.

Nu mag hij hier niet op bijten, maar hij kan de pillen niet in een keer doorslikken.

WE hebben al vanalles geprobeerd

Welke concerta hebben jullie

(de gene die concerta slikt igg)

• ella

heb je al geprobeerd om een heel klein beetje vla op een lepel te doen ,pil er op en dan weer vla er over ? hap slik weg ?

(hoop ik ?)

zo deden we het in de verpleging altijd

eerst evt een paar happen vla zonder pil

suc 6 !

• Janny

tja….

ik heb 2 maanden C gebruikt maar ik heb geen problemen met slikken, Dit is geen Concertaprobleem vrees ik, maar een slikprobleem , want ik neem aan dat hij een Paracetamolletje dan ook stuk bijt…

informeer bij apotheek, C móet héél doorgeslikt.

succes

Janny

• maggie

je kan ze ook stampen tussen 2 lepels in en dan met een hapje vla geven . of je kan het in tweeen breken, ik weet nie of het tabletvorm is of een capsule?

• miek

hoi

mijn zoon heeft de 18 mg tablet ,hij is 9 jaar

idd mag je deze niet kapot knauwen, anders verlies de tablet de werjing

wat je eerst kan proberen is om een tik tak heel door te laten slikken ,met allerlei foefjes,bv een beetje vla.

dit heeft namelijk dezelfde vorm.

als hem dit wel lukt ,kan je hem daarna de concerta geven, en bv hier iets tegenover zetten als dit wel lukt.

hoop dat het je lukt

groetjes miek

• Greet

Neen jij,

de langzame en zo langdurige afgifte gebeurt juist doordat het methylpfenidaat in DIE capsule zit. De capsule breekt langzaam af en blijft het middel op die manier gelijkmatig afgeven zodat je geen pieken en dalen meer hebt.

Laat je lepels dus maar liggen , Maggie ;)

Greet

• Janny

nee Maggie,

Concerta MÓET héél genomen worden. Het is zo'n…… hoe noem je dat ook al weer? …..afgifte-pil! :?

Janny

• Janny

goed idee!!!

• Janny

:D

• Janny

:D Die lepels kunnen wel, maar niet om te malen! ;)