ADHD in de tropen

• esther

Ik heb een kwestie en ik hoop dat jullie allemaal massaal jullie mening geven (Ed doe nou weer gewoon gezellig mee)

Mijn man is gevraagd voor een baan in het buitenland. Het is bijna rond. Nou ben ik vreselijk benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik heb drie drukke probleemkinderen, die sinds kort lekker lopen doordat ik een goed web heb opgebouwd van psycholoog, bsm, en veel structuur thuis. Vooral hun nieuwe school (heel klein en regulier) heeft wonderen gedaan. En het pgb niet te vergeten waardoor ik hulp in huis heb.

Wat denken jullie. Wat gaat er gebeuren als je drie kleine kinderen met ADHD in de tropen neerzet? Is dit de goden verzoeken of zullen ze misschien baat hebben bij de relaxete levenshouding, het lekkere klimaat en elke dag zwemmen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Breedbekkikker

Tja, over de tropen kan ik niet zo zeer een mening geven.

Wel heb ik zelf 10 jaar in het zuiden van Europa gewoond en dat was voor mij de tijd waarin ik het minste last had van (ADHD) klachten.

Inderdaad door de relaxtere levenshouding, het voornamelijk buiten kunnen leven, geen echte winter en dergelijke.

Succes!

• Albert

Hallo Esther,

Ik heb zelf een tijd in Nieuwzeeland gewoond en kon daar met mijn ADHD uitstekend uit de voeten.

Ik denk, dat jou kids zich daar ook prima zullen voelen, gewoon hun ongedwongen nieuwsgierigheid en vindingrijkheid uitbuiten en beleven als één groot avontuur.

De reden dat ik dat vind, omdat ik uit eigen ervaring weet dat je in een dergelijke omgeving je ADHD veel beter ten goede kunt benutten. Ik voel mij zowiezo in een wat premitievere setting beter op mijn gemak. Geen welvaartstress en prestatiedrang, kortom een goede omgeving voor een ADHD-kid om zich te ontwikkelen.

Groeten, Albert.

• miranda

hoi,ik heb er geen ervaring mee maar dikwijls(heel erg )droom ik hier juist over om zeg maar z,n kans te krijgen.heb echt t gevoel als mijn zoon in een lekker klimaat en zee voor z,n snufferd :-) zich iig een stuk prettiger zou voelen als hier .maar hoe het op lange termijn zou lopen??? misschien vergis ik me wel degelijk dan. hoe zit het bv met scholen en alles wat ze hier dan wel te “bieden ” hebben.heb totaal geen idee hoe het in andere landen allemaal geregeld word. er is nu juist structuur zeg je maar dat valt dan weg,tenminste de eerste tijd,lijkt me logisch.maar dat hoeft denk ik niet het probleem te zijn,hoe oud zijn ze bv.welk land praat je over ivm de taal enzo,tja moeilijk als je ineens voor z,on beslissing staat.ik denk dat ik er voor zou gaan al zou het niet ineens kunnen nu want mijn oudste(geen adhd)voelt zich hier wel prettig.later hopen we het ooit nog te realiseren om elders te wonen,later….. ik meen me te herinneren dat hier iemand prikt(e) die in spanje woont,kom even niet op de naam, kan het marleen of zo zijn?)die zal je vast meer kunnen zeggen,alhoewel spanje is niet de tropen he:-). succes iig. groetje mirandaesther schreef:

>

> Ik heb een kwestie en ik hoop dat jullie allemaal massaal

> jullie mening geven (Ed doe nou weer gewoon gezellig mee)

>

> Mijn man is gevraagd voor een baan in het buitenland. Het is

> bijna rond. Nou ben ik vreselijk benieuwd wat jullie ervan

> vinden.

> Ik heb drie drukke probleemkinderen, die sinds kort lekker

> lopen doordat ik een goed web heb opgebouwd van psycholoog,

> bsm, en veel structuur thuis. Vooral hun nieuwe school (heel

> klein en regulier) heeft wonderen gedaan. En het pgb niet te

> vergeten waardoor ik hulp in huis heb.

>

> Wat denken jullie. Wat gaat er gebeuren als je drie kleine

> kinderen met ADHD in de tropen neerzet? Is dit de goden

> verzoeken of zullen ze misschien baat hebben bij de relaxete

> levenshouding, het lekkere klimaat en elke dag zwemmen?

> Heeft iemand hier ervaring mee?

• peter

gaan ze in de tropen jagen of boer worden. of allebeide

thats the qestion?

wat leuk en spannend.

ander land en cultuur.

ben benieuwd welk land ?

dat is mijn wens eigelijk ook

heb de finacien niet.

snik

wel leuk voor jullie maar niet makkelijk

maar dat is het hier ook niet met dit kabinet

of is de mede reden?

weet hier niks over ben nieuwschierig mens.

heel veel succes veel geluk

hg peter

• marleen

Hallo hallo,

jawel, ik ben het die in spanje woont. Ben wat weggeweest, druk gehad, wat meegelezen gewoon en nu zie ik ineens een verwijzing naar mij, wat leuk dat de mensen zich mij herinneren.

Ik ben het met Miranda eens in dat opzicht dat leven in het buitenland soms heel mooi lijkt omdat het op vakantie klinkt. Waar je woont, daar is het buitenland dan vakantie, maar eens je in het buitenland woont is de vakantie eraf, dan is thuis juist vakantie en is hier (het buitenland) de stress en het werk en de school …..en dan is het meestal even mooi of ‘lelijk’ als thuis.

Je hebt het over de tropen, dat zal dus spanje wel niet zijn. Maar spanje staat kwa adhd al wat achter, ik veronderstel dat die tropen nog meer zullen achter staan. Op school en in de Sociale Zekerheid hier moeten ze nog heel wat leren. in ‘tropen-landen’ kan dit nog erger zijn.

Ga je naar een stad in een ‘tropenland’ ?(hier op het spaanse forum klagen veel zuidamerikanen over de adhd zaken in zuidamerikaanse scholen)

Ga je naar een klein dorpje met klein schooltje midden in de echte ‘tropen’?, ik denk dat daar dan echt de adhd-ers beter kunnen leven: lekker rennen, boompje klimmen, even zwemmen, 's namiddags geen school omdat het te warm is… Maar dan moet je wel aan de niveaus misschien beginnen denken. Is dit een blijvende beslissing? Moeten jullie achteraf terug? Hoe zal dan die terugkeer verlopen? Heb je contact met de stichting NOB (nederlands onderwijs in het buitenland) die kunnen je misschien tips geven indien er een latere terugkeer wordt voorzien.

Ik zou dus een tropen dorpje wel zien zitten maar dan bang zijn voor de terugkeer, en zou een tropenstad niet zo zien zitten omdat het uiteindelijk toch weer net als thuis wordt met geren en stress en je heel wat westerse service moet missen.Maar dat is dus mijn mening.

Groetjes en hopelijk heb ik wat tijd om vaker langs te komen, lees wel nog hoor!

Marleen.

• miranda

kijk,dat bedoelde ik nou:-) bedankt marleen,jij kunt er idd al over meepraten en al veel info geven,als wij op een of andere manier toch nog zouden “emigreren” dan hoop ik ooit nog contact met je te kunnen opnemen,fijnste van mensen die zelf ervaring hebben.spanje zou nl mijn favoriet zijn.als wij op vakantie zijn en ik spreek daar nederlanders die daar iets hebben opgezet of wat dan ook hang ik aan hun lippen en wil dan van alles weten altijd:-).groetjes miranda

• Jet

Ach meid, Het is dan toch gewoon een verhuizing binnen Nederland!

Ze praten er nederlands, ja ok en ook papiamento

Er is een nederlandse school of misschien een internationale. Leren ze ook gelijk super goed engels.

Je hebt er zelfs een Willemstad.

Tja en je hebt er ook tropische stranden en palmbomen,

Een heleboel mooi koraal,

Een antilliaanse levensstijl,

En ik hoop een zwembad en gastenverblijf zodat ik een keer bij je op bezoek kan komen. :D

Ook daar kan je ze op tijd te eten geven, ook daar kan je ze op tijd naar bed brengen.

Heeft je kinderpsych een e-mail?

Nog effe en ik kan je met de BSM helpen per mail. Ennnu je komt vast af en toe nog wel in Nederland.

T-komt allemaal goed.

gr. Jet

• esther

Allemaal bedankt, sorry dat ik zo laat reageer. Jullie reageren allemaal positief, dat had ik niet verwacht. Dat stelt me gerust. We gaan het ook echt doen, we wachten alleen nog op de financiele voorstellen. Maar om geld geven we nooit zoveel, het mag best een stukje minder zijn dan hier in Nederland.

We zijn geen politike vluchtelingen, Peter! Wat een interessante zienswijze. We gaan weg omdat we dat altijd al gewild hebben en dat we als we 80 jaar oud zijn, geen spijt hebben dat we onze dromen niet nagestreefd hebben.

Het is ook helemaal niet zo super avontuurlijk, de kinderen gaan daar naar een school waar heel veel blonde koppies tussen zitten. En je schijnt er ook zuurkool te kunnen kopen, en gelukkig kan ik op dit prikbord blijven prikken.

Nu gaan we volgende week eerst maar eens kijken.

Groetjes