van mij even geen vrolijke berichten...

• Janny

Ik wil wel maar het lúkt me simpelweg niet!

Hoe zit dat met jullie? Hebben jullie ook van die periodes dat niets, maar dan ook helemaal níets wil en lukt. Dat je alleen maar vervelend en moe bent? Vooral moe…

Dat heb ik al een tijdje. De simpelste klusjes en dingetjes zie ik als tegen een berg tegenop.

Ik sleep me van huis naar mijn werk en van mijn werk naar huis en het liefst ga ik om 9 uur in bed iedere avond.

Ik oefen mijn accordeonstukken omdat ik anders het lesgeld voor niets zou betalen, maar zelfs dat ik op dit moment niet leuk! Het oefenen gaat dan ook niet geweldig.

Het liefst zit ik lekker thuis, doe ik niks en wil ik er ook niemand hebben. Nou moet ik potverdorie morgenmiddag ook nog naar die gast in Groningen…. grrrrrrrrrrr….

Een film kijken gaat niet, een boek lezen niet, niks gaat!!!

Wat doen jullie hieraan wanneer je je zo voelt.

En dan beginnen de mensen om je heen ook nog eens te zeuren om…… NIKS! Nou, nu even niet hoor!

liefs

Janny

• nina

Ja, heb ik ook Janny

Dan tel ik mn zegeningen en bedenk me dat ik het ondanks alles helemaal nog niet zo slecht heb. Dat doe ik dan languitgestrekt op de bank omgeven door dat waaruit blijkt dat ik een huisvrouw van niks ben. Werkt heel relativerend.

Ik heb zoveel eelt op mn neus en mn ziel opgebouwd in de afgelopen jaren, dat ik tegenslagen anders te lijf ga.

Pluk de dag en geniet van het leven want je bent er maar even. En elke dag gaat er wèl iets goed (na goed overdenken wel meer zelfs).

Liefs

Nina

• maggie

ja ken het gevoel! het word weer winter he vooral verleden week ontzettend lang in me bed geen zin om de hond uittelaten geen zin om te werken nergens zin in meestal duurt dit bij mij 1 a 2 weken en dan wordt het weer beter!

kop op! en altijd blijven lachen zegt maggie

• peter

herken dit wel zeg altijd het winterslaap gevoel

energie verzamelen voor de komende jaar. niet leuk moe lusteloos

moeilijk concetreren.

zorg goed voor jezelf

hartelijke groet peter

• Janny

jullie zijn lief! En… eerlijk…

Janny

• Albert

Janny,

dat is gewoon de tijd van het jaar hoor.

Ga gewoon lekker naar buiten, wandelen of zo, daar knap je van op. Je hoeft ook niet altijd maar van alles te moeten.

Lees het volgende en doe er je voordeel mee.

Er zijn van die momenten dat je van alles moet.

Maar of je die dingen dan ook altijd met pezier doet?

Er zijn momenten dat je gewoon even niks wil.

Dat moet toch ook kunnen, misschien maakt dat nu net het verschil.

Gewoon eens even lekker niets,

want als je dat kunt, betekend dat toch ook wel iets.

Een moment van rust, zonder allerlij dingen te moeten.

zonder dat je er spijt van krijgt en denkt er voor zullen boeten.

Gun jezelf een beetje tijd, luister eens naar je stem van binnen, dan hoor je vanzelf, waar je later weer met frisse moed mee kunt beginnen.

Albert.

• Janny

liefs

Janny

• anoniem

Lieve Janny,

herken dit prima hoor! En heeft niet per se met het weer te maken, al wil dat helpen. Wat nodig is, is een schop onder je kont, die je jezelf moet geven! En als dat niet lukt, anderen opzoeken, waardoor dat wel lukt. Soms is dat heel moeilijk, soms lukt het wel. Als je te lang in zulke dingen blijft hangen, gaat het alleen maar in een negatieve spiraal. Je moet eruit komen, voordat je koppie onder gaat.

Probeer jezelf ertoe te zetten, iets te blijven doen. Ook al is het iets wat niet zo boeit, geeft niets. Je doet iets, en hebt iets om te blijven doen en dan heb je in elk geval een steuntje. Later kun je erop terugkijken, dat je dat in elk geval gedaan hebt. Bij jou is dat nu het spelen, volhouden! (Stel dan ook niet te hoge eisen aan jezelf, blijf doorzetten en maak het jezelf niet te moeilijk. Kies hier bijvoorbeeld een stuk uit dat je leuk vind om te spelen, niet wat het aller- allermoeilijkste is.. ;))

Zet je gedachten opzij, probeer of je puf hebt zo nu en dan wat te gaan doen. Als je dat niet hebt, zoek het dan op, waar je gedwongen word. Vrienden, kenissen, whatever. Heb je je hoofd ergens anders bij… Kan niet erger dan in je bed liggen… En wie weet heeft het nog een goed effect.

Bedenk elke avond, wat er goed ging aan die dag. Dat mogen best hele kleine dingen zijn, als het maar positief was. Schrijf het op, en lees het zo nu en dan eens terug. Probeer te kijken of je vooruit gaat…

Wen jezelf een ritme aan, dwing jezelf ertoe. Vaste tijden erin, vaste tijden weer uit je bed. Scheelt enorm. Ga op de tijden dat je niet in je bed mag liggen, ook wat proberen te doen…

Je kan het!! Dipje is niet zo erg, maar probeer er wel weer uit te komen, anders ben je straks echt niet blij! ;)

Liefs, merel

• Janny

Lieve Merel,

DANKJE voor dit mooie bericht. Jullie allemaal vanzelf!

Ik weet immers dat je gelijk hebt! ;)

Ik doe ook écht mijn best hoor! Daar twijfelt niemand aan. Alleen is het soms zo moeilijk…

Janny

ps;

onkruid vergaat niet!

Ik denk vaak terug aan 1999 toen een piepklein katje mij uit een depressie haalde! :D Joep…

• anoniem

Het is gewoon verdomde moeilijk om jezelf een schop onder je kont te (laten) geven… ;)

Maar betekent niet, dat het niet kan…