Automatisch stukje autisme bij adhd

• Koetje

Hallo,

Ik heb een bepaalde theorie dat als je adhd hebt ook altijd een stukje autisme bij je draagt. Het overlapt elkaar dat weten we maar mensen overschatten autisme, nee dat heb ik niet ik heb al adhd en wordt daarom ook niet erkend terwijl je al is het maar een heel klein beetje (zo dat het niemand op zal vallen direkt) je automatisch autisme erbij krijgt. Al is het nog milder dan PDD-NOS gevallen. Dat is wat ik denk vooral bij de introverte (ik heb gedachten en die zijn van mij) dromerige adhd types.

Koe.

• edwin

Hoi,

Volgens mij is dat geen eens theorie maar wetenschap.Kan me herinneren dat een oud prikker hier zei dat ADHD onder autisme word gezien alleen in een andere gradatie..misschien dat iemand anders je hier meer over kan vertellen

En bovendien heb ik de zelfde gedachtes als jouw hier over.

Als je nog meer theorienen heb spui ze maar..ben ik altijd wel voor in :)

Groetjes Edwin

• anoniem

Koe,

autisme en adhd zijn aanverwant, dus het heeft allemaal wel een verbinding met elkaar…

Ik herken mezelf soms! wel in dingen van autisme… Maar soms ben ik juist het tegenovergestelde… Dus ja…

m

• nina

Hoi,

Zou het niet kunnen zijn dat adhd'ers en andere mensen die zich vaak onbegrepen voelen zich gaan afzonderen van de boze buitenwereld? In dat geval ben ik zeker heel autistisch in veel opzichten. In veel andere opzichten absoluut niet. Ik kan me namelijk goed inleven in andere mensen en hun problemen.

Dromen doe ik ook heel graag. Dan ben ik afgesloten van de buitenwereld. Evenals ik in een interessant boek verdrink.

Nina

• maggie

ja zitten op dezelfde chromosoom net als bordeline enz, maar dat wl niet zeggen dat als je adhd hebt dat je dan ook dfe andere stoornissen heb. ik heb duidelijk alleen adhd maar het komt regelmatig voor dat mensen meerdere stoornissen tegelijk hebben.

dit is voortgekomen uit tweelingenonderzoeken

• edwin

Kom net van de psych af en vroeg het hem gelijk..hij zegt dat het er vaak overlapingen zijn en dat pure adhd of add zelfs weinig voorkomt,maar dat autisme en adhd twee verschillende dingen zijn,dus geen verschillende gradaties van autisme.

Ik snap je denkwijze volkomen.dacht er zelf net zo over,maar schijnt niet zo te zijn

We nemen het dan maar aan :)

• mimi

ik heb een zoon met adhd en in familie kring is een jongentje met pdd-noss ik zie daar toch wel verschil in hoor en dan heeft dat jongentje het in een milde vorm

als je alles op een rij zet zie je allemaal wel wat overeenkomsten maar ik denk toch dat het op zich zelf staande ziekte beelden zijn al zie je wel vaak dat adhd en pdd-nos vaak samen voor komt maar het hoeft niet