hyperdepieper

• bea veenstra

hoi Maggie

Snap hoe je je voelt hoor, ik werk ook in de zorg.

Op een schakelafdeling, dat is een soort tussenafdeling waar mensen komen te revalideren , mensen vanuit het ziekenhuis met alle toeters en bellen, mensen die wachten op een plekje in het verpleeg- of verzorgingshuis, en mensen die er komen om te sterven (hoort er helaas ook bij)

Ook wij hebben last van de bezuinigingen en tekorten bij ziekte

Ben ook nooit op tijd van de afdeling, veel hektiek, nieuwe opnamen(vaak ook wel spoed) ontslagen, artsenvisite enz

Maar een ding, de dankbaarheid die ik terugkrijg van patienten en als er weer eens iemand met ontslag naar huis kan tja klinkt dom maar daar doe ik t voor!!

Knap dat je met je adhd (ik heb t niet ) werkt in de zorg, begrijp me niet verkeerd maar je moet soms veel dingen tegelijk doen in dat werk en ik weet dat dat moeilijk is/kanzijn voor een adhd-er

Succes!!!

Groeten

Bea

• maggie

tja bea mijn teamleidster zegt weleens ik zou willen dat jullie allemaal adhd hebben hahaha juist omdat ik meerdere dingen tegelijk kan en ook goed afmaak lol!

ik ben volgens mij niet het prototype adhder!maar ik denk wel dat juist adhders goed in de zorg kunenn werken juist omdat het gevoelsmensen zijn en waarschijnlijk meer zien en voelen althand dat merk ik! ik heb beter contact met mij jongens dan de “normale”mens

groetjes mag

tja en die knuffel die glimlach die maken het goed daar doe je het voor!

• bea veenstra

Ja daar heb je ook gelijk in, mijn zoon met adhd voelt dingen vaak ook feilloos aan en is ook gevoeliger.

Ik weet ook dat ie wel dingen tegelijk kan maar ik doelde meer op de chaos die soms in de zorg heerst en je daardoor als adhd-er , lijkt mij, nog meer overprikkeld kan raken

Maar ja kan het natuurlijk verkeerd hebben ;)

Succes in je werk, het is ook een mooie baan hoor

Ik ben jaren terug met verstandelijk gehandicapten 2 keer op vakantie geweest, gaaf gaaf

Werd helaas niet uitgeloot voor de Z-opleiding maar goed het is ook met mij goed gekomen haha

Liefs,

Bea

• maggie

het scheelt dat je nu ook met je vz of zv er kan gaan werken de z bestaat niet eens meer lol

is nu een algemene opleiding geworden.

tja soms is het chaotisch en daar moet je mee om leren gaan ik denk dat je zoon zich dat best aan kan leren! en tja voor mijn ritalin gebruik en begeleiding van de psych was het wel anders heb me altijd wel gered maar heb daar vaak moeite mee gehad.

nu niet meer ik ben 3 jaar geleden ritalin gaan gebruiken en echt een wereld ging voor me open in het werkveld maar ook in het dagelijks leven!

het is niet zo dat ik kinderen aan de rita wil ik was zelf ook pas 24 jaar en ik vind dat je de emotionele groei stopt van een kind door het te onderdrukken met medicatie (het zal nooit ontdekken wie hij echt is) maar vanaf de leeftijd dat ze zelf kunnen beslissen raad ik het wel aan!

groetjes maggie

• bea veenstra

ik weet dat ze al de opleidingen hebben omgegooid, ik heb zelf eerst de vz gedaan en later nog via mijn werk de IG gedaan.

Onze zoon is nu 9 en sinds 2 jaar aan de ritalin. hij zit sinds 3 weken op het S.O en is daar ook een stuk beter af.

Kan dat ook aan m merken hoor, er wordt zo anders les gegeven en hij is ook minder gestresst als hij thuiskomt uit school.

Ik snap dat je geen reclame maakt voor ritalin en dat zal ook ik nooit doen maar feit is wel dat het ons kereltje heeft geholpen en nog helpt.

Anders vliegt ie zichzelf voorbij is onrustig, druk, geprikkeld noem maar op.

Hij weet ook wel dat hij adhd heeft en nu op de nieuwe school krigen meer kinderen ritalin dus is dat ook “gewoner”

Moest laatst wel lachen om hem hoor, hij was net op de nieuwe school toen hij bij thuiskomst zei: nou daar zit een in de klas bij mij die is me toch druk !!

Die heeft ook vast adhd.

Nou ik moest echt even lachen hoor toen ie dat zo zei.

Hij heeft trouwens wel vaker van die mooie uitspraken maar ja of dat ook typisch adhd is ???

(hoop dat jullie nu een plaatje zien hihi , ik denk laat ook ik t ff proberen)

Groeten

Bea