Mensen ik ben UIT geweest! In mijn uppie...

• Janny

:D:D

Gistermiddag bezocht ik helemaal in mijn uppie een accordeonfestival! Helemaal TE GEK!!! In Hoogezand-Sappemeer.

Natuurlijk ben ik wel eventjes verkeerd gereden, maar dat hoeft Bullebak niet weten… alles te weten maakt niet gelukkig, toch?

ÿngelooflijk goede accordeonisten waren er. Eén van hen speelde Johnny Meijer en deed níet voor hem onder. Heeft jaren mét hem gespeeld.

Mijn minderwaardigheidskomplex speelde goed op. Bij allen in de zaal merkte ik.

:D

Dan kan ik het toch niet laten op stiekempjes te denken “dát zijn pas artiesten!” Dát is toch heel andere koek dan die “computerlawaai” van deze tijd. Hun handen DÁNSEN over het klavier, over de knoppen. Als AUTOMATISCH.

Maar o jee, wat was het MOEILIJK om 3,5 uren achtereen op mijn stoel te blijven zitten. Ik weet niet hoevaal ik ben gaan “verzitten”.

Ik ga vanmiddag weer naar mijn les, de boer en de kippen hè! :D Maar………… dat is uit het hoofd. Nog 2 of 3 blazijden, daar staat mijn geliefde sneeuwwals!

KUZZZZZZZZZZ

fijne dag!

Janny

• Jet

Ik weet nu ook waar Hoogezand-Sappemeer ligt..:D:D:D

gr. Jet

• Janny

Nu pas???

Welke kaart leerde jij op school dan?

:D

• Janny

Hallo mensen!

Dus jullie zitten lekker op je werk nu? Ik kom net thuis. En ga me langzaam “voorbereiden” op mijn les van vanmiddag.

Gisteren bezocht ik voor het eerst een accordeonfestival en… maakte ik tevens kennis met iemand van het internet die net als ik leerlingaccordeonist is. !

Ja, ik heb genoten van de muziek. Hoewel, ik echt wel duidelijk voorkeur had/ heb. Eddy Hoorenman en Geurt de Leeuw waren bij mij dé favorieten van de middag!

Ik weet niet of jullie begrijpen hoe ik dat bedoel. Accordeon= sfeer… voor mij. Mijn leven lang al geweest.

Ik heb niet over kwaliteit maar over sféér. En die hadden beide heren duidelijk beiden in hun zak!!!

En die beide geweldige accordeonisten deden het wat mij betreft simpelweg béter in ons eenvoudige, nuchtere Groningen. Ik weet niet of ook een ander dat gemerkt, “gevoeld” hebben. Zo “ervaren” heeft.

Ik ben natuurlijk groot geworden met de accordeon van mijn vader, dat zal het zijn. Accordeon? Feestje!!!

Ik heb op het moment de CD van Melancolique opstaan en eerlijk???? Niks voor mij. Sorry…. knap! Dat zeker wel! Práchtmensen… Aardig! Houden van Frankrijk, net als ik (met mijn Franse echtgenoot) Maar niets voor mij.

Ik heb hem vooral voor manlief gekocht, voor de chansons. Kan ie mooi spelen in zijn kraan en meegalmen! Voor mezelf heb ik de CD van Hoorenman speelt Meijer gekocht! Dát is accordeonmuziek!!!

Wat denk jullie nu????

Ook de dame, Lammy Bruyns, vond ik meer dan geweldig maar ook hier geldt weer, niet mijn genre. Te zwaar, té serieus. Té…. goed!?

Maar wel héél stijlvol en mooi om te zien!

En dat stilzitten op zo'n stoel is óók al niks voor mij!

Ik heb na afloop dan ook nog een eventjes gebabbeld met Geurt de Leeuw en zijn vrouw (dat wil zeggen ik babbelde met een dame en plotseling bleek dat mevrouw de Leeuw te zijn!) én eindelijk een koud biertje gepakt. Én hem verteld dat HIJ wat mij betreft samen met Eddy de middag had kunnen vullen. Ik weet zeker dat dan heel die tent op zijn kop gestaan zou hebben. Je snapt dat ik al weer voor @!#$ stond toen ik door had wíe zij was! Ach, alles went…

't Spijt me, ik ben een gezelligheidsbeest en dát miste ik.

Ook heb ik Hoorenman nog een druppeltje secondenlijm geadviseerd voor op zijn neus, zodat zijn bril blijft zitten! Hahaha… hém vond ik ook GAAFFF!!! Man, dat mannetje zijn héle lijf speelde accordeon! Niet alleen zijn handen. Dát is een artiest! Wat een kerel(tje) …

zijn slagwerker ook! Te gek!

Ik begin dan ook te denken dat ik de voor mij perfecte muziekleraar heb! Hij was jaren straatmuzikant en wéét waar ik van houd!

Wel vond ik dat die artiesten na afloop een heus “Gronings boeketje” kregen. Dát had wel even anders gekund. En die spreekstalmeester kon ook beter! Goeie vent, maar hij wilde het te goed, té mooi, té serieus doen en wat Groningers willen is spontaniteit en humor! En dat ontbrak!!!

Maar begrijp me goed, dit alles is mijn persoonlijke mening. En ik doe ze het géén van allen na!

Ik kom wéér volgend jaar en ik denk dat ik de smaak nu pas goed te pakken heb! GENOTEN heb ik. Met volle teugen. Op zijn Janny’s weliswaar.

gr

Janny