ritalin en zelfmoord gevoelens

• Koetje

Hallo,

Heeft iemand dit nog meer gehad? Ik voel me soms met ritalin depri en weet ii niet meer of ik het leven wel aan wil gaan… te veel sleur en ik hoor toch niet in de maatschappij hier.. maar dan moet ik aan kurt cobain denken (ook adhd) en zo wil ik niet eindigen, komt het door de ritalin, wie heeft dit nog meer (soms/gehad/nog steeds/af en toe?)

xxx Koetje.

• edwin

gaat me al aardig af zonder ritalin..maar als je je echt zo slecht voelt bij ritalin waarom stop je er dan niet mee.niet iedereen heeft baat bij ritalin.zo zijn er tal van mogelijkheden die je ook tot rust kunnen brengen..denk aan simpele voorbeelden als sporten,Bepaalde dieeten,mediteren,dingen doen die je leuk vind.mag misschien wat simpel klinken.maar ben ervan overtuigd dat het allemaal zonder medicijnen moet kunnen.De basis moet altijd als eerst tot rust gebracht worden.Ik denk dat die basis altijd bij jezelf ligt,een innerlijke rust misschien beter gezegd tevreden zijn met jezelf en daarom nooit met medicijnen kan worden gestuurd.pas als die basis ok is kan je denken aan medicijnen misschien om alles wat meer richting te geven alleen dan kan je weer afvragen of het weer nodig is.Ik denk van niet

Tis niet dat ik die rust heb gevonden.Totaal niet zelf,maar soms krijg ik wel eens een glimp mee op een goede dag en weet ik dat het ook zo kan..zonder medicijnen of whatever.

Sterkte Edwin :)

• mas

mijn zoon kreeg dit ook van de Ritalin, hij is toen anti-depressiva gaan slikken zo ernstig was het, hij was toen pas 9 jaar! Niet iedereen reageerd goed op Ritalin, ik zou zeggen, kappen!!!

ps: ik ben zelf ook gestopt en voel me stukken minder opgejaagd, het gaat goed zo.

groetje van mas:)

• Albert

Hallo Koetje,

Ik ken die gevoelens wel.

Bij mij was het echter andersom, vóór dat ik Ritalin gebruikte had ik daar veel meer last van.

De Ritalin geeft mij de gelegenheid juist wat meer met bijde benen op de grond te staan en me wat minder overal druk om te maken.

Ik heb nu ongeveer twee weken geen Ritalin gebruikt en merk dat ik daardoor tocht depressiefer wordt ik trek me de dingen meer aan en dat heeft geen goede invloed op mijn gemoed en dat van anderen. Mijn zoon van 10 zegt ook al, dat ik de laatste tijd zo sjaggerijnig ben en het is net alsof we elkaar minder goed snappen. Dat is voor mij het teken dat ik dus maar weer moet beginnen met Ritalin, want ik merk dat mijn negatieve ADHD-kant weer boven begint komen. Heeft natuurlijk ook met de tijd van het jaar te maken, het vallen van de blaadjes en minder beweging. Nu op dit moment kan ik helemaal niet fietsen, wat mijn grootste passie is en dat maakt het voor mij nog erger, Ik zit namelijk thuis met Ischias. Het was wellicht niet het goede moment om even met de Ritalin te stoppen.

Groeten, Albert.

• Koetje

Met Ritalin heb ik hele ups en downs ik kan me helemaal hysterisch blij voelen en gelukkig en heb alle energie en concentratie de andere keer ben ik niet meer dan een lusteloze zombie zonder ritalin voel ik me net een zwerver of een junkie en kan ik onmogelijk een baantje houden wat echt nodig is voor een gelukkig leven, ik kan echt niet znder heb het geprbeerd maar dan wil iedereen me naar een psycholoog brengen terwijl ik die niet nodig heb!!!

Alsof een psycholoog mijn hersenen kan fixen it's so frustrating! Soms weet ik het echt niet meer.. en de andere x gaat het goed.. zijn er nog andere opies die de drukte van binnen kunnen drukken zonder zo zombie achtig te worden gewoon rust en mediteren helpen echt niet! het zit veel dieper en het is veel grootser dan een opgejaagd gevoel hebben en “ het gevoel hebben er ff niet helemaal bij te zijn”.

Maar mensen zien aan de buitenkant niet aan me en voelen wel dat er iets is maar ik kan en durf het niet uit te leggen.. het is zo ingewikkeld.. of zeur ik nou maar wat aan?

xxx Koe