ADHD en wachtlijsten

• Marije Appelhof

Voor een medisch tv-programma ben ik op zoek naar ouders van een kind met ADHD die te maken kregen (of hebben) met lange wachttijden om een diagnose of behandeling te krijgen. Herkenbaar? Mail dan naar marije.appelhof@stokvisniehe.nl

• maartje

Hoi marije

Mijn dochter van 9,5 jaar heeft add en dyslexie en staat nu vanaf juli 2004 op de wachtlijst voor neuro psygologische training.

veels te lang dus

groetjes maartje

• petra

Hallo Marije,

Mijn zoon (8) met ADHD wacht nu al een jaar op een sociale vaardigheidstraining,en nu moet hij weer een jaar wachten.Dus met andere woorden zoek het maar ff zelf uit tot die tijd.En dan op school loop de juf maar te zeuren daar over.Dat hij naar zo,n training moet (ja duh)alsof ik dat niet weet.Maar ja he die wachtlijsten.

Groetjes Petra

• ianpieps

Hoi Petra,

Waar gaat jouw zoon die sova training krijgen?

Mijn zoon moet wachten tot hij 13 is, en die is nu 9.

• petra

Bij het GGz,Maar omdat er voor die leeftijd geen SOVA training is moet ik dus ook nog jaren wachten.Had het ook al geprobeerd om via het ziekenhuis te doen, maar daar krijg ik het zelfde antwoord.Er is gewoon geen SOVA training voor achtjarige.En daarom word ik ook zo moe van dat gezeur van die leerkrachten.Die denken dat alles zo makkelijk gaat.Hij heeft nu dus een juf die allergisch is voor deze kinderen.Gelooft ook niet zo in ADHD.Dit wordt nog een heel probleem dit jaar.Terwijl het in groep 4 lekker ging maar met een juf die er veel van weet en er open voor stond.Maar deze juf in groep 5 is dus weer aan het afbreken want wij hebben opgebouwd.Ze heeft deze week ook een gesprek met de directie,die staat nog achter mij(nog wel).Wij weten ook wel dat hij een SOVA training nodig heeft maar als er een wachtlijst is ken ik daar niks aan veranderen.En daar gaf de directie me gelijk in.Dus ik wacht af.

Groetjes Petra