Memo-oorlog

• edwin

beste mensen,

Ik kom eergisteren een beetje suf uit bed en computer een beetje en wil ff gaan douchen,maar niet eerst voordat ik naar de WC ben geweest.Maar wat ziet mij oog opeens..een geel memotje boven de WCpot..Ik citeer! 1: Niet ernaast plassen en lege rolletjes in de prullenbak (schaamd zich iets wat nu :D))

Maar goed..na dit verwerkt te hebben wil ik me tanden gaan poetsen.wat ziet mijn oog op de spiegel hangen!?..een memo! 2:Doppen erop doen,Kleine moeite!

Moet niet gekker worden dacht ik(ben ik echt zo erg?:D)

Ok ik dus weer naar me kamer om kleren aan te gaan trekken.Nu niet meer verbaasd zie ik weer een memotje op de spiegel van me kast:

1:Kleding weg hangen als je het niet gebruikt.

2:Vaatwerk en flessen naar beneden doen

3:Als iets kleeft even afdoen met een vaatdoek het word zo voor mij wat leuker om boven te komen(ojee:+))

Whats next?..krijg ik dalijk memotjes op de voorkant van me hoofd?:D

Zijn hier al meerdere ouders bezig met deze onacceptabelle manier van memo-oorlogvoering??..Toen ik het zei tegen me moeder wat het moest betekenen zag ik sinds lange tijden weer een grijns op haar gezicht.Ik wist genoeg.1-0 voor moeder.

maar geeft niet.ondertussen sta ik dit te typen in een kamer die weer kleeft,petjes,handoeken,onderbroeken,sokken en allerlei andere dingen die rondslingeren in de kamer..1-1 volgende ronde! :D:D

Edwin

• maggie

hahahaha voor mij deed me moeder het niet maar voor me broertje wel.

hing er op zijn slaapkamerdeur“ik moet eerst plassen en mijn tandenpoetsen voordat ik ga slapen”en het werkte! jij bent nu ws ook bewust van dat je moeder het een zooitje vind en misschien ben je nu “volwassen”genoeg om haar een beetje te helpen, lol

groetjes maggie

• Greet

hahaha, jij hebt nog geluk:

ik gebruik A4-formaat en daar schrijf ik dan met een alcoholstift de nodige commando's op… vervolgens plak ik ze op de strategische plaatsen zoals daar zijn : de tv, de ijskast, de PC, de snoepkast en dan, als ‘t ècht belangrijk is, op ooghoogte op de binnenkant van de voordeur en dan NOG slaagt meneer er soms nog in het ’niet gezien te hebben'!

• Janny

SUPERMAM!!!

:D:D:D

Ik begin er nog vanavond mee!

De éérste plak ik op het beeldscherm hier. Lege bekers en glazen naar de keuken brengen.

denkdenkdenk…. :D:D:D Dankuzeer mevr. van Vliet! ;)

• Albert

Ach Edwin,

Ik denk dat je dit anders moet bekijken.

Je moeder wil je alleen maar helpen, zodat je niet alles vergeet.

Stel je voor, als je straks eens in het donker vanuit je bed naar de wc moet en je breekt je nek over de rotzooi die je hebt laten slingeren?

Geloof me, moeders bedoelen het alleen maar goed, ze willen je gewoon beschermen.

Met andere woorden, “mothers memo-protectionshield”, behoed je tegen alle onheil.

Groeten, Albert.

• esther

Bedankt voor de tip! Ik ga vanavond nog geeltjes kopen.

Als ik 's morgens naar mijn werk ging, en hij wilde zijn bed niet uitkomen, zette ik keihard “Ik ben nergens goed voor” van De Dijk op. Die tekst was té pijnlijk herkenbaar voor hem.

Is het ook herkenbaar voor jou?

• edwin

geloof nooit dat ik “volwassen” genoeg daar voor ben maggie :D

• Marieke Pots

Ik doe eerlijk gezegd hetzelfde. Op strategische plekken hang ik een A4 memo, uit de printer met een gekleurd letterttype, het is net een groot bedrijf. En dat doe ik uiteindelijk na zovele mondelinge verzoeken om bijv. al het vaatwerk naar de vaatwasser te brengen, de 2e computer op zolder ordentelijk te houden etc. Maar de immuniteit slaat snel toe, dus na verloop van tijd moet je weer een andere strategie toepassen. Ooit heb ik zelfs, net als in een vakantiepark, een formulier op de deur van mijn dochter gehangen waarop ik de datum kon vermelden en daarachter welke werkzaamheden er verricht waren door een “schoonmaakster”. Vuilnisbak geleegd, bed opgemaakt, kleine stofzuigerbeurt etc. Maar eerlijk is vals, er heeft op haar deur ook wel eens oorkonde gehangen waarop stond dat ze de netste kamer van Nederland had en een handtekening van de commissieleden.

Ach weet je, moder moeten creatief zijn, a. om iets aan te leren en b. om de humor erin te houden. En oh, wat gaat dat goed met briefjes.

Marieke (moeder van 3 kinderen (14, 16, 21) en 1 man (42))

• edwin

ja ik was het nog niet gewend greet..had echt zo iets van wat gaan we nu krijgen :D

Maar heb het nog zo slecht niet getroffen dus ;)

en idd..vraag me af of het bij mij zou werken..ik zou er ook overheen kijken

Groetjes Edwin

• Janny

:D:D:D

Wij ‘ouderen’ voelen zoiets véél beter aan… hè Albèrt!? :D