Hoofdpijn en ADHD??

• petra

Hier zit ik al een tijdje mee.Ik vraag me af of er een verband bestaat bij mensen die ADHD hebben en hebben die ook vaak last van hoofdpijn ?Mijn zoon(8) heeft best wel vaak hoofdpijn, heeft al een ogen test ondergaan maar was goed.De dokter zei dat dat bij hem hoort omdat hij zo druk is.Dus wil ik vragen of er nog meer mensen met ADHD dat ook hebben.

Groetjes Petra

• maggie

tja ik heb ook regelmatig hoofdpijn vooral als ik een hele drukke dag achter de rug heb!

• nina

Hoi Petra,

Mijn zoon heeft ook veel hoofdpijn gehad. Toen hij een jaar of 6 was vertelde hij me dat hij zolang hij zich kon herinneren hoofdpijn had. Ik ben onmiddellijk naar een kinderarts gegaan om dit te laten onderzoeken. Die stelde vast dat hij spierspanningshoofdpijn had. Hij heeft toen een verwijzing gehad voor een kinderfysiotherapeut. Die heeft hem met ontspanningsoefeningen van zijn hoofdpijn afgeholpen.

Toen wist ik nog niet dat hij adhd had. Bij de kinderarts zat een arts-assistent die adhd opperde. De kinderarts zei dat dat niet kon omdat hij er zo rustig en ontspannen bijzat. Een miskleun achteraf bezien. Mijn zoon is nogal een kouwe adhd-kikker.

Ik heb ook adhd en nooit hoofdpijn, alleen spierkramp in mn schouders en nek als ik gespannen ben. Daar kan hoofdpijn van komen, ook bij kinderen.

Groetjes

Nina

• edwin

heb er soms last van..en ja ik kan me goed voorstellen dat ADHDers er last van hebben..aangezien alles + 10 je hoofd door raast heel de dag

• ianpieps

Mijn zoon loopt ook heel veel te klagen over hoofdpijn, en ook bij hem zijn zijn ogen goed.

Moet nog steeds met hem langs de huisarts.

Groetjes,

sandra

• esther

JA! Mijn man, moeder en dochter zijn af en toe geveld door migraine. Ik weet zeker dat ze géén migraine zouden hebben als ze zich niet zo druk maakten. Vooral mijn moeder is een ernstig geval. Ik heb haar gezegd dat ze eens met de arts moet overleggen of ritalin misschien preventief zou kunnen werken.

• Maria

Las gisteren in “Impulsief ”dat hoofdpijn er zo'n beetje bijhoort.Kan niet uit ervaring spreken, maar heb wel hoofdpijn zonder ADHD.

Het is de impulsief nr 4-2005 p.22 het kader : Anton

Hij gebruikte 180 tabl. paracetamol per maand en 50 koppen koffie per dag en het hielp niet. Ritalin overigens wel. Hij probeerde een pilletje van zijn dochter en voila!

Groeten, Maria

• Albert

Ja, daar heb ik ook vaak last van.

Spanningshoofdpijn noemt men dat, die ontstaat door verhoogde spierspanning in je rug en nek door stress, veroorzaakt ook vaak onderrugpijn

Echter vanaf dat ik Ritalin gebruik, is dat wel minder geworden en door goed te blijven bewegen, voorkom je dit soort klachten ook.

Ik denk, dat dat komt omdat je daardoor meer rust in je hoofd krijgt en er zodoende minder spanningen ontstaan.

Groeten, Albert.

• anoniem

Vind je het raar dat ie pijn in zijn hoofd krijgt na zoveel paracetamol… :s

• Helga

Hi,

Mijn zoon is ook een hoofdpijn-klant. Zit wel in de familie overigens, ben zelf migraine-patiënt. Weet dus niet of het aan zijn ADHD ligt. Hij neemt overigens geen medicatie, dus dáár komt het niet van.

Gr,

Helga.