Ik zei ook léren! Of kunnen ADHDers dat ook niet?!
Hoi Luitjes ,
Toch naar jullie reactie,s gelezen te hebben ben ik er van overtuigd dat het een eigenschap is die iedereen kan hebben of niet .
Is het dan de impulsiviteit die jullie adhders ervoor zorgen dat je meteen reageert terwijl een ander er misschien ietwat langer over nadenken .
Ik denk dat ik ook een groot rechtvaardigheidsgevoel heb en al heb ik het gevoel dat ik een open deur in trap als ik zeg dat ik geen adhd heb .
Ik bedoel maar………..
En Albert , je bent noooit , never nooit te oud om te leren , gr B
Mijn rechtvaardigheidsgevoel is net zo recht als dat onrecht krom is. Dat heeft geen bananenschil met ADHD wel of niet te maken.
Ik denk dat het samenvalt met eerlijkheid. Als je oneerlijkheid ziet terwijl je zelf altijd eerlijk bent dan zal je rechtvaardigheidsgevoel sneller omhoogborrelen. Tenminste dat is bij mij het geval.
Maar op het moment dat dat geborrel op het kookpunt is nou berg je dan maar. Pitbull, kemphaan, olifant in een porseleinkast is er niets bij. Je had het over hyperfocussen. Nou daar hoef je echt geen ADHD voor te hebben. Dit is hoe ik dan reageer.
Op een gegeven moment voel je je in je recht staan en dan zal ik ook door gaan totdat ik binnen mijn mogelijkheden er alles aan heb gedaan dat recht ook naar boven te krijgen. Ook ik kan er niet van slapen. Ben er dagen mee bezig.
Dan ligt het in het karakter van de persoon hoe hijzij reageert. Ik reageer persoonlijk heel fel en ter plekke ontplof ik maar mijn man zal eerder zijn mond houden en er een tijdje over gaan broeden. Mijn ene zoon zal in een onrechtvaardige situatie er tussen springen, het voor de zwakkere opnemen en tot aan vechten toe. Mijn andere zoon zal zich terug trekken, zal er verdrietig om worden, kan er dan 's avonds niet van slapen. Zo heb ik drie ADHDers in huis maar alle drie reageren ze weer anders met mij erbij zonder ADHD reageren we op 4 verschillende manieren maar allemaal met een zeer groot rechtvaardigheidsgevoel. Nee, naar mijn mening is het gewoon afhankelijk wat je mee hebt gekregen in je opvoeding. Waar je oog voor hebt en oog voor wilt hebben.
gr Jet
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?