Hóe zou een doorsnee adhd-er in zo'n situatie gehandeld hebben?

• Janny

Jullie dus…

hoewel… doorsnee… :?:?:?

(het overkwam de dochter van mijn vriendin vorige week zondagavond rond half 11)

Je bent een jonge vrouw en je rijd alleen in je autootje als je een man ziet lopen met een katje in zijn armen. (in een woonwijk) Het trekt je aandacht. Want je houd van dieren en de man gedraagt zich vreemd. Er staan die zondagavond al vuilnisemmers buiten. Je kijkt in de achteruitkijkspiegel en zíet de man een emmer openen en het katje er in GOOIEN.

Zij durfde niet meteen actie ondernemen omdat ze alleen was en de man natuurlijk niet kende. En hij zág haar kijken! Ze hadden oogcontact. Ze wachtte tot hij weg was en snelde naar de vuilnisemmers die ze opende tot ze dít!

er uit viste! Ongeveer 10 weekjes schatten we. En kerngezond!

Hevig verontwaardigd belde ze mij die avond. WÁT MOET IK???

Ik zal kort zijn. Ze besloot het diertje niet te houden, wat haar vriend aanvankelijk wel wilde. Omdat ze al een heel hécht stelletje heeft en bang was dat te verstoren. Ik kon het niet nemen omdat we al katten hebben gehad in de kliniek en we worden ze bíjna niet kwijt.

Maar…. het is GOED terecht gekomen en ze heet Luna.

Op mijn aanraden heeft ze maandagochtend aangifte gedaan. Of het wat uithaalt weet ik niet.

Maar…

stel dat jullie hier getuige van waren geweest… hoe zouden jullie gehandeld hebben? Ik weet zoiets achteraf altijd precies. Maar wat doe je als het je overkomt? Ik had mijn hand op de claxon gezet en niet losgelaten…

Achteraf…. denk ik… :?:?:?

gr

Janny

• Greet

ja zeg,

daar moet je nu 's echt géén adhd voor hebben hè maar gewoon een hart voor dieren : als je zoiets ziet, grijp je toch in, zeker?

Ik had ‘m in elk geval gevraagd wat de bedoeling was … misschien ’beleefd' maar zeker ben ik daar eigenlijk niet van! GRRRR!

• Jet

Wat een lullige streek zeg…

Maar denk je dat die man het katje gedumpt had als ze op de claxon had gedrukt…

Dan had hij zich schaamvol terug getrokken met katje en het de dag daarop verzopen of zo iets… Wie weet wat voor een wreedheden die man dan had gedaan.

Door niets te toen heeft je vriendin het katje kunnen redden en heeft het nu een goed baasje. Dus misschien toch maar beter zo.

gr. Jet

• Breedbekkikker

Ik vind dat dat meisje (of vrouw) goed gereageerd heeft. Ik had waarschijnlijk heel wat impulsiever gereageerd, maar of dat beter is?

Iemand die zo iets flikt is natuurlijk niet veel waard (om het maar zachtjes uit te drukken) en wat een risico je dan zelf loopt… ( als zo'n persoon dan al kalm reageert, heb je nog een grotere kans dat zo'n katje op een plaats terecht komt waar niemand het kan zien of vinden).

't Is maar goed dat mijn dochter het niet gezien heeft, want die was (jaaaaa ADHD) er waarschijnlijk heel snel op afgegaan met gevaar voor eigen leven (kom niet aan een poessie!).

Ik hoop dat dat onmens gepakt wordt en zelf in een vuilnisbak gegooid wordt (dan komen de ADHD'ers uit dit gezin hem er zeker niet uitvissen!).

Wat een schatje, trouwens, dat katje!

• Janny

Ja 't is een scheet!

Maar wat ze misschien (achteraf) wél had kunnen doen, was niets doen en man (rustig) volgen. :?:?:?:?:? en politie inlichten. (ze had absoluut wel gsm-etje bij zich!

Tja, ik zeg ook maar wat hoor.

Ik denk dat ik door het lint gegaan zou zijn. Maar of ik dat ook écht had gedaan wanneer ik in die situatie was weet ik niet… :?

IK heb van die momenten dat ik dwars door deuren en muren ga, maar ook momenten van ‘bezinning’. :D (hoezo daar geloven we niks van??? :?)

Nathalie is een jonge vrouw van 26.

Het was het oogcontact wat haar beangstigde.

liefs

Janny

ps;

dat idee van die claxon. Het was in een woonwijk en het was 22.30 uur er waren vast mensen naar buiten gekomen. (die hem misschien kenden)

• maggie

tja de maggie van vroeger had helemaal uit haar dakkie gegaan en op die man afgegaan en hem flink de waarheid verteld. maar de maggie van nu had hetzelfde gedaan je weet nooit wat voor gek het is! misschien had ik wel de politie gebeld maar zeker weten doe ik het niet.

• Janny

:D:D:D

Dus we ‘veranderen’ toch? :D;):?

hg

Janny

• anoniem

Tsja, ik weet ook niet hoe ik zou reageren. Denk dat er nu in elk geval prima is gehandelt, katje is gered. :D En jeetje, wat lijkt ze sprékend op de onze, zeg!! :)

• Marjorie

Nou Janny, ik had eerst het kitten gered en daarna was ik hem naar zijn strot gevlogen :(

Wat een liefie, dat katje :)

• Janny

:D:D:D

That's my girl! ;)