zwemles

• Cindy

Hallo allemaal

Wij weten sinds een tijd al dat mijn zoontje van 6 ADHD heeft.

Of eigenlijk ADD.

Hij slikt sinds2 maanden RITALIN en ik moet zeggen dat het heel erg goed

gaat.

Hij zit samen met zijn tweelingbroer op zwemles.

Ze zijn in Februari 2004 begonnen en nog steeds zit hij in het kleine bad.

Zijn broer zit al in het diepe bad,en die mag dus ook in December voor A

afzwemmen.

Vorige week werd tegen mijn zoontje gezegd dat als hij goed uit ging drijven

hij in het diepe mocht oefenen.

Dus hij heeft ontzettend zijn best gedaan,en er werd gezegd dat hij het niet

goed deed en dat hij dus niet naar het diepe bad mag.

Heel erg sneu voor hem.

Er word al van het begin af aan niet zoveel aandacht aan hem besteed,en ik

overweeg nu ook om hem naar een andere zwemvereniging te doen.

Hoe is jullie ervaring met zwemles van jullie kinderen,en wat moet ik nu doen?

Ik heb effe hulp nodig…

Groetjes Cindy

• Astrid

hoi…

mijn zoon heeft ook ADHD….

en hij heeft in 1 jaar tijd A en B gehaald…

dus als ze hem nu al geen aandacht geven

want bij mijn zoon

deden ze dat wel die had net iets meer aandacht nodig en hij kreeg

echt wat hij nodig had …ze zeiden hij kan het wel maar hij heeft net

dat beetje extra aandacht nodig….dus je ziet als ze hun best doen…

dat ook kinderen met ADD of ADHD….het kunnen redden maar dan moeten

ze hem wel dat beetje meer aandacht gaan geven…..

misschien is een andere vereneging geen gek idee…daardoor krijgt

je zoon ook meer zelfvertrouwen…in het zwemmen….en dan gaan ze

ook sneller vooruit…

veel succes Astrid….:)

• edwin

word er niet veel aandacht aan hem besteed tot in vergelijking met de andere kinderen?..als dat het geval is natuurlijk naar een ander zwembad gaan.aan de andere kant als de leraren denken dat hij er gewoon niet klaar voor is ondanks ze oefeningen is het natuurlijk triest maar wel de waarheid,zal die nog wel vaker tegen komen in ze leven

• ianpieps

Mijn zoon heeft er ruim 4 jaar over gedaan om zijn A-diploma te halen.

9 maanden voor zijn B-diploma.

Hij is nu via school bezig voor C.

• petra

Hoi Cindy,

Wij hebben onze zoon (8) toen hij 4 was op zwemles gedaan en op ze 5e had hij ze A diploma.Hij heeft juist heel veel aandacht gekregen van de badmeester omdat ze wisten wat er aan de hand was en als ze dat niet deden hij alleen maar aan het dollen was.Maar helaas met ze B ging het niet op zwemles omdat die groep veel groter was.Heb daar niet zoveel problemen van gemaakt,hij zit nu in groep 5 en ken hij daar ze B halen.

Groetjes Petra

• Helga

Hi,

Zwemmen was bij ons ook een drama, Ruim 4 jaar over A gedaan. B toen maar laten zitten.

Je kunt hem het beste bij een zwemvereniging laten lessen. Dat hoorde wij ook pas achteraf maar daar zwemmen veel minder kindjes en is er veel meer aandacht.

Groetjes,

• anoniem

Hey Cindy,

Het kan wel! Ik (met adhd ;)) heb heel lang gedaan over met name, B, ik durfde niet onder water. Dat was voor A ook al een probleem. (Diploma's zijn nu ietsje anders, maar toch…) En op een gegeven moment is gewoon de omslag gekomen, en ging het. Ik heb nog best lang op zwemmen gezeten. (Waren mijn ouders niet héél blij mee-;)) Dus ik zou zeggen, houd moed! :)

Als hij minder aandacht krijgt dan de anderen kinderen, natuurlijk is dat niet eerlijk. Maar als hij de extra aandacht die hij nodig heeft niet krijgt, dat vind ik een andere zaak.. Misschien, lukt dat gewoon niet.

Je kunt op zijn minst ergens anders gaan kijken lijkt mij, bij een andere vereniging. Als het je aanstaat, laat je hem daar toch zwemmen. Je klinkt nu niet tevreden, en niet alsof je uberhaupt nog veel vertrouwen hebt. Dus, waarom niet ergens anders proberen?!

Verder vind ik het logisch dat het voor hem een teleurstelling is. Hij heeft zijn best gedaan, en dat werd van hem gevraagd. Hij heeft nu wel een doel om voor te gaan, maar misschien is het ook niet helemaal tactisch gezegd. Als je je best doet, en het is goed genoeg, kan misschien … Ik denk eigenlijk dat hier ook een taak voor jou ligt, in uitleggen en dergelijke. Hij doet goed zijn best, maar kan toch nog falen. Dat kan gebeuren. Net als Edwin zegt, dat zal vast nog vaker gebeuren… Helaas, maar waar…

Wou je niet de les lezen met dit verhaaltje… Wil alleen zeggen, houd moed. ;) En volg je hart, dan komt het vast goed! :)

Liefs, Merel

• jolanda

mijn zoon is nu 13.5.toen hij 5jaar was leerde mijn dochter hem al zwemmen op t droge.boven op een eetkamerstoel leerde zij hem de technieken.toen hij 7jaar was en zwemles op school kreeg zat hij gelijk bij de 1e zwemles in t diepe bad.ik wilde t eerst niet geloven maar t was zo.binnen 1 schooljaar haalde hij zijn A en B diploma.hij is altijd leergierig geweest.alleen nu hij op de middelbare school zit gaat t mis.

• esther

Mijn dochter is geeindigd met privéles en bij mijn zoon heb ik niet eens gewone zwemles geprobeerd. Privé is per week eigenlijk net zo duur als gewone les. Alleen is privéles maar één keer in de week, en gewone les is twee maal per week. Scheelt ook weer in de benzinekosten.

• Helga

Het is een gegeven dat veel mensen hun kroost té vroeg op zwemles doen.(ik incluis) Zodra ze 4 jaar zijn, húp op zwemles. Maar 4 jaar is écht te jong.

Bij mijn zoon was het zo dat hij het op een gegeven moment wel kon, maar niet het uithoudings vermorgen had om al die baantjes achter elkaar te zwemmen. Iets wat voor het diploma wel een vereiste is. Dus maanden in de laatste groep gezeten wat weer niet stimulerend werkte. Gewoon even wachten en met 6 op zwemles doen, je bespaart er jezelf én je kind een hoop ellende mee.

gr,