ritalin

• ella

hallo allemaal

mijn oudste zoon (8 jaar )slikt sinds kort ritalin ,we hebben de dosering heel rustig opgebouwd, en nu zit hij sinds een paar dagen op 2 keer een hele ritalin,om 8,15 en 12,15

helaas valt hij nu al 3 avonden pas om 10.30 inslaap..

(hij sliep normaal rustig van 19 uur tot 8 uur smorgens

wie herkend dit ??

gaat dit vanzelf weer over ,of blijft dit ??

ik heb de ritalin van 16.15 al laten vallen ..

heb je deze bijwerking ook bij conserta?

(omdat ik hem de ritalin niet mee naar school wil geven en daarom deze tijden heb )zit ik te denken om hier evt op over te stappen ..

is het heel erg duur ?

veeeel vragen :D:D

gr ella

• petra

Hoi Ella,

Toen mijn zoon ritalin gebruikte had hij geen last van slaapstoornis ,maar mijn kind werd er een zombie van en emotieloos.Ben toen over gestapt op de concerta (40 euro voor 30 dagen).Is het zelfde middel maar wordt in 3 giften afgeven in het lichaam.Maar helaas wel met als bij werking een slaapstoornis.Maar dat lossen we op melatonine.

Groetjes Petra

• Lynn

Als het goed is werkt een tablet ritalin drie tot vier uur. Een tablet concerta zo'n acht uur. Je zou theoretisch gezien dus niets opschieten met concerta. De laatste tablet ritalin zou zijn uitwerking moeten hebben tot ongeveer 16.15 uur.

Concerta is erg duur, je betaalt ongeveer € 45 tot € 50 voor dertig tabletten.

Als je het echt wilt proberen kun je de voorschrijvend arts een kleine hoeveelheid op proef te laten voorschrijven. Als hij met de bovenstaande theorie komt, dan zou je hem kunnen geloven en hoef je die dure medicijnen niet te kopen.

Wellicht heeft je arts een beter advies om het slaapprobleem op te lossen.

Ik ben geen medicus, maar zo is het mij altijd verteld als moeder van een ADHDkind.

• Stichting Eemsdivers

Hallo Ella,

klik even op zoekfunctie en zet bij onderwerp Ritalin en/of Concerta… hier is al héél veel over gezegd en geschreven op dit prikbord. En bij dat….. tja, wat je maar wilt.

Natuurlijk kan je ook gerichte vragen stellen. Er is altijd wel iemand om je te antwoorden.

Ik gebruik sinds een week of 6 C i.p.v. Ritalin en ben er erg blij mee.

Ik nam mijn laatste Ritalin nooit ná 17.00 uur! Ook i.v.m. slaapproblemen!

hg

Janny

• edwin

hey,

ja zijn bekende bijwerkeningen..ritalin is inprinciepe een stimulerend middel,dus het is vrij normaal..

Concerta bevat de zelfde werkzame stof alleen word de vrijlating van de stof gelijkmatig verdeeld over de hele dag..de rebounds zijn dus minder of weg..concerta kost gemiddeld rond de 100euro per maand als ik me niet vergis..sommige verzekeringen vergoeden weer een deel..weet niet precies hoe het zit,maar zijn er zat die je dat wel precies kunnen uitleggen

groetjes edwin

• Patricia R

Ik gebruik voor mijn dochter een half uur voor ze naar bed gaat een tabletje melatonine op advies van kinderarts en dit werkt erg goed. Merk het echt als we het een keer vergeten.

• Maria

Ha Ella,

Mijn zoon gebruikt zijn laatste ritalin om 14.30 uur, een halve. (heel ,heel, half)

En Melatonine voor het slapen. Zonder slaapt hij niet voor twaalven en is na een poosje afgepeigerd.

Zo gaat het prima, groetjes,

Maria