Vanavond NED 1 ;

• petra

Vanavond op Ned.1 is er een reportageserie over onhanderbare pubers,machteloze ouders,van bureaujeugdzorg.(tijd 22.35).

Groetjes Petra

• edwin

was maar 1 stukje van het programma van 1 of andere meid..maar voorlopig gaf ik haar nog eerder gelijk als die moeder lol..zal kijken of ik het van de week nog wat kan volgen..dit word vervolgd

• petra

Ik had gewoon medelijde met die meid.Lag echt aan die moeder.Kijk volgende week wel weer.Vind het toch altijd wel interessant die programma,s

Groetjes Petra

• Stichting Eemsdivers

Ik weet het, het is interessant! Maar de waarheid is dat ik er helemaal niet tegen kan tegenwoordig tegen dit soort programma's. Ik word er verdrietig en down van. Ik heb grote behoefte aan VROLIJKE dingen, programma's en mensen!!! ;)

• Greet

Hallo,

leg je me (ons ) even jullie stichting uit?

Ik heb het programma vanuit het ‘verre Vlaanderen’ ook gezien en wat mij vooral opviel is de ‘goodwill’ van de hulpverleners maar ook de machteloosheid waar ze mee te kampen hebben!

Is dit een weerspiegeling van de realiteit of een ‘ophemeling van de GGZ’?

Ik kom er niet uit…

Ik mis ook een degelijke uitleg bij zulke programma's van de Nederlandse zenders : ik moest tussen de regels door lezen dat met de moeder van dat meisje één en ander mis was (werd slechts terloops vermeld) evenals met de mama van Isabelle en dat is iets wat er bij mij niet in kan!

In de tv-gids bij ons stond dat het ging over moeilijk opvoedbare kinderen, terwijl ik alleen die puberjongen moeilijk vond … verder waren het vooral labiele ouders.

Of speelt mijn Vlaams boerenverstand me mss. weer parten??? Denk van niet!

Greet

• ianpieps

Volgens mij is het ophemeling van het GGZ.

Ik zit al ruim een jaar te wachten op bericht om met mijn zoon naar Duivendrecht te mogen voor second opinion.

Alles duurt altijd eeuwen bij het GGZ en als je belt zijn ze niet thuis.

Bij ons tenminste, kan natuurlijk niet voor heel nederland spreken.

• edwin

geloof het ook niet greet ;)

• Marieke Pots

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb met stijgende verbazing naar het programma gekeken. En, als ik heel eerlijk ben, verbaasd het me niets dat deze jongeren een beetje vreemd gaan doen. Zelfs die puberjongen, die heeft alleen maar behoefte aan begeleiding en geborgenheid. Dan merkte je wel een beetje aan zijn reactie op het eind toen hij de rechtszaal uit kwam. Er kwam toch een tikkie klein boven.

Ook ben ik best een beetje boos na het zien van deze aflevering. Als Jeugdzorg dit soort werk dagelijks moet doen, waar blijven wij als ouders met onze kinderen. Ik weet wel dat je in onze woonplaats met bijvoorbeeld ADHD al helemaal niet meer interessant bent, ze hebben veel zwaardere zaken onder handen. Ik begrijp nu wel welke zaken.

Ik gaat echter volgende week nog wel een keer kijken. Het was zeker interessant en misschien draai ik mijn negatieve houding ten opzichte van die ouders nog bij. Generaliseren vind ik een hele nare eigenschap, maar na deze uitzending kon ik even niet meer.

• Greet

Inderdaad,

ik had al zo'n vermoeden dat het niet meteen een weerspiegeling van de realiteit was. Ik ken die GGZ alleen maar van jullie verhalen hier op het prikbord en kan me niet voorstellen dat jullie ze stuk voor stuk verzinnen!

En inderdaad, ook die puberjongen leek me een slachtoffer van het milieu waarin hij opgroeit: ik kan me niet voorstellen dat ik met mijn zoon onderweg naar de jeugdrechtbank(vergaat je wereld dan niet een beetje?) ineens een etalage met sjaals en andere spullen van een voeltbalploeg o.i.d.zou beginnen te bejubelen… Halloooooooo? Waar zijn we mee bezig?

Ik ben benieuwd naar de volgende uitzending want het leek wel een goedkope soap.

Greet

• Marieke Pots

Nou dat was ik bijna vergeten, dat die moeder onderweg in die etalage gaat staan kijken. Ik had bij die moeder een beetje het idee dat ze het allemaal wel best vond wat die jongen uitspookte, maar dat ze er in betrokken is geraakt doordat die jongen wat had uitgehaald waardoor politie en Jeugdzorg erbij kwamen.

In eerste instantie dacht ik ook, toen ik het voorstukje had gezien, dat die hulpverlener zijn vader was. Maar laterop in het programma was het de hulpverlener. Oeps.

Ik ga ook zeker kijken. En het leek zeker een goedkope soap, maar nog erger, ik vind het een aanfluiting voor alle ouders die van goede wil zijn en het wel een heleboel kan schelen, maar die vanwege whatever reason bij Jeugdzorg terechtkomen.

Marieke