bedreiging

• anna

Hallo, zojuist heb ik te horen gekregen van het hoofd van de school van mijn jongste zoon (11)dat hij een klasgenootje heeft bedreigd met een mes. Dit was een zakmes die hij heeft gestolen uit een kast waar ik dit soort spullen bewaar. Mijn 2 oudste zonen hebben zakmessen nodig als ze op de zeeverkenners zijn. Hij is nu een dag geschorst van school en moet een week lang nablijven. Ik heb besloten dat hij als straf een week lang niet naar buiten mag en dat hij niet naar een partijtje mag waar hij voor was uitgenodigd. Nu hoor ik van zus en moeder dat dat een veel te zware straf is en dat hij op school al genoeg gestraft is. Het liefst zou ik hem een vreselijk pak slaag geven , maar ja!! Ik ben zo vreselijk geschrokken hiervan, kan wel janken. Wat zouden jullie doen?? Is deze straf te veel of niet ??? Groetjes Anna

• Greet

kijk Anna,

het is niet niks wat hij uitgespookt heeft dus ik zou in jouw geval net hetzelfde doen!

Ik vind je straf helemaal niet te zwaar : zo ziet hij een duidelijke lijn in de aanpak op school EN thuis en dat heeft hij volgens mij broodnodig! Anders denkt hij misschien dat het allemaal nog zo erg niet is en dat is het dus wel degelijk!

Dus… voet bij stuk houden, volgens mij.

Sterkte, Greet

• jolanda

sorry voor je zus en moeder.ik vind t geen zware straf.ook ik heb zo een zoon.hij is vandaag dus totaal over de schreef gegaan.gelukkig was de hulpverlening hier.ook ben ik bij de huisarts geweest.en ineens vind iedereen dat er ZEER snel iets moet gebeuren.en als t niet snel genoeg gaat maandag gaat de huisarts zich ermee bemoeien.EINDELIJK.ik heb altijd aangemodderd en nu zit ik ermee.en vandaag is er iets geknakt.en wat een ander van mijn straffen vind moet die zelf weten.ik bepaal t nu en verder niemand.en ik vind dat jij dat ook moet doen.ik ben mijn macht een beetje kwijt over hem(beetje veel).zorg dat je de baaas blijft anders eindig je net als mij.en dat is niet leuk.dat kan ik je vertellen.sterkte ermee:):)

• Desiree

Hoi Anna,

Ik ben het wel een klein beetje met je zus en moeder eens. Hij krijgt zijn straf op school al, daar heeft de bedreiging ook plaats gevonden. Waar je hem (vind ik) wel op mag straffen is dat hij het zakmes ‘gestolen’ heeft, maar ja, een week huisarrest èn een partijtje moeten missen is dan best veel. Dat is mijn mening tenminste… Zou je dan niet een ‘straftaakje’ kunnen verzinnen, bv. de tafel afruimen o.i.d.? Zoiets zou ik denk ik doen, maar je moet doen waar ook jij je in kunt vinden… (Bij de een is dat een hardere, bij de ander een mildere straf)

Ik wens je veel sterkte, want straf is nooit leuk om te geven.

Knuffel Desiree.

• edwin

ik ga met greet mee..hij moet snel en jong leren dat dit totaal niet acceptabel is..laat hem maar flink voelen dat dit echt niet ken.ook al is hij al op school gestraft maakt helemaal geen zier uit..wat hij moet weten is dat JIJ dit gedrag niet accepteerd!

voet bij stuk houden idd

Succes Edwin..

• Janny

Tafel afruimen of zo? Ik hóóp… dat je dit niet meent! Desiree! Kattenbakken schoonmaken in een asiel. Vuil prikken op straat. O.i.d. 11 jaar…. is niet meer de 11 jaar van vroeger hoor! Ze weten alles, kennen alles, hebben bekken als bijlen en vele ouders zijn vandaag de dag BANG van hun eigen gebroed. TAFEL AFRUIMEN of zo??????

Ik ben het eens met Greet en Jolanda en ik denk dat ik nog meer stappen had ondernomen zelfs. Zo deed ik het in het verleden ook met mijn eigen kinderen.

Sterkte en wijsheid…. metéén de kop indrukken voor het te laat is….

hij zal niet de eerst zijn en ook niet de laatste en dat je wel kunt huilen BEGRIJP IK!!!!

dikke kus, Janny

• petra

Nee hoor Anna ik had precies het zelfde gedaan.Hij moet weten dat jij dat ook niet pikt.De school doet dat niet en jij ook niet , ja toch.Laat het hem maar voelen wat hij gedaan heeft niet door de beugel ken.Voet bij stuk houden.

Groetjes Petra

• anna

Hallo allemaal, ik ben het helemaal met jullie eens.( Behalve met Desiree sorry )Welke straf zou jij dan geven Janny?? Het is idd zo dat ze normaal zo,n grote bek hebben en ik ben idd van mening dat ze harder dan vroeger aangepakt moeten worden. Ze zien zoveel rottigheid op tv en op straat dat volgens mijn idee kids nog maar moeilijk onderscheid kunnen maken tussen realiteit en fictie. Ik vind het altijd wel moeilijk om een straf te verzinnen die echt indruk op ze maakt. Ik heb ondertussen wel contact gehad met de moeder van het andere jongetje en zij was er eigenllijk niet zo van onder de indruk. Zij vond het bij de leeftijd horen en ach, alle kinderen hebben toch zakmessen tegenwoordig zei ze.Ik heb wel gevraagd of ze toch een gesprek op school wilde met de jongens erbij en de leerkracht zodat mijn zoon weet dat ik dit absoluut niet accepteer. Ik hoop dat het zo toch indruk maakt, ik denk van wel want hij is als een engeltje sinds vrijdag. Dank jullie voor het meedenken, fijn dat er ook nog mensen zijn die dit gedrag niet normaal vinden want af en toe denk ik dat ik de enige ben die mijn kids met respect en gezond verstand wil opvoeden. Groetjes Anna

• Janny

“want af en toe denk ik dat ik de enige ben die mijn kids met respect en gezond verstand wil opvoeden. Groetjes Anna”

Nee, dat bent je niet! Maar makkelijk is het zeker niet! Jee, welke straf? Daar vraag je me wat? Ik haal de boel een beetje door elkaar merk ik. Net bij een Topic van Jolanda vertel ik open en eerlijk wat ik eens heb gedaan in mijn onmacht en verdriet! Dat was niet niks… maar spijt? NEE! Maar hij was al wat ouder… jaar of 16…

Ik weet alleen dat ik jaren lang van heel dichtbij ieder weekend opnieuw in geuren en kleuren hoorde hoe vreselijk fout het kan gaan wanneer je niet NÚ ingrijpt. Van mijn eigen vader, die nu 74 is en nog altijd kerngezond, en die tevens 48 jaren lang taxichauffeur was… en veel, héél veel rottigheid en verdriet heeft gezien.

Hij moet het NÚ weten en voelen, voor zijn eigen bestwil, voor zijn eigen toekomst! Hoe zeer het jou ook doet!

liefs

Janny

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2026&i=6660&t=6638

• anna

ja inderdaad het doet zeer want je wil je kinderen alles geven en ze laten opgroeien zonder zorgen en gekke dingen. Helaas is dat niet mogelijk maar we doen ons best. Ik heb mijn zoon ook duidelijk laten weten dat ik het hier niet bij laat zitten en dat ik voorlopig op zijn nek zit. Ook bij mijn 2 andere kids ben ik zo mogelijk nog strenger geworden en heb ik zondag hun hele kamer onderzocht op dingen die ze daar niet mogen hebben. Dat viel gelukkig wel mee. Ik hoop maar dat de boodschap overkomt en dat ze door hebben dat bij goed gedrag een heleboel dingen dus wel mogen en kunnen. Groetjes