adhd en school ????

• gerdien

Hallo

Ik ben gerdien en lees jullie raad ervaringen en alles mee hier.

Zelf heb ik 2 jongens waarvan de jongste adhd heeft , ik weet dit nu officieel na onderzoeken sinds 5 weken.

Hij heeft ritalin voorgeschreven gekregen en reageert hier goed op

Alleen heb ik het gevoel op school niet serieus genomen te worden!

Het probleem hoe moet de school hier het beste mee omgaan ?????

Vooraan in de klas of achteraan

Extra aandacht

Handelsplan

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Advies suggestie alles welkom

Alvast bedankt

Gerdien

• Greet

Hallo,

ik plak hieronder een link (weliswaar voor het middelbaar onderwijs maar altijd nuttig)

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2026&i=882&t=778

Print het uit en overhandig het aan de leraar of juf met een mooie strik errond ;)

Groetjes, Greet

• gerdien

Hoi

Dank je voor je reaktie, ik ga het rustig allemaal doorlezen.

Gerdien

• bea veenstra

hallo

lees nu je bericht pa vandaar nu mijn reactie

Onze zoon (bijna 9) met adhd is ook op het gewone basisonderwijs begonnen

Strijd gehad met school, elke keer maar weer vertellen heo en wat ze het met m moesten doen maar luisteren ho maar

Het laatste jaar een rugzak aangevraagd en gekregen, weer hoop, maar goed de kogel is dus door de kerk hij gaat naar het s.o

Waarom? omdat school het niet ziet zitten en zich er neit voor wil inzetten!!

Ja haha de rugzak was leuk een pot met geld daar zijn ze gek op maar verder…

Mijn ervaring is je kunt wel dingen andragen op school maar of ze er wat mee doen?

Basisonderwijs is massaonderwijs en als er iemand tussen zit die er om wat voor reden dan ook uitloopt, tja dan kunnen ze daar niks mee

Veel succes,

Bea

• gerdien

Hoi Bea

Bedankt voor je reaktie , mijn zoontje zit nu ‘achteraan ’in de klas misschien kun je je voorstellen dat ik er niet blij mee ben, heb te horen gekregen van diverse bekenden die ervaring hebben met kids met adhd, dicht bij de juf en een vaste plek

Ben al bij de juf geweest die denkt met 20 jaar ervaring in het onderwijs alles wel te weten, luistert dus niet naar ons

Nu proberen via directeur de juiste oplossing te gaan vinden , valt hij nu in groep 3 al buiten de boot hoe moet het dan verder dit is mijn grootste zorg ( heb ook al over rugzakje aanvragen gedacht) kan dan met zelfde probleem als jij komen te zitten.

Heb je nog tips of ervaringen dan lees ik het graag.

Wens je ook veel sterkte

Groetjes Gerdien

• bea veenstra

Hoi

Herkenbaar, leerkrachten die het denken beter te weten dan de ouders omdat ze al zo lang in het vak zitten…

Wij hebben ook zo vaak dingen aangedragen, idd vooraan in de klas zodat hij niet teveel wordt afgeleid.

Kaartjes met opdrachten zodat hij weet wat hij moet doen.

Voorbereiden op dingen niet teveel onverwachte dingen, dus veel structuur en regelemaat zeg maar

Ze vonden het allemaal oke en knikten ja goed maar ondertussen werd t niet toegepast

Vermoeiend hoor

Elke keer op school weer in de 10 min gesprekken dat t niet ging etc, toen heb ik een keer gezegd hebben jullie ook iets positiefs over hem te vertellen?

Eh…. ja ik zei weet ook heel goed wat er met hem is maar wil ook wel eens iets leuks horen want hij heeft ook genoeg leuke kanten

Toen de rugzak zover rond was kon hij ineens wel extra les buiten de klas krijgen door eigen leerkrachten van school

Vestig niet al je hoop op die rugzak, voor ons is het niet geworden wat wij ervan verwachtten.

Hij gaat nu binnenkort naar het s.o en dat is niet een makkelijke beslissing hoor

Iedereen zegt wel ja het is beter voor hem en hij knapt ervan op, tuurlijk verstandelijk weet ik dat ook en het is voor hem hier zo ook geen doen meer, hij is atijd de pispaal en hij wordt hier ook niet gelukkiger

Maar toch gevoelsmatig doet t zeer, je wilt t beste voor je kind en wees eerlijk als t zo klein en hulpeloos is heb je niet deze toekomst in gedachten

Doe wat jij goed vind voor je kind en wat je gevoel je ingeeft, jij bent zijn moeder en weet wat t beste voor hem is

Op school weten ze dat niet, daar gaan ze uit van prestaties en hoe t zou moeten

Een kind met adhd is niet een standaard kind , geen enkel kind is dat trouwens

Ga ervoor !!!

Veel succes

Groeten,

Bea