Hoi
Herkenbaar, leerkrachten die het denken beter te weten dan de ouders omdat ze al zo lang in het vak zitten…
Wij hebben ook zo vaak dingen aangedragen, idd vooraan in de klas zodat hij niet teveel wordt afgeleid.
Kaartjes met opdrachten zodat hij weet wat hij moet doen.
Voorbereiden op dingen niet teveel onverwachte dingen, dus veel structuur en regelemaat zeg maar
Ze vonden het allemaal oke en knikten ja goed maar ondertussen werd t niet toegepast
Vermoeiend hoor
Elke keer op school weer in de 10 min gesprekken dat t niet ging etc, toen heb ik een keer gezegd hebben jullie ook iets positiefs over hem te vertellen?
Eh…. ja ik zei weet ook heel goed wat er met hem is maar wil ook wel eens iets leuks horen want hij heeft ook genoeg leuke kanten
Toen de rugzak zover rond was kon hij ineens wel extra les buiten de klas krijgen door eigen leerkrachten van school
Vestig niet al je hoop op die rugzak, voor ons is het niet geworden wat wij ervan verwachtten.
Hij gaat nu binnenkort naar het s.o en dat is niet een makkelijke beslissing hoor
Iedereen zegt wel ja het is beter voor hem en hij knapt ervan op, tuurlijk verstandelijk weet ik dat ook en het is voor hem hier zo ook geen doen meer, hij is atijd de pispaal en hij wordt hier ook niet gelukkiger
Maar toch gevoelsmatig doet t zeer, je wilt t beste voor je kind en wees eerlijk als t zo klein en hulpeloos is heb je niet deze toekomst in gedachten
Doe wat jij goed vind voor je kind en wat je gevoel je ingeeft, jij bent zijn moeder en weet wat t beste voor hem is
Op school weten ze dat niet, daar gaan ze uit van prestaties en hoe t zou moeten
Een kind met adhd is niet een standaard kind , geen enkel kind is dat trouwens
Ga ervoor !!!
Veel succes
Groeten,
Bea