Voorstellen

• Helga

HI,

Klopt. Maar is dat jouw verslaving of die van je zoon? Mijn ADHD zoon zit hele dagen achter de playstation c.q gameboy. Het is zo grappig dat ze nergens geconcentreerd mee bezig kunnen zijn behalve met dát soort dingen. School zou half zo erg niet zijn als ze via de computer les kregen ofzo:D

Grtz,

Helga

• ianpieps

Het ias de verslaving van mijn man, van Ian ( 9 ) en van mezelf.

Quinn ( bijna 6 ) wil er af en toe wel eens achter zitten, maar nooit lang.

Maar het is waar, als Ian achter de pc zit heb je totaal geen last van hem.

Alleen is hij wel de hele tijd bezig om ieder dingetje uit te leggen wat hij aan het doen is.

Daar wordt ik ook zo moe van.

Ian zit wel aan de ritalin, maar ik merk er maar af en toe wat van.

Hij is niet zo snel aangebrand, maar het wilde gedrag blijft.

Zelfs achter de pc zwaaien die benen nog heen en weer en gaan die armen te keer.

Maar dan heeft alleen hij er last van.

over anderhalve week moet ik weer met Ian naar de kinderpsychiater, en dan hoop ik dat de ritalin verhoogt gaat worden om te kijken of dat beter gaat.

Hij krijgt nu 2 keer per dag 5 mg.

• Helga

hi,

Mijn zoon is 12 en binnenkort brugpieper. Ik heb in juni voor het eerst ritalin geprobeerd omdat ik altijd fél anti medicatie was/ben. Thuis is hij drukker dan zijn broer en hij heeft last van ‘tics’ maar ik heb geen last van hem als zodanig. Op school was dat anders maar ik ga geen medicatie geven omdat dat voor de juf ‘makkelijker’ zou zijn! Maar nu dus straks de brugklas en ja we hebben dus een proef gedaan met ritalin. Sloeg helemaal niet aan hij werdt er een soort zombie van. Nu heb ik een recept liggen voor concerta maar ik weet nog niet óf ik dat wel ga halen. Ik ga eerst maar eens kijken hoe hij het er vanaf brengt zónder die troep.

Het is voor idereen verschillend hoe en wat je bereidt bent om te doen. Wil je zover gaan dat je je kind medicatie geeft enz enz.

Mijn kind kletst ook aan een stuk door als hij achter de computer, playstation, gameboy zit en friemelt met handen, voeten, haren enz. Maar of ík daar nu last van heb? Nee, denk het niet. Af en toe roepen we zit nu eens stil!, dat werkt dan 5 minuten:)

Hoe gaat jouw zoon op school? Is daar verbetering sinds de Ritalin?

Groet,

Helga

ps. ken jij runescape op het internet?

• ianpieps

Met Ian gaat het op zich goed op school, hij begint morgen in groep 6.

Het grootste probleem van Ian op school is dat hij niet aan zijn werk toekomt.

Ian ziet de hele dag in de klas van alles en nog wat gebeuren, waardoor hij dus bijna nooit zijn werk af heeft.

Gelukkig gaan bij hem ALLE toetsen zeer goed, en heeft hij alleen maar goed en zeer goed op zijn rapport staan.

Maar het is voor hem zo vervelend dat hij steeds op zijn donder krijgt omdat hij niet werkt. We hebben een rugzakje aangevraagt en daar krijgen we voor 26 september de uitslag van.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat Ian niet alleen ADHD heeft, maar ook PDD en Gilles de la Tourette.

Wij zijn nog maar 8 weken met de ritalin bezig in een lage dosis ( 2 x 5 mg ) en tot nu toe is hij net een jojo.

Het ene pilletje werkt perfect en het andere pilletje doet niet zoveel.

Moet over anderhalve week weer terug om te overleggen wat te doen.

We merken op school wel wat verbetering in de 2 weken die hij heeft gehad op school, maar ook daar ging het de ene keer beter dan de andere.

Op de momenten dat de Ritalin het goed doet, ben ik er heel erg tevreden over, en ook op de momenten dat het minder werkt ben ik ook nog tevreden.

Hij is dan nog steeds iets rustiger dan normaal.

Groetjes,

Sandra

P.S. Runescape zegt me niets, maar ik ga er eens achteraan om te kijken