toch maar ff opgezocht..en zoals altijd is dit ook weer niet helemaal duidelijk hoe en waarom.het word onderzocht door WETENschappers terwijl ze niet helemaal WETEN waar ze het over hebben.we moeten eens een nieuwe naam voor ze gaan verzinnen..alles behalve iets wat met WEET begint
dit vond ik op een site die het vrij simplistisch uitlegt(ben er vanuit gegaan dat jullie niet de chemische processes willen weten)maar naar mijn idee het dichts bij de waarheid zit en iest wat de meeste ook wel weten gok ik.Ik denk dat het zo en zo verstandig is dingen te benaderen vanuit een symplistisch perspectief,want wie gaat het opnemen tegen het onbewust zijn?..je weet wel die 95%(of hoeveel is dat ook weer jet?) van onze hersentjes die zogenaamd niet werken ..ik niet in iedergeval.
ma goed..wat gegevens dus :Tegenwoordig nemen de meeste psychologen het volgende standpunt in wat betreft de betekenis van de dromen. Zij vertellen ons aan de ene kant iets over onze onopgeloste problemen en onvervulde verlangens; ze liggen in het verlengde van ons nabije én ons verre verleden. Aan de andere kant werpen ze licht op de toekomst, ze waarschuwen ons voor gevaren en vertellen wat we moeten doen. Als dit laatste aspect overheerst, is er sprake van toekomst-onthullende dromen..
Dus het heeft het twee aparte werkingen waarvan ik de benaming ff niet goed weet.zo groot is mijn vocabulaire niet(waarschijnlijk wel veel meer,maar wat we nu ongveer weten)
1:
Dromen is eigenlijk een manier om alles te ordenen in je hersens.je droomt om te vergeten,je droomd om te onthouden,je droomd om te herinneren,je droomd om alle informatie de juiste plek te geven in je hersens..dus ordenen
2:
in deze werking willen je ‘'dromen’'(je onderbewustzijn,die niet zo onderbewust is want dat ben jij natuurlijk ook gewoon))je eigenlijk wat vertellen/raadplegen/adviseren/wijzen.Ook komen hier je onopgeloste problemen aan bod,je onverwerkte dingen,de verlangens voor een bekende vlam die je al lang koesterde ^^.kan van alles zijn eigenlijk.dit heeft dus meer een cognitieve werking.
maar eigenlijk is dit deel ook ordenen,want ordenen betekent ook het ouwe vuil buiten zetten.want met veel en oud vuil kan er ook niet geordend worden..
Ik denk dat dit een aardige beknopte omschrijving is waarom we dromen..Tis ook daarom dat ik denk dat janny zoveel droomd naar de concerta omdat de hersens nu de tijd krijgen om alles te ordenen en ook de nieuwe ervaringen die gepaart gaan met de concerta zorgt voor veel nieuwe informatie die de hersens nog niet gekregen hebben en dus helemaal opnieuwe moeten worden ingedeeld..
Is vooral geschreven vanuit mijn visie erop..dus pin me er niet op vast he
Edwin