ADHD en hoogbegaafdheid

• adhd ma

Hoi,

Wie heeft er net als ik een dochter met ADHD/hoogbegaafdheid?

Heb soms behoorlijk moete om de juiste weg te vinden met haar hier thuis?

wie weet er een goede site waar je het een en ander kan lezen over meisjes met ADHD/hoogbegaafdheid?

groetjes adhd ma

• esther

Ik heb zo'n geval hier thuis. Via hoogbegaafd.startpagina.nl heb ik altijd veel info kunnen vinden. We zijn ook lid van Pharos.

Nadeel vind ik wel dat de hoogbegaafden bijna alles alleen maar in het licht zien van meer begrip voor het kind en de strijd voor beter onderwijs. Sinds ik me meer op de ADHD concentreer, kan ik mijn kind veel beter helpen.

• anoniem

hoi adhd ma,

ik ben 18 jaar en adhd. hoogbegaafd wil ik mezelf niet noemen, maar slim ben ik wel… (okey, het voelt erg om dat van jezelf te zeggen… maar goed…)

op www.hersenstorm.com bij ook zo slim? kun je ook wat info vinden… (al weet ik niet, of dat nieuw voor je is… ;))

groetjes, merel

• Miekie

Ja de meeste ADHD-ers schijnen een hoge intelligentie te bezitten. Het is alleen zo jammer dat er vaak de nadruk op de hoogbegaafdheid word gelegd door ouders en omgeving waardoor er vaak onbegrip jegens de ADHD-er ontstaat over zijn/haar gedrag en het zich niet kunnen concentreren. De lat word gewoon te hoog gelegd dan zodra mensen weten dat iemand een hogere intelligentie heeft. Terwijl het maar al te vaak zo is dat ze juist gaan onderpresteren omdat het verkeerd word aangepakt.

Dus mijn advies, richt je op de ADHD en de problematiek eromheen en dan komt de hoogbegaafdheid er vanzelf wel goed uit en tot zijn recht.