Ik ben een moeder van 3 kinderen van 10, 7 en 2 jaar. Die van 10 heeft ADHD, Gilles de la Tourette en MCDD. Nu is er een aantal maanden geleden buitenschoolse opvang aangevraagd met de bedoeling dat hij op woensdagmiddag en in vakanties na school opgevangen zou worden zodat hij begeleid zou kunnen worden en wij wat ontlast zouden worden thuis. Nu is het zo dat die toegewezen is, maar op de volgende manier: We kunnen kiezen uit opvang op woensdagmiddag in een instelling voor geestelijk gehandicapten. Hij kan daar spelen, maar krijgt geen begeleiding, dus het is puur opvang en hij zal dan tussen geestelijk gehandicapten zitten, niet tussen leeftijdsgenootjes die op hetzelfde niveau zitten als hij, zeg maar. Deze optie viel al af voor ons.
De 2e optie is opvang na school, dus vanuit school met de taxi niet naar huis maar naar de opvang, waar hij begeleid wordt en waar hij ook zal eten en dan na het eten weer naar huis. Dit 4 keer per week en in vakanties geloof ik hele dagen, ook 4 keer. Ik weet nu niet wat ik zal doen. Misschien is het goed voor hem en leert hij er om zijn buien onder controle te houden. Daarbij wordt ons gezin ook ontlast. Wel heb ik het gevoel mijn kind weg te sturen en dat verdient hij niet. Aan de andere kant worden zijn buien steeds heftiger en ben ik laatst zelfs voor het eerst bang voor hem geweest. Voor mijn eigen 10-jarige zoon. Ik weet nu niet goed wat ik moet doen en ik hoop eigenlijk dat jullie hier ervaring mee hebben en mij een advies kunnen geven. Wel gaan we er eens kijken en praten en we hebben school ook om advies gevraagd (speciaal onderwijs). We gaan dus niet over 1 nacht ijs, maar willen een goede beslissing nemen hierin.