CONCERTA EN VERGOEDING

• Karin v. Osch

Hallo , heb een vraagje , ben een moeder die in scheiding ligt en tegelijkertijd nog maar net in de “molen” met een zoon van bijna 16 j. met vermoededelijk ADD , en nu ben ikzelf Ook bij een psygiater ( ook vermoedelijk ADD) , er komt zoveel op mij af , zie alles niet meer zo zitten en hoop dat wij óf aan de Ritalin of Concerta komen , lees zulke goede verhalen , vraag mij alleen af of áls wij voor concerta kiezen dit ik op een of andere manier vergoed kan krijgen ( heb maar een klein bijstandsuitkering met wat geld uit werk ( wat ik ondanks mijn gaotische hoofd , vergeetachtigheid en vreselijke onrust in mijn lijf toch wil blijven doen ) ( heb nog een dochter van 12j.die ook zeer moeilijk in de omgang is door de scheiding en een vreselijk onrustige moeder + broer )

Graag jullie reactie

Groetjes Karin

• Janny

Woensdag kan ik je meer vertellen.

Ik gebruik sinds een maandje Concerta maar heb nog geen zekerheid over vergoeding. Mijn huisarts gaat een machtiging aanvragen bij mijn verzekering en hij legt daarin uit waarom hij van mening is waarom ik in aanmerking zou moeten komen voor vergoeding van de Concerta.

Misschien heeft hij dit al gedaan, maar ik weet nog niets. Maar de mogelijkheid is er wel! Via machtiging! Er zijn vast mensen hier die hier meer van weten.

hg

Janny

ps;

sterkte met alles! Kop op!!!

• nina

Hallo Karin

Vergoeding of iets dergelijks voor Concerta:

1. Sommige verzekeraars vergoeden medicijnen die normaal gesproken niet vergoed worden voor een klein deel, bv € 100,– op jaarbasis oid.

2. Concerta is ziektekosten en kunnen opgevoerd worden bij de belastingopgave. Eventueel kan verrekend worden bij de VT 2005 maar dan moet je wel weten hoeveel je ongeveer gaat uitgeven.

3. Een aanvraag doen voor bijzondere bijstand om Concerta te vergoeden. Soms lukt het om medicijnen vergoed te krijgen die je niet kunt betalen. Niet geschoten is altijd mis.

Succes ermee!!

Groetjes

Nina