uitslag psygologisch onderzoek

• ella

vanmorgen uitslag gekregen bij de riagg

mijn 8 jarige zoon heeft adhd en daar bij een gestoorde temporele ordening

hij kan bv niet vertellen welke dag er na woensdag komt

(iets wat een 8 jarige met een iq van 119 zou moeten kunnen )

wie kan mij hier meer over vertellen ??

wie weet een ezelsbruggetje om hem dit soort dingen toch aan te leren (oa de dagen vd week..

vr gr ella

• Caroline

Hoi Ella,

Ik kan je er niets over vertellen, behalve dan dat mijn zoontje van 7 hetzelfde probleem heeft. Zijn IQ is net zo hoog als jouw zoontje.

Momenteel zitten we middenin de onderzoeken; hij moet nog twee ochtenden voor testen en dan weten we meer (hopelijk).

Ik dacht dat dat niet weten van de dagen en totaal geen tijdsbesef hebben bij ADHD hoort, maar blijkbaar is dat toch een bijkomend iets.

Ons zoontje vraagt ook altijd als we het dorp uitrijden, of als we in een omgeving komen die hij niet kent, of dat nog Nederland is. Het feit dat zeeland (waar we geweest zijn met vakantie) ook Nederland is, heeft hem totaal verward.

Wij dachten om bij de houten speelgoedwinkel zo'n weekschema (met de dagen van de week erop) te kopen. Dan kan je ook met wasknijpertjes activiteiten erop bevestigen per dag en dit dan dagelijks voor school te bekijken.

groetjes

Caroline

• Mij

Wat maakt het uit of ie de dag niet kan opnoemen na Woensdag?

Ieder kind/mens heeft weer zijn en of haar eigen kwaliteiten..

Ik vind dat er te hoge eisen aan een kind wordt gesteld..

Het begint al als ze jong zijn als je op het consultatie bureau zit..dan weten ze het ook zo goed te vertellen wat er met je kind is en wat je MOET doen..

Sodemieters op joh..JIJ bent de moeder..

Jij voeld dit het beste aan toch?

Laat je kind lekker een kind van 8 zijn. Je moet je pas zorgen maken als het de dag na Woensdag niet weet als het een jaar of 10 is ofzo dat lijkt me redelijker..

Je moet al zoveel in de maatschappij..

Volg je eigen gevoel dat is het beste..