Lieve jolanda,
natuurlijk begrijp ik dat je bang bent! Je zou voor minder…
Vandaar dat je actie moet ondernemen en hij een tijd uit huis moet want dit maakt jullie echt kapot!
En natuurlijk hou je van hem : je wordt razend en radeloos om zijn gedrag NIET op zijn persoontje zelf.
Die negatieve gedachten van ‘was hij er maar ingebleven’ of ‘was hij maar nooit geboren’ en ga zo maar door :geloof me, die zullen al veel moeders op deze pagina gehad hebben hoor! En inderdaad, die gevoelens bezorgen je een schuldgevoel van hier tot in Tokyo want die HOOR je niet te hebben. Maar aan de andere kant heb je ook niet die droom van een zoon gekregen waar je als naïeve toekomstige moeder
van droomde…
Jij en je dochter zijn op dit ogenblik het belangrijkste en zoals ik het nu begrijp, moeten jullie een tijdje op adem komen en energie bijtanken.
En die mensen die jou niet begrijpen, mogen zich gelukkig prijzen dat ze zelf zoiets niet meemaken want da's het ergste wat je als moeder kan overkomen maar ja, de beste stuurlui zullen nu eenmaal voor eeuwig en altijd aan wal staan! Tot ze op een kwaaie dag eens zelf het water induikelen…
Knuffel, Greet