Hoorzitting Argonaut

• Patricia R

Weet iemand hoe het er bij zo'n hoorzitting aan toe gaat. Ik moet er morgen om 11.30 zijn maar heb geen idee wat me te wachten staat.

En voor ik mezelf gek ga maken met allerlei gedachtes.

Patricia

• jolanda

na 3 weken lekker ,,rust,, in huis te hebben gehad begint t weer.3weken lang ambulante hulp gehad van xonar(huisregels en dergelijke opgesteld).zoonlief ,,hield,, zich eraan,zo ver je t van een ADHDer kan verwachten.maar t ging prima.nu is die man vorige week voor t laatst geweest,samen met jeugdzorg.toen zijn de rapporten besproken en hebben we die ook moeten tekenen,ook mijn zoon.in t weekend ging t nog maar nu begint t weer.hij gaat weer als vanouds.ik ken zeggen wat ik wil maar luisteren ho maar.hij doet weer wat hij wil.huisregels zijn voor kinderen van 4jaar zei hij gisteren tegen mij.mijn antwoord daarop was dat hij zich gedroeg als 2jaar dus huisregels zijn terecht.t gaat weer helemaal mis.gaat snachts stiekum op pc de hele nacht,en als je dan wat zegt is t laat mij met rust.ik doe wat ik wil en jij moet maar kapot gaan heb ik rust.ik heb tegen hem gezegd dat ik jeugdzorg weer bel(dit is met hun afgesproken omdat mijn vaste contactpersoon daar pas over 2weken trugkomt van vakantie)begint hij gelijk te dreigen.ik word daar egt bang van.hij zei vanacht als jeugdzorg komt en ik moet naar een internaat dan stamp ik jou in elkaar.ik maak je kapot denk daar maar aan.en ik steek t huis in de fik.bij 1 van die bezoeken van xonar heb ik al aangegeven dat als hij zo agressief naar mij toe blijft ik hem inderdaad op een internaat wil laten plaatsen.ik ken dit niet meer.ik ga niet liggen wachten tot meneer t weer in zijn bol krijgt en mij echt iets doet,want als hij in zo een bui met een tv gooit en zo doet hij dat ook.ik zie hem ervoor in staat.wat moet ik nu.ik weet t niet meer.het is egt erg met angst te moeten leven voor je eigen kind.eergister begon hij tegen t vriendje van mijn dochter omdat die hem aankeek.mag niet volgens zoonlief.dat liep hoog op.ik ben ertussen gegaan en heb die jongen naar boven gestuurd.toen begon zoonlief tegen zijn zus die natuurlijk heel kwaad was,heeft ze vol gelijk in.het resultaat daarop was dat hij haar de voerbakken van de hond naar haar hoofd gooide.weer een beschadiging aan de deur.ik heb hier egt geen zin meer in.ADHD of geen ADHD.wij hebben toch ook recht op een veilig en gelukkig leven.wie weet raad?????????:(:(:(

• Greet

hoi Jolanda,

wanneer heb je de uitslag of hij adhd heeft of niet? Het lijkt me,zoals er vroeger al gezegd is, meer op odd (wellicht samen met adhd).

Ik heb je berichten nog eens nagelezen en ik lees dat je het hebt over 2 zoons : de oude en de nieuwe… maar ik vrees nergens te lezen wanneer dit alles begonnen is. Gaf hij al problemen voor z'n 7de? Want da's wel een ‘vereiste’ voor adhd.

Wat ik me afvraag : stel dat hij vroeger een ‘gewoon kind’ was waarvan nooit gedacht werd dat er iets scheelde en ineens komt dat gedrag eraan… zou het kunnen dat hij drugs gebruikt? Ik weet het niet hè maar het is een mogelijkheid, zeker in deze tijd.

Ik hoop dat je me mijn vraag niet kwalijk neemt en als ik ‘erover gelezen’ heb hoe hij als jong kind was, sorry dan.

Als hij inderdaad voor z'n 7de al heel moeilijk was, kan er met medicijnen wellicht veel hulp geboden worden eens zijn diagnose binnen is. Dan is het nog even doorbijten en dan komt de redding er hopelijk aan.

Liefs, Greet

• esther

Jolanda,

Ik ben even hard. Ik denk dat hij op een internaat thuishoort. Natuurlijk is dat het allerlaatste wat een moeder wil doen, maar zo is het ook niets. Je dochter heeft ook recht op normaal leven. En jij kan dit natuurlijk ook niet langer aan. Ook voor kan het een uitkomst zijn. Daar kunnen ze hem 24 uur per dag in de gaten houden. Wie weet gaat hij de service thuis dan nog eens waarderen.

Mijn neef heeft ook op een internaat gezeten. Het is nu een hele lieve jongen. Heeft een vrouw, net een tweede kind en komt al jaren elke dag op de koffie bij zijn moeder. Dat wens ik jou later ook toe.

Sterkte en succes.

• Bernadette

Hoi Jolanda ,

Ik denk dat de grootste ellende bij jou is dat je zoon harstikke goed weet dat jij bang voor hem bent en daar maakt hij heerlijk gebruik van .

Dat word van kwaad naar erger , zolang jij bang voor hem blijft of denkt dat hij jou iets aan gaat doen blijft deze situatie zo .

Hij gebruikt macht als zijn beste wapen , ik zou eens ff de rollen om gaan draaien en hem gaan behandelen naar wat ie is , een puberblaag , sterkte B

• maggie

helemaal mee eens det!

• jolanda

hoi greet

mijn zoon is altijd zo geweest.hij is met een hersenbloeding geboren en is altijd superdruk,snel boos,geen concentratie enz enz.op de lagere school was dat ook zo.altijd kon ik komen omdat er wel weer wat mis was,of dat hij straf had.zolang hij klein was was dit nog te handhaven.maar sinds groep 7 werd t alsmaar erger.heb al vaker aan de bel getrokken wat betrof ADHD.maar dat werd steeds afgewimpeld.er was nix aan de hand,hij was gewoon een lastig en druk kind wat eens goed aangepakt moest worden.sinds hij vorig jaar naar de brugklas ging werd t helemaal erg.op school kelderde de punten.hij had een cito score van HAVO-VWO en is nu over op t nippertje naar 2VMBO.hij begon ook steeds meer stunts uit te halen en op een gegeven moment kwam hij op een avond niet thuis.niemand wist waar hij was,dus had ik politie gebeld.om 23.00 kwam hij doodleuk binnen.was naar een jeugddisco geweest.zonder toestemming.dit was de druppel.de politie heeft contact opgenomen met jeugdzorg en de bal ging rollen.wel laat.maar dat krijg je als niemand je gelooft.over 2 weken krijg ik meer te horen wanneer hij getest gaat worden.die van jeugdzorg wilde eerst meer info maar die van xonar zei dat alles duidelijk aanwezig was en dat die tester zsm moet komen.want dit gaat niet meer.ik ben er nu ook achter dat hij snachts stiekem op de pc zit en dan met zijn zg ,,vriendjes,, afspreekt.hij is dan gewoon een paar uur weg.en dat terwijl ik slaap.ik ben er bij toeval achter gekomen en schrok hier erg van.en als je wat zegt is t hou je bek,ik doe wat ik wil.jij houd mij tog niet tegen.wat doe ik ertegen.ik ben er nu hard over aan t denken om m in een internaat te laten plaatsen voordat t helemaal te laat is.hij heeft keuzes genoeg gehad,maar houd zich nergens aan.ik heb t wel gehad met m.dit is toch niet normaal meer.ik weet t egt niet meer.ik zie t gewoon niet meer zitten.hij doet maar en dreigt maar en ik zei tog al ik en mijn dochter hebben tog ook recht op een normaal en rustig leven.constant zoekt hij ruzie met ons en dreigt hij.ook gooit hij met vanalles.naar mij en mijn dochter.ik moet haar toch ook beschermen.de keus is voor mij al voor 75%gemaakt.dit gaat zo niet meer.wij hebben ook recht op geluk:(:(:(

• Greet

Tja Jolanda,

ik denk dat ik het helemaal met je eens ben : plaats hem in een internaat! Zo laat je meteen ook zien dat JIJ de baas bent en z

• Greet

oei, mijn bericht had plots vleugeltjes…hoop dat het ondertss op dit pb beland is.

zoals ik al zei : plaats hem in een internaat , zo ziet hij meteen dat jij de baas bent en dat jij dat NIET pikt!

Hij is momenteel duidelijk je grenzen aan het aftasten en nu moet jij zeggen ‘TOT HIER EN NIET VERDER’ ! Je hebt een puber tot de 10de macht in huis en hij profiteert van het feit dat hij ‘de man in huis’ is… wel, lekker niet : hij is de moeilijke puber die je kan missen als kiespijn, adhd of niet!

Jij hebt, samen met je dochter, de rust dubbel en dik verdiend!

Ik weet het, ik heb makkelijk praten want ik kan me voorstellen hoe zeer het doet maar je MOET, vrees ik, deze beslissing nemen. Ook in zijn eigen belang…

Sterkte, Greet

• jolanda

bedankt voor jullie reacties.maar kennen jullie je voorstellen dat ikgang ben.ik ben een vrouwtje van 1.62 en weeg 48kg.mijn zoon is 1.75 en weegt 60kg.als die begint ben ik nergens meer.ik weet dat t zo niet hoort maar wat doe ik eraan.mijn kop staat gewoon op springen van t zorgen maken.en ik heb geen zin om te wagte dat ik doordraai.ik heb ook nog een dochter en op dit moment is die gewoon t allerbelangrijkste voor mij.echt waar.niet dat ik niet van mijn zoon hou,ik hou niet van die jongen die hij op dit moment is.die haat ik egt waar.ben blij dat er ook mensen zijn die luisteren en achter iemand staan.de meeste begrijpen t gewoon niet en praten allemaal zo makkelijk.wat hij op dit moment doet is gewoon iemand psychisch kapot maken.soms boeit t me gewoon niet als hij weg is,dan denk ik wel eens bleeef hij maar weg.of ik denk was hij er bij zijn geboorte maar in gebleven.erg he.die gedachtes.ik wil die gedachtes niet maar ze zijn er gewoon.nu ik ditzit tetypen lopen mij de tranen over mijn wangen gewoon omdat ik niet meer weet wat ik moet doen.t is toch allemaal te gek voor woorden.dit leven gun je niemand.dit is geen leven egt nietmaar ja wie ben ik