Beste mensen, Ik ben hier nieuw en heb een zeer sterk vermoeden dat ik en mogelijk ook mijn 4-jarige dochter ADHD heeft. Heb al eens een signaal van een deskundige gekregen die ik prive ontmoette dat ik “lijd” aan ADHD. Heb het toen weggewoven omdat ik redelijk functioneer zowel prive als qua werk en er toen nog niet aan wilde. Ben toch langzamerhand me meer in de verschijnselen gaan verdiepen en heb diverse tests gedaan op internet en daaruit blijkt toch wel heel duidelijk dat mijn vermoeden klopt. Nu is mijn vraag hoe nu verder en ik hoor graag jullie ervaringen. Ik begrijp dat het verstandig is om de diagnose officieel door een arts (psychiater) te laten vaststellen-klopt dat of is dat alleen nodig als je dagelijks leven echt belemmerd wordt door ADHD en je medicatie nodig hebt? Daarnaast vraag ik me af of het wel verstandig is om jan en alleman op de hoogte te stellen van het feit dat je ADHD hebt. Wat is jullie ervaring? Daarnaast is aan de orde dat mijn dochter dezelfde gedragingen heeft, welke actie moet ik voor haar ondernemen. Kortom graag advies van ervaringsdeskundigen. Dank