coming out

• petra

Beste mensen, Ik ben hier nieuw en heb een zeer sterk vermoeden dat ik en mogelijk ook mijn 4-jarige dochter ADHD heeft. Heb al eens een signaal van een deskundige gekregen die ik prive ontmoette dat ik “lijd” aan ADHD. Heb het toen weggewoven omdat ik redelijk functioneer zowel prive als qua werk en er toen nog niet aan wilde. Ben toch langzamerhand me meer in de verschijnselen gaan verdiepen en heb diverse tests gedaan op internet en daaruit blijkt toch wel heel duidelijk dat mijn vermoeden klopt. Nu is mijn vraag hoe nu verder en ik hoor graag jullie ervaringen. Ik begrijp dat het verstandig is om de diagnose officieel door een arts (psychiater) te laten vaststellen-klopt dat of is dat alleen nodig als je dagelijks leven echt belemmerd wordt door ADHD en je medicatie nodig hebt? Daarnaast vraag ik me af of het wel verstandig is om jan en alleman op de hoogte te stellen van het feit dat je ADHD hebt. Wat is jullie ervaring? Daarnaast is aan de orde dat mijn dochter dezelfde gedragingen heeft, welke actie moet ik voor haar ondernemen. Kortom graag advies van ervaringsdeskundigen. Dank

• Janny

Pfff… de serieusere reacties laat ik graag over aan hen die daar goed in zijn en die zitten hier genoeg. :D

Bij mij speelde het enkele jaren en de diagnose deed mij zonder meer GOED!

Het was een puzzelstukje dat op zijn plaats viel.

Ik was niet gek of vreemd, ik heb ‘slechts’ adhd.

Nooit zal het een excuus worden voor mijn gedrga, echter wél een VERKLARING!

De mensen die ik belangrijk vind in mijn leven heb ik ingelicht en ze een en ander laten lezen en ook hier vind ik begrip, want elders toch vaak problematisch is…. ik heb dat opgegeven zeg maar! In het begin wilde ik het ieder ‘uitleggen’, nou dat leer je vanzelf af! :D

Ik ben voor de diagnose naar het UMCG geweest en dat was PERFECT!

Ook ik wist het eigenlijk al wel, net als mijn huisarts, maar ik wílde duidelijkheid!

gr

Janny

houd je ons op de hoogte?

• edwin

hoi,

eerste vraag die je moet stellen heb ik last van het feit dat ik adhd heb..is dat geval nee zou ik niks aan je leven veranderen.misschien een klein beetje om het nog iets aangenamer te maken.

op de tweede plaats zou ik wel test gaan doen en zeker voor je dochtertje..jij hebt je leven gelukkig in goeie banen kunnen leiden en je dochter hoogstwaarschijnlijk ook wel(heeft immers een goed voorbeeld toch?;))..maar dat kan rustig anders verlopen.als je een diagnose heb.kun je veel sneller aan de problemen werken dan als je dat niet heb.je kan bepaalde voorzorgsmaatregelen nemen,omdat je weet dat je kind anders reageert op dingen.je kan je zelf er ook beter op in stellen wat er komen gaat..

zou twee tests doen en kijken wat er nodig is om het leven van jouw en vooral je dochter voor te bereiden..

Groetjes en welkom Edwin

• petra

Wat fijn die snelle reacties ! Waar kan ik de UMCG vinden???

• Janny

voormalig Academisch Ziekenhuis Groningen, psychiatrie, maar dit doen ze denk ik wel in alle academische ziekenhuizen. Het was een 1-dagsdiagnostiek naar adhd bij volwassenen. De voorwaarde was dat mijn ouders, of iemand anders die mij mijn leven lang kent, erbij aanwezig zou zijn. Ergens bij de zoekfunctie staat wel hoe ik deze dag heb ervaren.

Mijn huisarts meldde me aan…

gr

Janny

• Janny

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2026&i=1584&t=1584

ik weet het niet zeker, maar misschien dat je het zo kunt lezen….

Janny

• petra

Hoi Janny heb het gevonden en gelezen hartelijk dank nou weet ik wat me een beetje te wachten staat , zie er ook wel tegenop om mijn moeder mee te vragen t.z.t…

• Trubbelmama

Ga aub verder.

Mijn man kreeg door mijn jongste zoon ook vermoedens.

Bij hem was het net alsof hij in een spiegel keek.

Als hij naar onze G. keek zag hij zichzelf terug.

Ook hij heeft testen gedaan via Internet.

Omdat ik dat altijd wat dubieus vind en onze oudste zoon Y. toch al onder behandeling stond van een psychiater ivm pdd nos, is mijn man daar ook terecht gekomen.

Inderdaad, na wat testen"een super ADHD -er.

Hij slikt nu ritalin en er gaat een wereld voor hem open.

Zijn uitspraken:

- eindelijk rust in mijn hoofd

- eindelijk kan ik eens iets afmaken

Wat zie ik (de echtgenote)

- hij is niet meer zo snel aangebrand

- hij heeft geduld voor zijn kinderen'

- hij maakt iets af

- hij is voor rede vatbaar

M.a.w. ritalin. Er wordt heel negatief over geschreven.

Voor zowel mijn jongste zoon, als mij man. DE oplossing!!!

• petra

dank je wel voor je reactie.

• Janny

dát… was ook precies MIJN grootste obstakel! Ik voel al 49 jaren wat ze van me vindt….