hoi Janny,
gelukkig ben ik niet de enige die zo moe wordt van zichzelf….
als ik eindelijk eens tijd heb om dingen rustig te doen, doe ik echt helemaal niks, niks, niks en voel me nutteloos, leeg etc etc.
ik doe alleen iets als ik ook een ander doel heb, bijv. als ik naar mn werk moet, doe ik haast haast haast ook nog even de was, hang m op, doe nog ff snel de afwas, in het ergste geval sop ik het toilet nog even en hup naar mn werk.
het kan ook zo zijn dat ik aan het koken ben, want ja, dat moet nu eenmaal en ineens een ingeving krijg om de badkamer te gaan uitsoppen (en dan niet zo'n beetje….) omdat ik ergens een vlekje zie wat me irriteert, voordat ik het weet heb ik de hele badkamer zowat ondersteboven gekeerd.
en gek hè, dat ik aan het eind van de middag meestal totaal instort en totaal uitgeput ben. slapen doe ik heeeel slecht en als ik slaap droom ik zo druk dat ik doodmoe wakker word.
trouwens over dat rondkomen; nadat ik jarenlang een enorme puinhoop van mijn financiële administratie had gemaakt en het totaal de spuigaten uitliep heb ik besloten het uit handen te geven. het lukte mij op geen enkele manier om het zelf te doen. mijn budget wordt beheert en dat gaat prima, ik heb gewoon mn huishoudgeld, als ik iets extra's nodig heb en het er is ruimte, kan ik daar gewoon over beschikken en voor de rest worden al mijn vaste lasten en overige rekeningen betaald. dat is echt een hele zorg minder, believe me! ik voelde me een enorme sukkel toen ik eraan begon, maar mijn psychiater zei heel terecht: als mensen lichamelijke klachten hebben en hulp nodig hebben om bijv. hun huis schoon te houden is dat ook heel normaal. adhd-ers hebben grote moeite met het bijhouden van de administratie, dus mag je daar ook best hulp bij krijgen.
trouwens, dat huis schoonhouden gaat bij mij ook met vlagen heel goed of heel slecht. òf het is een chaos, òf alles moet bijna dwangmatig schoon blijven.
groetjes