mijn huishoudboekhouding is een chaos!

• Janny

en dat maakt me pissig want dat ben ik van mezelf helemaal niet gewend! Op een of andere manier krijg ik het daar steeds moeilijker mee…

Een tijd terug had ik alles keurig onder kontrole, in een schrift! Weet je wel, zo'n ‘ding’ van papier waar ik in schrijven kunt… ;)

Rondkomen wordt ook met de dag moeilijker, maar dat geldt voor de meesten weet ik. Maar ik was er goed in en nu niet meer!!!

En ik wil dat ook mijn zoon leert hoe het wel moet en kan! Want dat de jeugd massaal in de ellende zit baart mij zorgen!

Nu doe ik maar wat in de hoop dat het goed komt. Het lukt nog steeds maar vraag niet hoe… als ik thuis blijft gaat het goed fout! Dat weet ik zeker en ik ben het soms zo ZAT Omdat ik moe ben, vreselijk moe….

's Maandag ben ik vrij, d.w.z. ik begin om 17.00 uur, maar in plaats van deze dag nuttig te besteden doe ik meestal NIKS!

Hoe doen jullie dit?

Janny

• edwin

tja..ik doe alles uit me hoofd en dat gaat geregeld mis ken ik je vertellen.zon boekje is best wel handig eindelijk..en nuttige dagbesteding heb ik eigenlijk haast niet op een paar dagen na eigenlijk..dus ook daar kan ik weinig van zeggen..sterker nog,begin me nu te realizeren dat ik gewoon lekker me bekkie moet houden :D:D

Ed

• Janny

enorme steun ben jij Edje! :D;)

• Marieke Pots

Ik herken veel in je verhaal. Gewoon weer oppakken die route. Je schrijft al dat je er heel goed is was, gewoon weer een schrift erbij of een spreadsheetje in de computer en invullen. Rondkomen wordt steeds moeilijker, dat merken wij ook terwijl we notabene allebei werken. Maar ik heb zelf gemerkt dat het helpt als ik het gewoon elke dag/week/ maand noteer.

Ik ben zelf altijd op woensdag vrij en als ik niet oplet zap ik me helemaal een slag in de rondte op zo'n dag. Ik probeer elke woensdag weer een soort schemaatje te maken met sowieso wat huishoudelijke taken, eventueel een stukje tuin en proberen relaxed in de tuin of huiskamer een boek te lezen. Anders heb ik aan het einde van de dag nog het gevoel dat ik niets heb uitgevoerd.

En al ben ik ook wel eens moe, soppen in de badkamer geeft me nieuwe energie. Lekkerruikend soppie met lekkere doekies en sponsies. En schoon is de badkamer en mijn hoofd.

En als helemaal niets meer helpt: fietsen! Ik ben echt geen sportief type maar laatst ben ik in mijn uppie op zondag een blokkie om gegaan. Even langs de prehistorische tuin waar onze jongste zoon vrijwilliger is en op mijn gemakkie weer. terug.

Ik ben echt geen expert hoor maar ik wordt soms zo moe van mezelf dat ik mezelf weer even tot de orde moet roepn. En dan hoef ik niet perse de sloffen uit mijn lijf te lopen maar gewoon weer even controle krijgen over mijn bezigheden.

Marieke

• Jet

Hoi Marieke,

Mocht je nog eens om energie verlegen zitten…… Kom op de fiets hier heen, dan heb ik een hele badkamer voor je om te soppen. Lekkerruikend sopje hoef je niet mee te slepen…. Dat heb ik hier nog wel in een kastje staan. :D:D:D

Gr. Jet

• Janny

wat een heerlijke reactie! DANKJE!

Janny

• Janny

heb jij al een nummertje getrokken???

:D

• Marieke Pots

Nou weet je, ik ben helemaal niet zo'n huishoudelijk type, maar heb wel ooit een paar jaar bij Center Parcs gewerkt in wat ik noemde “het groffe lik en sopwerk”. Ik werkte in de ochtendploeg die de restauranten schoonmaakten. En dan kwam daar dikwijls de brandslang aan te pas of ander grof materieel. Vooral na een weekendje jongeren op het park, zo smerig. En daar heb ik eigenlijk die badkamertic van. Ik ga echt niet lummelig met een doekje staan wrijven, nee, zandzakken voor de deur en aan de slag. Helaas heeft onze nieuwe badkamer iets meer zaken die het zeiknatte niet verdragen, maar ik heb daar alternatieven voor. En ja hoor, als er in mijn omgeving iemand gaat verhuizen of zijn nieuwe woning intrekt. Ik roep altijd: “schilderen kan ik niet, maar badkamers soppen….”.

Marieke

• gitana

hoi Janny,

gelukkig ben ik niet de enige die zo moe wordt van zichzelf….

als ik eindelijk eens tijd heb om dingen rustig te doen, doe ik echt helemaal niks, niks, niks en voel me nutteloos, leeg etc etc.

ik doe alleen iets als ik ook een ander doel heb, bijv. als ik naar mn werk moet, doe ik haast haast haast ook nog even de was, hang m op, doe nog ff snel de afwas, in het ergste geval sop ik het toilet nog even en hup naar mn werk.

het kan ook zo zijn dat ik aan het koken ben, want ja, dat moet nu eenmaal en ineens een ingeving krijg om de badkamer te gaan uitsoppen (en dan niet zo'n beetje….) omdat ik ergens een vlekje zie wat me irriteert, voordat ik het weet heb ik de hele badkamer zowat ondersteboven gekeerd.

en gek hè, dat ik aan het eind van de middag meestal totaal instort en totaal uitgeput ben. slapen doe ik heeeel slecht en als ik slaap droom ik zo druk dat ik doodmoe wakker word.

trouwens over dat rondkomen; nadat ik jarenlang een enorme puinhoop van mijn financiële administratie had gemaakt en het totaal de spuigaten uitliep heb ik besloten het uit handen te geven. het lukte mij op geen enkele manier om het zelf te doen. mijn budget wordt beheert en dat gaat prima, ik heb gewoon mn huishoudgeld, als ik iets extra's nodig heb en het er is ruimte, kan ik daar gewoon over beschikken en voor de rest worden al mijn vaste lasten en overige rekeningen betaald. dat is echt een hele zorg minder, believe me! ik voelde me een enorme sukkel toen ik eraan begon, maar mijn psychiater zei heel terecht: als mensen lichamelijke klachten hebben en hulp nodig hebben om bijv. hun huis schoon te houden is dat ook heel normaal. adhd-ers hebben grote moeite met het bijhouden van de administratie, dus mag je daar ook best hulp bij krijgen.

trouwens, dat huis schoonhouden gaat bij mij ook met vlagen heel goed of heel slecht. òf het is een chaos, òf alles moet bijna dwangmatig schoon blijven.

groetjes

• Janny

reageer morgen! Hoofd- en keelpijn en ik had oervervelende visite! Welterusten!

Janny