Ik ben er weer! Ik kom nog bij van een geweldig ‘avontuur’!
Even in telegramstijl hoor, anders komt er geen eind aan!
Ik heb een vriendin; lief, rustig, bescheiden en vreselijk goed (met een stil verdriet) die al jaren een stille wens heeft, nl. een ‘mooie’ kat! Maar echtegnoot is te nuchter om 500- 750 euro te betalen voor zo'n dier (ik ook trouwens!) Bovendien kan dat niet met ons soort inkomen.
IK houd veel van katten en ben vrij actief op ‘dat gebied’.
Toeval wou dat ik paar dagen naar vriendin bij Amersfoort ging en op 1 juli las; ‘HERPLAATSING! Ragdoll’
Geloof het of niet, maar het was de kat van de buurman van mijn vriendin in Leusden waar ik maandag naar toe ging!!!
TOEN AL SLOEG IK DOOR! En zij er bij… Kompleet op hol sloegen we!
In no-time had ik alle alarmklokken luiden; bemiddelende cattery gebeld, en vriendin zelf en ‘verhaal’ aangehoord.
4 Jaar geleden werd kat geimporteerd uit Australië als dekkater. Dier wilde echter niet dekken. Werd op leeftijd van 1 jaar aan buurman vriendin verkocht. Was weduwnaar geworden en zocht (kocht!) troost. Na 3 jaar wordt buurman opnieuw verliefd en heeft geen tijd meer voor kat, die al 3 jaar eenzaam zit te zijn in groot, kaal, leeg huis. Waar hij overigens tot voor een maand GOED werd verzorgd. D.w.z. slechts ‘verzorgd’, maar hij was EENZAAM.
Maar toen! De financieële kwestie! Buur vroeg aan vriendin ‘waar vraag ik daar voor?’ Vriendin zei ‘NIKS’, je zoekt goed tehuis toch? Maar nieuwe vriendin buur dacht dat je ook een kat afschrijft! Net als een auto, en wilde 250 euro! We móesten handelen, wilde ik mijn vriendin gelukkig maken! De vriendin daar voor buurman en ìk voor mijn vriendin hier!
Ik zou dier pas maandag gaan zien en was dus al helemaal WILD, ZENUWACHTIG en DRUK sinds vrijdag! Want MIJN vriendin hier had 100 euro te besteden, ze had ook te maken met man natuurlijk. Ze kon 50 bijeenritselen… maar ach, haar dochter, broer en ik hadden al besloten het restbedrag samen te betalen!
Maar toen zag ik het dier en wist ‘DIE GAAT MEE NAAR DELFZIJL!!!’ al moet ik hem helemaal zelf betalen!
4 Nachten heeft MIJN vriendin hier niet geslapen want pas dinsdag zouden wij buur kunnen spreken.
En eerlijkheid gebied jullie te zeggen dat ik verdomd goed kan handelen, ritselen en zaken doen… :D:D en de kat ging mee naar Delfzijl voor……….. 125 euro met alles wat er bij hoort! Stamboom, vrachtbrieven van Australië, een beker () reismand, deken, voerbakjes, kattenbak, zak voer…
Weet je… buur heeft een salaris van minimaal 5 keer zo veel als wij en dáár speelde ik op in… en dat werkte! Want dat was een feit!!! Dan is zo'n bedrag erg veel..
Via de dierenartsen voor wie ik werk ging ik naar mijn vriendin met haar kadootje en geloof me IK HEB ME ZELDEN ZO GOED GEVOELD!!! Iemand zo gelukkig te zien! Want dit dier is voor haar bestemd om heel veel redenen!
Dit was nóg mooier dan een kado kopen voor mezelf!
Het dier is eindelijk THUIS! en het gaat geweldig!!!
En ik? Ga donderdag voor een gesprek over andere medicijnen, want ik ben druk doende mijn leven op een rijtje te zetten… maar of dat ooit zal lukken? Daar heb ik het véél te druk voor!!!