sport is supergezond

• okidokie

Bedankt voor de sportieve reakties !

Sport is het medicijn bij ggz-klachten en veel beter dan alle pillen .

Judo , karate , taekwondo , ju-jitsu ….. Allemaal goed :

opvoedend en voorspelbaar , structuur

Respekt

eigen lichaam ontdekken en ontwikkelen

motorische ontwikkeling

zelfvertrouwen en welbehagen

vriendschap en Respekt

sociale vaardigheden

door inspanning ontspanning

bewust en in het nu

sociale kontakten en afstand tot de ander zelf bepalen

plezier

ik ga zelf weer op judo en ga ook op jiu-jitsu.

Zelfverdedigingssporten en individuele sporten zijn zo goed bij ggz-klachten !

• edwin

eens..het hielp mij ook..paar jaar gebokst en gethaibokst

• edwin

hoewel de blauwe ogen/bloedneuzen en een lichte hersenschudding mindere bijzaak waren :D

• M@ndala

Ik voel me ook een stuk beter als ik flink gesport heb.

Ik zou graag een zelfverdedigingssport willen doen, kan je jezelf nog aanmelden als beginneling op je 35ste, of sta ik dan tegenover kids van rond de 10 :-)

Groetjes, Inge

• albert

Hoi M@ndala,

Ik zou eens aikido proberen, dat is een mooie verdedigingssport.

Er zijn mensen die dat zelfs op hun 70e nog doen.

Puur techniek en geen agressie.

Je moet het niet met de films van Stefan Segal vergelijken, want dat heeft niets met het basisprinciepe van deze sport te maken.

Groeten, Albert.

• M@ndala

Ik hou wel van flink actie.

Ik heb een hele tijd Tai-Chi gedaan, op zich heel leuk, maar op een gegeven moment heb ik gevraagd of er geen power Tai-Chi bestaat.

Die aikido lijkt me ook allemaal een beetje traag. Ik moet echt mijn energie kwijt kunnen!

Maar fijn dat je meedenkt, heb je nog wat power tips?

Groetjes,

M@ndala

• M@ndala

Hoi Albert,

Dan heb ik toch nog een vraagje.

Hoe krijg ik mijn zoon van 10 aan het sporten. Hij vindt geeneen sport leuk.

Eerst heeft hij (natuurlijk) gezwommen en zijn A, B en C gehaald, maar hij wilde niet verder. Daarna Kung-fu (ik dacht inderdaad dat een goede sport voor hem zou zijn), maar hij kan geen geduld opbrengen, hij wil het meteen kennen. Nadat hij de leraar in zijn kruis had getrapt was hij daar niet meer zo welkom.

Sindsdien krijgen we niets meer verzonnen. :-(

Volgend schooljaar gaat hij naar de middelbare school, we hebben een school uitgezocht waar wat meer structuur is, dat houdt in dat hij iedere dag ruim 15 km moet fietsen, ik zie dat in zijn geval als een positieve bijkomstigheid! :-)

Wat zou nou een leuke, goede sport zijn voor onze computerverslaafde (nee, niet ik)?

Groetjes,

M@ndala