Vandaag kan mijn dag niet meer stuk. Joepie, Jippie-a-jee en dat terwijl ik het gisteren toch heel somber in zag. Echt behoorlijk somber.
Feest nr. 1. Oudste zoon had vanmorgen zijn spreekbeurt. De hele week zijn we al verschrikkelijk aan het oefenen. Maar…. het bleef een heel taai verhaal. Hij was zoooo verschikkelijk zenuwachtig dat hij alles wel twee keer vertelde (tja dan duurt een spreekbeurt van 8 min er ineens 20), volgens mij moet hij spierpijn hebben van alles wat bij hem in beweging was, en het vervelendste van alles; zijn oogtic was terug. Hij heeft hier zo ontzettend zijn best op gedaan en ik vond het gewoon zielig zoals hij gisteravond in de stress was.
Maar hij heeft een 8,5 en de juf heeft diegene die permanent maar BOE zat te roepen omdat hij niet voor Feyenoord was de klas uit gestuurd. Hij kwam helemaal glunderend thuis. (ook een boekbespreking terug met 8,5, maar die heb ik bijna helemaal gemaakt dus heb ik de 8,5 eigenlijk verdiend)
Feest nr. 2. De jongste kwam tussen de middag ook thuis met een glimmend gezicht. Hij heeft een spreekwoordelijke medaille (snoepje) gekregen omdat hij zo ontzettend goed zijn best had gedaan en de juf was trots op het verhaal dat hij had geschreven. Hij mocht een video uitzoeken die de hele klas die middag heeft bekeken. Hij was de held van de klas.
Feest nr. 3. De auto stond in de garage. Nieuwe koppelingsplaten….. en dat kost veel…..en is dan nog duurder. Aan het einde van de middag maar even vragen hoe het erbij stond. Ja, sorry mevrouw, maar het is ons vandaag niet gelukt het af te maken, het kost toch veel meer moeite…..slik, oef uhm, we hadden toch een vaste prijs afgesproken??? Ach mevrouw maakt u zich daar maar niet druk om. Ja nou sorry hoor daar maak ik me wel druk om…. Vanmiddag kon ik de auto ophalen, de rekening lag al klaar…. ik durfde bijna niet te kijken….. 100 euro MINDER dan ik had afgesproken….en het was geen foutje.
Feest nr. 4. Vandaag kregen we een brief van de gemeente. Vorig jaar heb ik heel veel moeite gedaan voor mijn vader om iets aan te vragen. De aanvraag was gehonoreerd.
Feest nr. 5. We eten patat, en ik hoef het niet te bakken.
Zien jullie allemaal dat ik hier met een grijns van oor tot oor achter de computer zit!!
:D:D:D:D:D:D
gr. Jet