Hallo,
Onze zoon van 7 jaar heeft al zo lang als hij op de basisschool zit problemen. Uiteraard met gedrag, hij zou in het eerste kleuterjaar niet te corrigeren zijn, veel boosheid, druk en ga zo maar door. We hebben therapieen gevolgd oa speltherapie maar dit mocht niet baten. Nu is er een psychologisch en schoolmaatschappelijk onderzoek geweest door het PCL, permanente commissie leerlingenzorg, en nog krijgen wij geen duidelijkheid. In het psych. rapport staat te lezen dat het mogelijk is dat hij dyslectisch is en er is mogelijk sprake van een aandachttekortstoornis. Oftewel ons werd geadviseerd om hem naar een ZMOK school te sturen. Dit was bij mij zeer tegen het zere been. Mijn kind is niet zeer moeilijk opvoedbaar, nu zullen veel ouders dit zeggen maar ik weet hoe ik met hem om moet gaan. Voor mijn gevoel en ook na veel speurwerk op het internet is het voor mij duidelijk, mijn zoon moet haast wel een vorm van ADHD hebben. Maar een pcl geeft geen duidelijkheid, geeft alleen maar mogelijkheden, waar kan ik de duidelijkheid krijgen?
Het is zo jammer, mijn mening is dat een schooltijd een onbezorgde tijd moet zijn voor kinderen en dat is het op dit moment niet meer voor hem.
Wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groet, een bezorgde moeder.