Wetenschappelijk bewijs.. of niet..

• Rianne

Ik onderschat een MRI beslist niet. CVA's zijn inderdaad goed te zien. ADHD en/of autisme niet. De afwijkingen in de hersenen zijn in de meeste gevallen te subtiel. Ook in de vakliteratuur ben ik nog geen doorbraak op dit gebied tegen gekomen. Wel worden er onderzoeksmatig CT en MRI's gemaakt in de hoop dat men ADHD en/of autisme kan vaststellen. Tot nu toe is dat nog niet het geval. Als men iets vindt dan is er meer aan de hand. Meestal is een CT of MRI echter normaal terwijl de persoon in kwestie wel ADHD en/of autisme heeft.

• marleen

Hallo Albert,

er is wel degelijk een verschil tussen levertraan en de omega 3 capsules.

Ik geef nu sinds kort omega 3 aan mijn zoontje en heb heel wat gelezen errond om meer te weten erover. Ik wil me echter niet de deskundige uithangen en misschien weet een ander er wel meer over.

Maar wat effect heeft op adhd is wel degelijk de omega 3. Levertraan heeft een lagere dosis omega 3 en heeft ook andere stoffen zoals vitamina A in een tamelijk hoge dosis. Omdat omega 3 enig effect op de adhd zou hebben moet je minimaal 500mg zelfs tot 1g omega 3 per dag binnen krijgen. Om dit via de levertraan in te nemen zou je een zo grote hoeveelheid moeten innemen dat de dosis aan vitamina A gevaarlijk toxisch wordt. Vandaar kan je dus met levertraan weinig effect krijgen voor adhd.

Met de uitgezuiverde omega 3 supplementen blijkbaar wel. Hoop ik toch, ik weet het jullie in de toekomst hopelijk uit eigen ervaring te zeggen.

Groetjes.

Marleen.