Hallo Els,
Je schrijft dat hij vandaag met Ritalin is begonnen?
Dit is natuurlijk een eerste reactie, in het begin moet je lichaam aan de stof wennen en het duurt een tijdje voor het voldoende door de organen is opgenomen.
Je hebt nog totaal geen inzicht hoe hij zich op een wat langer termijn zal gedragen.
Bespreek het wel met je arts die de Ritalin heeft voorgeschreven mischien kan die hem een tijdje monitoren.
Mijn ervaring is dat die opbouw en gewenningsperiode zowiezo word begeleidt, zo is het tenminste wel met mij gebeurt.
Echt, ik heb er ook aan moeten wennen en dat ging niet in een paar dagen hoor. Ik heb me ook een tijdje niet op m'n gemak gevoeld, droge mond, jeuk, een wattengevoel en geen trek in eten.
het duurt ongeveer een week voor dat minder wordt en na ongeveer drie weken begin je echt de voordelen er van te merken.
Ritalin is helaas niet voor iedereen geschikt, het is toch een vorm van drug, die de hersenfunktie beïnvloed.
Voor mij werkt het gelukkig goed, maar ja ik ben een volwassen kerel en kan er zelf over beslissen of ik het wel of niet wil slikken.
Ik vind het wel vervelend voor je, het maakt je zo onzeker hé.
Een ander kan wel tegen je zeggen, even doorzetten, maar wie ben ik, het is jou kind dus maak je je zorgen.
Ik wens je er in ieder geval het beste mee.
Groeten, Albert.