door Ritalin is mijn leven (deels) verwoest

• marcel

Hallo,

In 2003 kwam ik hier regelmatig op dit prikbord. Ik kan me de naam Mas nog heel goed herinneren. Ik had met haar ook af en toe mailcontact.

Omdat ik altijd erg druk was en snel afgeleid ben ik via mijn huisarts op het ADHD spreekuur geweest bij het Erasmus Medisch Centrum Rotterdam. Daar werd de diagnose ADHD gesteld. Maar ik moest me geen zorgen maken het tovermiddel Ritalin zou me daar goed bij gaan helpen. Na dit middel twee weken te hebben gebruikt ging het mis. Ik sliep niet meer, at niet meer en werd roekeloos. Doordat ik waarschijnlijk tien dagen niet heb geslapen (door Ritalin) ben ik psychotisch geworden. Ik ben in blinde paniek de straat opgegaan en gaan zwerven in Rotterdam Centrum. Ik had een eigen bedrijf met zelfs mensen in dienst maar ik dacht daar niet eens meer aan. Ik heb geslapen in parken en maar rondgedoold door Rotterdam. Dit heeft zon twee maanden geduurd. (compleet van de wereld)Bekenden die ik tegen kwam herkende me niet meer. Ik was op een gegeven moment 40 % van mijn totale lichaamsgewicht kwijt geraakt. Via via waaren er mensen die me om me bekomerde en ben ik opgenomen in een psychiatrische inrichting. (al die tijd heb ik niets laten horen van me) Ze hebben me daar onderzocht en wat blijkt ik heb geen ADHD maar ik ben Manisch depressief. De Ritalin heeft deze stoornis die ik lichtjes had volgens de artsen behoorlijk verslechterd. Nu twee jaar verder na heel hard knokken aan mijn herstel en twee langdurige gedwongen opname's gaat het redelijk nu. Ik ben mijn bedriijf kwijt geraakt en hierdoor in de WAO gekomen. Mijn inkomen is vijf x zo weinig geworden. Maar goed ik leef nog. Blijkbaar trekken mijn hersenen Ritalin niet. ( te heftig). IK ga me in september opgeven voor een omscholingsprogramma tot verpleegkundige.

Ik wilde dit verhaal toch even kwijt.

• cora

Hoi marcel

Zo schrok van je verhaal zeg, maa rben blij dat je er weer een beetj ebeter met je gaat.

J eheb wel een rottijd gehad zeg, wat medicijnen wel niet met je kan doen.

sterkte, gr cora

• adhd moeder

Nou in dit geval is het dus gewoon een diagnose die verkeerd gesteld is.

Sterkte verder, en zou toch even met die arts rond de tafel gaan om een en ander door hem te laten uitleggen.

adhd moeder

• Helga

HI,

Dit is nu precies waar om ik mijn ‘kruistocht’ tegen Ritalin e.d. niet opgeef.

Moet je zien wat het bij een volwassen vent al te weeg kan brengen.

Voor Marcel,

Ik vind je verhaal schokkend.Wat een oenen daar op dat medisch centrum.Ben je daar al eens terug geweest om het een en ander te vertellen?

Ik vind het super en van veel karakter getuigen dat je toch weer bent opgekrabbelt en je nu zelfs laat omscholen.

Heel veel succes en sterkte.

Helga

• Janny

Verschrikkelijk voor je! Dat meen ik echt. Maar ìk… kan DANKZIJ diezelfde Ritalin eindelijk weer lezen!! En wat ben ik dáár gelukkig mee!

• Albert

Dit laat maar weer eens zien hoe belangrijk het is, dat er een degelijk onderzoek aan vooraf gaat voor de diagnose wordt gesteld.

Ik moet ineens weer denken aan een vorige discussie waar huisartsen voor proef Ritalin voorschreven.

Ik hoop, dat ze meelezen.

Groeten Albert.

• peter

het raakt mij dat verhaal van je

verkeerde diagnoose en de gevolgen ervan.

dat had adhdmoeder wel erg beetje te lichtzinneg gereageer inde eerdere reakti

situaties zijn moeilijk in te schaten en je raakt de weg kwijt

triest vrienden raak je kwijt.

krijg je op dit ogenblik hulp?

veel sterkte jekrijgt men steun

hartelijke groet peter

• mas

Hoi marcel,

wat een verhaal zeg, wat een ellende! weet je dat ik je helemaal niet meer herken in je posting, en ik kan me ook helemaal niets bij verpleegkundige voorstellen zoals ik je ken. Maakt niets uit, ik ben blij dat het weer beter met je gaat. Ook voor mijn zoon werkt Ritalin averechts, terwijl hij zeer zeker adhd heeft.

blij om te horen dat je nog leeft en hoe het je vergaan is,

mas;)

• mas

ps: ik was je niet vergeten

“A friend is someone who lets you have total freedom to be yourself”

sjalom

mas;)xx

• Janny

Oh, ik durf mijn huisarts best op dit prikbord te attenderen (met 1 of 2 t's??) hoor, wie weet interesseert het hem én de apotheker ook wellicht!

Geen slecht idee van je…

gr

Janny

ik ga lekker werken en straks ga ik foto's maken van mijn katten in de sneeuw!!!

:D