hoe doen jullie het?

• cora

Hoi mas

Ja dat vonden wij dus ook belachelijk dat ze dat de schul dgeven tuurlijk heeft dat invloe dop een kind maa rnie tal zeven jaar, stefan was als baby zijnde al anders heel veel eten huilen en vooral snachtes, erg gevoeli gis hij idd ook, erg hard praten van het een hellemaal vol wezen bv van een sport en een dag later is het weer over het isaltijd een zooi op zijn kamer hahaaah hij is alles kwijt, maar een hartje zo klein heeft hij. Hij zit nog op een normal eschool in groep drie maa rdenk dat hij wel blijft zitten di tjaar. De juf zegt dat hij heel erg veel aandach tvraagt en nie tstil kan zitten maar ze doen er verder niks mee, heb al een aantqal keren een gespek op school gehad.

gr cora

• mas

hoezo blijft hij zitten? zijn de cijfers zo slecht? volgend jaar is hij net zo druk hoor, en misschien is wat extra begeleiding beter voor hem. Blijven zitten is nu niet bepaald ideaal voor zo'n kind, de verandering van klasggenootjes en als het met de leerkracht niet klikt is het helemaal een ramp, of klikt het juist wel? Heeft je zoon wel eens een psychologische test gehad zodat je zijn niveau weet? Als je een verwijs aan je huisarts vraagt hiervoor kun je zelf kijken waar dit te doen. Psychiatrische kinderziekenhuizen bv doen ook deze testen, wellicht kunnen ze daar gelijk verder onderzoeken. Ik heb destijds ook een verwijs gevraagd omdat ik niet naar het Riagg wilde, zodoende mocht ik zelf zoeken in onze Regio.

Er worden ook cursussen gegeven voor sociale vaardigheden, misschien is dat iets voor hem, leren omgaan met andere kinderen ed.

Het klinkt allemaal erg bekend, adhd komt dikwijls vaker voor in de familie, is dat bij jullie ook zo, of verdenk je misschien iemand ervan? Ik hoop toch dat je hem kunt laten testen ergens, met een diagnose kun je al veel meer, beginnende met een pgb aanvragen voor begeleiding , en een rugzakje voor op school, zodat school extra begeleiding kan inhuren.

groetjes, mas

• cora

HOi Mas

Hij kan niet met de juf opschieten hij vindt ze maar stom en streng, hij i svoorwaarlijk overgegaan naar groep dri emaa rhe tging best goed maa rnu dus niet meer het lezen gaat wel maar het rekenen en zijn gedrag is te kindelijk voor zijn leeftijd, maar ja mag het hij is no ggeen zeven.

Wij lopen dus wel bij het riag maar zijn er totaal nie ttevreden over hoe ze handellen en dat gaan we volgend eweek goed duidelijk maken er moet nu maar eens naar da tkind gekeken worden zeg. De school werkt du stotaal nie tmee dus daa rhoeven geen hulp van te verwacchten du sdat schiet niet echt op zijn pedagog ehad het al over een andere school daar schrok ik wel erg van hoor j ekind uit een vertrouwde omgevin ghalen is ook nie talles maa rj aj ewil het beste voo rj ekind, maar voorlopig is het no gnie tzover binnekort zouden we de rapport besprekingen wel wee rhebben nou ben benieuwd hoor.

groetje cora