Hoi allemaal,
Ja hoe het kan weet ik zelf ook niet maar het wordt tijd dat ze het eens heel anders gaan aanpakken in nederland.
Mijn man werkt in ploegendienst en valt dus net boven de ziekenfonds grens.
Dus omdat ik niet werk zit het hele gezin in de particulieren verzekering via CZ.
Omdat we collectief via de werkgever van mijn man zijn verzekerd hebben we best een uitgebreide verzekering.
Maar de psycholoog wordt vergoed tot een bedrag van 910 euro per gezinslid per jaar.
Nou en als je dan een vette prent van een rekening krijgt voor de diagnose en de drie onderzoeken die er aan vooraf gegaan zijn kom je al snel boven die grens uit.
Heb met de psych een betalingsregeling kunnen treffen over het bedrag wat we zelf moeten betalen, maar het is toch van de zotte!
Nou zitten er voorlopig 3 maanden aan vast.
In 2005 kun je dit wel aftrekken vd belasting maar we moeten het wel eerst ophoesten, en nog krijg je dan niet veel terug.
We betalen per maand meer als 400 euro aan ziektekosten verzekering voor ons gezin, en nu ik hulp nodig heb zijn ze niet bereid de kosten te betalen.
Nee ze draaien de kraan dicht!!
Nou lekker eerst de diagnose geven, en je lekker laten maken dat het allemaal wel goed komt met ouder begeleiding en therapie voor T, en nu het dus na 4 jaar zo ver is dat hij geholpen kan worden krijgen we ipv hulp nog financiele problemen ook.
Sjonge jonge waar moet dat naar toe.
Ik weet niet hoe we hier uit moeten komen, maar ben wel van plan om een pittig briefje te schrijven naar de verzekering, dat ze dit gewoon niet kunnen maken.
Hoe kun je nu toch een kind van 8 maar rond laten lopen terwijl er een psych is die hem zo goed kan helpen.
Wij zelf doen voor T wat we kunnen, thuis en de nieuwe toerkomstige school zal hem ook veel goed doen, maar verder…………….ja geen hulp voor ons gezin!!!
Heeft er iemand nog ideeen om ons in deze sitautie te helpen.
Let wel geen enkele psych wordt meer vergoed, ja in 2006 maar dat duurt nog heeeeel lang.
Groetjes adhd moeder