medicatie vrij!! en ja hoor, het gezeur begint al

• mas

Jij zegt dat je beter een gelukkg kind zonder medicatie hebt dan dat hij met medicatie zijn diploma haalt. Hoe zie jij zijn toekomst zonder diploma? Hoe moet dat straks? Waar komt hij dan terecht? Het is toch de bedoeling dat hij straks op eigen benen staat en z'n eigen geld verdient met een leuke job? Of niet soms?

aldus Rianne…

Hoi,

een kind dat zelf niet achter zijn/haar medicatie staat moet volgens onze psychiater zeer ernstig genomen worden, dat doen wij dus ook, daarnaast zijn wij het met onze zoon eens doordat we allen merken dat hij zich nu beter voelt. Straks is straks, zien we dan wel weer, ik ben ook groot geworden zonder medicatie, zonder diploma en toch gelukkig, mét een goede baan enz.enz. Mijn zoon is dusdanig ongelukkig en depressief geweest dat hij daadwerkelijk dood wilde, en dan bedoel ik dus écht dood….Dit kwam destijds van de Ritalin, hij moest daardoor aan de anti-depressie pillen enz.enz.enz.

Een gelukkig en vrolijk kind maakt eerder vrienden, doet leuke dingen, geniet van het leven en van de liefde om hem heen, een diploma is altijd nog te halen, ergens onder aan de ladder beginnen is ook zo slecht nog niet, een ongelukkig kind kijkt niet eens naar de toekomst, die ziet er toch zwart uit, niet kan je dan schelen, ook geen diploma, niets geen motivatie, en een diepongelukkig kind….die is er straks misschien niet eens meer……..

mas

• mas

Tuurlijk is het bespreekbaar, volgende week woensdag een gesprek met de mentor, maar die mentor staat idd achter ons. Nee, ik weet ook wel dat het geen makkie is voor de klas, maar dan moet ze maar een ander vak kiezen, en nee, het is geen één foutje maar meerdere keren ‘zeiken’ over die medicatie en adhd waar ze geen verstand van heeft. Oftewel, mijn kind helemaal onzeker maken en de grond in boren, zijn zelfvertrouwen nog meer beschadigen….En als het nu een aantal maanden aan de gang is, maar nee, na een aantal weken!

Ze hebben het wel eens over placebo's, ik vraag me wel eens af of een ander het gemerkt zou hebben als ik niet verteld had dat we gestopt zijn met de medicatie.

groetjes, mas

• Helga

Meestal staat de directie vierkant achter zijn personeel, da's nu juist zo vervelend!:)

Helga

• Bernadette

Hoi Helga ,

ik heb het meegemaakt dat een lerares keihard tegen het beleid van de gevestigde orde ging , de kinderen die extra zorg nodig hadden werden genegeerd en juist zij maakte zich daar sterk voor .

En dan , dan ben je als leerkracht verloren , zwem je tegen de stroom in , dan geheid ga je kopje onder en dat is tenslotte ook gebeurd .

De gelederen sluiten zich en het is weer allemaal vertrouwd bij het oude , , de rotte appel was weg , gr B

• Janny

Zie je wel… domheid en onkunde…

Sterkte hoor!

En ik weet het , komen ze aan je gebroed, komen ze aan de moeder! Zo werkt dat (hier ook) Zo hóórt dat ook te werken. En dan zie je om je heen en je leest kranten en wordt geconfronteerd met ouders die geen zier om hun kind(eren) geven…

Ik heb een zoon die VANDAAG 20 is en een dochter van 24 om wie we veel, heel veel verdriet en zorgen hebben en die nu ook nog eens zorg om haar gezondheid heeft…. het sloopt me.

gr

Janny

• Janny

klopt, helaas…. dit was ook het geval met die vriendin. ‘Bied je excuses nou maar aan, dan ben je eraf’. TRIEST. ‘Ik wil de kinderen wat méégeven in deze rotwereld zegt ze’, ‘mag dat niet meer?’ Nee dus… je doet gewoon je werkt voor de centjes en laat de jeugd maar naar de bliksem gaan….

• Janny

zulke mensen hebben we te weinig…

• seetje

Verdorie.“”zet maar weer aan het pilletje“”. Foei!!

Mijn kind met zijn stoornissen. Zonder medicatie.Een verademing.Verdrietig ben ik er om geweest. Mijn kind werd geleeft,lam gelegd,onnatuurlijk gestuurd, door zijn pilletje.Op school klagen ze. want nu zonder pilletje kost mijn kind ze “”pfffff zo veel energie"'ja, so what!Dat er een stoorzender bij is gekomen voor mijn zoon die het hen nu extra extra moeilijker maakt. hier moeten wij het ook mee doen. Want ook dit heeft recht om hier op school te zitten. Ieder kind reageert op zijn eigen manier op medicatie. voor de een is het goed. voor de ander niet.En dan moet je toch iets. Hoe moeilijk dat het ook is. En inderdaad liever een gelukkig dan een diploma. En daarbij blijft dat je het liever anders zou zien. want natuurlijk weet je dat een diploma belangrijk is. En hij eigenlijk niet zonder kan. Maar zien dat je je kind kwijt bent door een pilletje. Dat je dan maar moet geven voor het gemak van andere. Neven nooit meer1Mijn kind vroeg na een paar dagen gestopt te zijn met zijn pilletje ook weer om zijn pilletje. en dan denk je oef geven maar, twee dagen en toe heb ik definiteif gestopt. Nee, ik maak mijn kind niet kapot!Wij doen het nu anders.En nu is het verdriet er niet meer. Want mijn kind is nu kind en geen gestuurd iets. En hij is gelukkig.En dat het leren niet zo makkelijk meer gaat. Hier word hij nu in begeleid. En sterker gemaakt. Eb mijn kind vraagt niet meer om het pilletje. ook al is zijn concetratie en leren niet goed.Ken je kind, kijk naar je kind, en handel naaar je eigen gevoel en dat van je kind. Het is een hele kluif. En geen makkelijke maar ik geloof dat we het daar wel over eens zijn. sterkte.

.'',

• Helga

Zal ongetwijfeld ook gebeuren, maar ik heb dat nog niet gezien. Mijn zoon wordt door zijn juf (die tegelijkertijd de beste is tot nu toe) ook regelmatig uitgemaakt voor rotte vis. Zelfs als hij er niet is! horen we van vriendjes dat ze zijn naam niet zo ‘heilig’ gebruikt. En als je erom komt wordt je gewoon voor leugenaar uitgemaakt!

Nog 4 maanden te gaan!!!!!!

Helga

• petra

Hoi,

Ik heb dat dus ook nog steeds met mijn zoon ,hij vind het verschrikkelijk om zijn medicijnen in te nemen.En hij is nog maar 7 bijna acht.Dat wordt maandag dus weer een probleem want dan begint de school weer.Hij heeft 1 week vakantie gehad dus een week zonder geweest ,dus hij blij en VROLIJK.Ook aan hem wordt weleens gevraagd of hij zijn medicijnen wel heeft in genomen als hij wel eens doorslaat en dat gebeurd de laatste tijd wel eens.Verschrikkelijk vind hij dat.Heb ook gelijk gezegd dat ze dat maar aan mij moeten vragen voortaan.Vind het verschrikkelijk dat ik hem iets geef wat hij zelf niet wil.Maar vraag me ook wel af of hij het wel red zonder(wat is dit verschrikkelijk moeilijk zeg).Het haalt wel zijn vrolijkheid weg en zijn spontaniteit.Het is ook zo makkelijk voor een ander om te zeggen van stop er maar een pilletje in als hij zo druk is.Denken dat ze het daar mee op lossen.Volgende week moeten we toch naar de kinderpsychiater gaat het daar gelijk is goed over hebben.Wel of niet doorgaan.

Petra